Huldra:) Skrevet 4. januar 2005 #1 Skrevet 4. januar 2005 Har i løpet av jula valgt forlover. Gleder meg masse til å ha henne her i tiden fremover. Men det er jo ikke alle forlovere som gidder å engasjere seg like mye, og ikke alle bruder vil ha en superengasjert forlover. Hvordan er forloverne deres, og i hvor stor grad kommer de til å delta i planleggingen?
Bokalven Skrevet 4. januar 2005 #2 Skrevet 4. januar 2005 Nå har vel dette vært oppe noen ganger tidligere, men jeg kan sikkert si det igjen, jeg... Hvordan er forloverne deres, og i hvor stor grad kommer de til å delta i planleggingen? Jeg har ingen forventninger. Jeg vet hun vil delta så godt hun kan på dagen og sånn, siden hun er svensk. Litt langt å skulle dra helt til Norge for å fikse og ordne ting sammen med meg. Visste dere at man faktisk ikke har forlover i Sverige? Hun ble kjempeglad da jeg spurte henne, men hun ble nok litt forvirret også.
aline Skrevet 4. januar 2005 #3 Skrevet 4. januar 2005 har ikke hatt forlover (er ikke gift), men har vært forlover da.... jeg var ikke med på selve planleggingen av brylluppet, ble jo såklart informert om alt som skjedde underveis, men det var nok kokker på det kjøkkenet om ikke jeg også skulle rotes inn i det. var derimot med å finne brudekjole, stelte istand utdrikningslag, var med fra morgenen på selve dagen, og var samtalepartner under hele planleggingstiden, men ikke som annet en god venninde. kommer heller ikke til å bruke forloveren til å være med på mer av planlegging selv heller tror jeg, når den dag evt kommer.
Huldra:) Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2005 Nå har vel dette vært oppe noen ganger tidligere, men jeg kan sikkert si det igjen, jeg... Visste ikke at dette har vært tema før jeg :oops:
Snutus Skrevet 4. januar 2005 #5 Skrevet 4. januar 2005 Jeg er så heldig at søsteren min er en av mine beste venner. Det var derfor naturlig å velge henne som forlover. Hun har deltatt i hele planleggingen. Hun giftet seg selv for et år siden og har mange gode råd å komme med.
Bokalven Skrevet 4. januar 2005 #6 Skrevet 4. januar 2005 Visste ikke at dette har vært tema før jeg :oops: Hvis du lurer kan du jo ta et like søk med forumets søkefunksjon.
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #7 Skrevet 4. januar 2005 Du vet hva min forlover gjør/ikke gjør... Hun skal skrive under på papirer, være med meg på den store dagen, og thats it.
Olifant Skrevet 4. januar 2005 #8 Skrevet 4. januar 2005 Har ikke valgt forlover enda, synes det er vanskelig jeg. Håper min forlover er litt interessert i planleggningen, men stiller ingen store krav om det. Det viktigste er vel at h*n stiller opp på dagen. Må vel innrømme at jeg også har forventninger om en koselig tale og et utdrikningslag hvor jeg faktisk koser meg.
Tusenfryd Skrevet 4. januar 2005 #9 Skrevet 4. januar 2005 Det eneste rett svaret på dette er at det finnes ingen fasit. Det er ingenting som er en selvfølge, vi er alle forskjellige og det finnes minst lik emange forventinge rog meninger om hva forlover skal gjøre som det finnes bruder og forlovere tilsammen. Så snakk samme - sett dere ned og finn ut hva bruden forventer og hva forloveren kunne tenke seg å gjøre. Ikke ta noe for gitt og så vær misfornøyd etterpå. Dette gjelder begge to. Det er ikke alle bruder som ønsker et utdrikningslag i tradisjonell forstand en gang, så komminikasjon er viktig! Bruk den venninnen/vennen/søsteren/broren/moren eller naboen for den saks skyld til den den er god for. Fokuser på hvorfor du valgte den personen og seriøst drit i hva andre måtte mener er "riktig". Ja, jeg valgte dønn utradisjonelt da jeg giftet meg og har aldri vært sikrere på at det var et riktig valg for meg! Og ja, jeg skal selv være forlover i sommer og gleder meg masse til å få være der på brudens premisser.
Catzy Skrevet 4. januar 2005 #10 Skrevet 4. januar 2005 Min skal fikse utdrikningslag, signere papirer og hjelpe meg litt i løpet av dagen. Hun får høre om bryllupet og kommer med innspill og tips. Jeg var forlover for henne, og nå er hun for meg. Det er litt koselig. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #11 Skrevet 4. januar 2005 Min forlover bor mange mil unna, og da blir det slik automatisk at vi ikke har en kontakten med tanke på bryllupet, som vi muligens ville hatt om vi bodde i nærheten av hverandre. Dessverre kunne hun ikke være med på kjoleuttaking, pga. geografien. Det var jo litt trist... Ellers skal hun jo selvsagt skrive under på papirer og hjelpe til på selve dagen, og kjenner jeg henne rett koker hun sammen ett eller annet i forhold til tale da vi har fulgt hverandre siden den dagen hun ble født... Har sagt til henne at jeg ikke ønsker utdrikkingslag, men setter heller pris på å kunne gå ut å spise deilig mat... men det gjenstår jo å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå