AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Jeg skal begynne på sommerjobben på mandag, men har ennå ikke fått kontrakten. Har etterlyst den på telefon og på e-post. Jeg har fått turnusen min, men ikke kontrakten. Dette er en jobb i kommunen, synes det er litt useriøst av dem å ikke gi meg den tidligere. Anonymkode: e9a01...edb
Tibbie Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 (endret) Bare spør etter den på mandag. De har den sikkert liggende Husk at kontrakten er ikke bare for din del, den er også for deres. Uten kontrakt kan du gå på dagen, noe som er litt ugunstig for arbeidsgiver som plutselig sitter i det. Endret 17. juni 2017 av Tibbie Typo
Glitnir Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 Jeg regner med du kjenner lønn/vilkår? Selve arbeidsavtalen har frist på en måned etter at du har begynt i jobben, så arbeidsgiver er innenfor foreløpig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Du skal ikke begynne i en jobb som krever politiattest da? For den tar det jo litt tid å få. Har du jobbet ved arbeidsstedet før? Anonymkode: a158f...076
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 23 timer siden, Glitnir skrev: Jeg regner med du kjenner lønn/vilkår? Selve arbeidsavtalen har frist på en måned etter at du har begynt i jobben, så arbeidsgiver er innenfor foreløpig. Kjenner ikke til noen vilkår. 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke begynne i en jobb som krever politiattest da? For den tar det jo litt tid å få. Har du jobbet ved arbeidsstedet før? Anonymkode: a158f...076 Krever politiattest, men har ennå ikke fått en bekreftelse som jeg kan sende inn til politet heller. Endte med å sende inn jobbtilbudet (krevde vedlegg) Har aldri jobbet der før, men har jobbet i kommunen før. Anonymkode: e9a01...edb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 På 17.6.2017 den 12.44, Tibbie skrev: Bare spør etter den på mandag. De har den sikkert liggende Husk at kontrakten er ikke bare for din del, den er også for deres. Uten kontrakt kan du gå på dagen, noe som er litt ugunstig for arbeidsgiver som plutselig sitter i det. Dette er feil. Uten kontrakt følges standard arbeidsmiljølov. Anonymkode: 5cbae...4b6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 I fjor sommer jobbet jeg faktisk to-tre dager før kontrakten ble underskrevet. Sjefen hadde ikke tid eller noe sånt. Skal sies at jeg hadde jobbet der flere sommere før, så jeg visste at alt var i orden med vilkår og sånt. De tenker sikkert at du skal skrive under på mandag (i dag), men det er dårlig at de ikke har gitt noe bedre svar når du har etterlyst kontrakten Anonymkode: 37d60...42f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 På 19.6.2017 den 17.52, AnonymBruker skrev: I fjor sommer jobbet jeg faktisk to-tre dager før kontrakten ble underskrevet. Sjefen hadde ikke tid eller noe sånt. Skal sies at jeg hadde jobbet der flere sommere før, så jeg visste at alt var i orden med vilkår og sånt. De tenker sikkert at du skal skrive under på mandag (i dag), men det er dårlig at de ikke har gitt noe bedre svar når du har etterlyst kontrakten Anonymkode: 37d60...42f Har ennå ikke fått den. Har etterlyst den flere ganger, både til kommunen og avdelingssjef. Ingenting skjer og jeg håper nesten sommerpatruljen til LO kommer i morgen Anonymkode: e9a01...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå