AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Han har 5 pluss i styrke på øynene går det greit å ha 3D briller utenpå vanlige briller? Vil han se filmen som vanlig? Anonymkode: 0eba3...f2f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 Kommer an på om han bare er nærsynt/langsynt eller har samsynsproblematikk og eller hornhinneskjevheter i tillegg. Førstnevnte skal gå bra, hornhinne- og samsynsproblematikk går ikke så bra med 3D. Han må prøve for å finne svaret. Anonymkode: f8c0a...461
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 Jeg har skjeve hornhinner og er litt nærsynt. Setter 3 d brillene utenpå vanlige briller, og det funker greit. Fungerer dårligere uten egne briller under. Anonymkode: 42a19...a74
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Sønnen min er veldig langsynt i tillegg til skjeve hornihinner. Han satt 3D brillene utenpå sine egne briller. Hørte ikke noe klaging og han fikk med seg filmen, så jeg tror det skal gå bra. Anonymkode: 52dff...9ed
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 Jeg bruker briller og klarer ikke å se 3D. Pga mine briller kommer 3D brillene for langt unna øynene, og dermed ser jeg bildet såvidt dobbelt, noe som gjør meg svimmel etter en stund. Det fungerer å se 3D film uten 3D brillene, men det blir da 2D film av dårligere kvalitet en ekte 2D, så det føles litt bortkastet for meg. Mine briller har ganske store glass og kraftig ramme, så det er godt mulig at 3D brillene vil passe bedre for et barn med normale briller. Anonymkode: 95c0d...513
GulSitron Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 På de kinoene jeg har vært på (Oslo) så har de slike 3D glass du fester på brillene, samme konsept som sånne ekstra brilleglass man får til vanlige briller når du trenger solskjerming. (Solbrilleglass)
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #7 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har "ekstremt skjeve hornhinner" og er "sterkt overlangsynt", men det funker helt fint med 3D-briller som jeg klikker utenfor - sånne enkle som fås kjøpt på kinoen. Anonymkode: b387b...bc9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 4 minutter siden, GulSitron skrev: På de kinoene jeg har vært på (Oslo) så har de slike 3D glass du fester på brillene, samme konsept som sånne ekstra brilleglass man får til vanlige briller når du trenger solskjerming. (Solbrilleglass) Dette hørtes jo genialt ut. Jeg liker ikke å ha 3D-briller utenpå vanlige, synes ikke det blir helt godt nok, og ser litt dobbelt. Anonymkode: 0077f...d25
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på om han bare er nærsynt/langsynt eller har samsynsproblematikk og eller hornhinneskjevheter i tillegg. Førstnevnte skal gå bra, hornhinne- og samsynsproblematikk går ikke så bra med 3D. Han må prøve for å finne svaret. Anonymkode: f8c0a...461 Hornhinneskjevheten påvirker ikke om man kan se 3D film eller ikke. Det er kun samsynet som gjør - øynene må kunne jobbe godt sammen for å få 3D effekten. Anonymkode: 6b30d...5d2
Gjest Sugemerke Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 Jeg ser ikke 3D med bare 3D briller, så jeg må ha de utenpå mine egne. Det går helt fint.
Gjest GulSol Skrevet 18. juni 2017 #11 Skrevet 18. juni 2017 Jeg blir svimmel! Men med linser går det mye bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå