AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Hvor negativt er det? Var på intervju her om dagen og følte meg litt dust siden det ville blitt 6.jobben. Der jobber nå har jeg bare jobbet 1 måned, men har hata det siden dag 1. Anonymkode: e9618...6d4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 Hva slags kriterier har du når du søker jobb? Er du ute etter å tjene penger til livets opphold eller starte karrière? Anonymkode: 0c51c...d08
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva slags kriterier har du når du søker jobb? Er du ute etter å tjene penger til livets opphold eller starte karrière? Anonymkode: 0c51c...d08 Problemet er at dette er læreryrket så lite muligheter for å stige i gradene eller personlig utvikling. Det siste forstod jeg kanskje ikke helt før det siste intervjuet jeg var på. Sa at jeg sluttet i nest siste jobb grunnet lite muligheter for utvikling. Rektor spør hva jeg mener og jeg nevner blant annet kurs og praksislærer. Rektoren sier da at man får ikke gå på kurs hvis det ikke er en del av den obligatoriske pakka fra UDE og satsingsområdene, som feks lesing og regning. Skal man på kurs må hele personalet kurses, hjelper ikke at bare én deltar da det ikke er gunstig for skolen. Han virka ikke videre positiv til min iver etter utvikling. Dette føler jeg er en gjennomgående faktor på nesten alle skoler. Skolen var ikke heller en praksisskole, så det er ikke så mye å få gjort noe med. Men skjønner jo at man står litt stille som lærer og det begynner jeg bli litt lei av. Man øker ikke spesielt mye i lønn av å bytte jobb heller. Så, ja. Hva skal jeg svare på spørsmålet ditt. Akkurat nå er jeg forvirra og litt lei av å bytte jobb og aldri føle meg tilfreds i jobben jeg er. Vet ikke om jeg vil være lærer. Det jeg vil er å finne en jobb jeg tjener masse penger på og som jeg digger😉 Anonymkode: e9618...6d4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Det kommer helt an på hvorfor du har byttet jobber så ofte. Jeg har også hatt mange jobber, men det er fordi det har vært vikariater som har tatt slutt. Og så begrunner jeg vikariater med at jeg har likt å jobbe i forskjellige jobber og forskjellige miljøer og at det har gjort meg smidig og tilpasningsdyktig. Jeg tror ikke jeg ville skyldt på noen arbeidsplass for at jeg sluttet når jeg var på intervju. Hvis du begrunner at du slutter i jobber med at det ikke har vært nok utvikling og at du stadig vil klatre på stigen, så vil den som intervjuer deg tenke at du kommer til å slutte hos de ganske snart også. Det er dyrt å ansette nye, så da vil de heller gå for en som er stabil. Anonymkode: 09ba6...24b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om jeg vil være lærer. Det jeg vil er å finne en jobb jeg tjener masse penger på og som jeg digger😉 Anonymkode: e9618...6d4 Tror du bør bytte yrke... Anonymkode: d91f4...fd3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hvorfor du har byttet jobber så ofte. Jeg har også hatt mange jobber, men det er fordi det har vært vikariater som har tatt slutt. Og så begrunner jeg vikariater med at jeg har likt å jobbe i forskjellige jobber og forskjellige miljøer og at det har gjort meg smidig og tilpasningsdyktig. Jeg tror ikke jeg ville skyldt på noen arbeidsplass for at jeg sluttet når jeg var på intervju. Hvis du begrunner at du slutter i jobber med at det ikke har vært nok utvikling og at du stadig vil klatre på stigen, så vil den som intervjuer deg tenke at du kommer til å slutte hos de ganske snart også. Det er dyrt å ansette nye, så da vil de heller gå for en som er stabil. Anonymkode: 09ba6...24b Hm, jeg har ikke tenkt på det sånn. Men er vel sånn han rektoren tenkte også. Jeg vil jo utvikle meg for å bli en bedre lærer og det vil jo komme skolen til nytte og. Er ikke det at jeg hele tiden må finne på noe nytt og være i utvikling konstant, men jeg vil være på en arbeidsplass som er givende. Ikke en med trøtte og dævve lærere som klager og sutrer. At man inspirerer hverandre. Er visst ikke individet som er i fokus på en skole, det er helheten og om det kommer rektoren til gode. Jeg tenker jo at en skole med lærere som viser iver og interesse etter å lære er positivt for skolen og rektor, men tydeligvis tenker ikke alle som meg. Anonymkode: e9618...6d4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 Du bør hvertfall gjøre litt research på skolene du vil søke på og se hvilke som er de beste på dette området. En skole med mange unge ansatte har nok litt større drivkraft på dette området enn ansatte som er mer satt. Jeg gikk for eksempel på en videregående skole der lærerne var kreative og var opptatt av å utvikle undervisningen og de tilbudene det var til elevene. De fleste lærerne mine arbeidet mot å få til noe som kom elevene til gode. Ettersom jeg selv var elev hadde jeg jo ikke særlig innsikt i hva som foregikk på arbeidsplassen utenfor timene, men jeg vet at det var noen kurs for lærerne i løpet av de tre årene jeg var der. Så spørs det jo også litt hva du legger i personlig utvikling. Hvis det eneste som oppfyller dette er kurs og praksislærer er det jo litt vanskelig, særlig hvis du forventer det med korte mellomrom. Anonymkode: 8e9fb...88a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå