Gå til innhold

Høy dørgrind katt /kjøpe hvor??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.  Skal ha pus inne i noen uker, men må lufte uten at den kommer seg ut.  Det er en  leid leilighet. Tenkte å skaffe en grind som er høy som han ikke får hoppet over el klatret ut( eventuelt to grinder som kan festes sammen i høyden og bli en veldig høy grind, til verandadør.  Og noe til vindu når jeg er nødt til ha det oppe i sommer. Hvor får jeg kjøpt? Eller må jeg lage selv? 

Anonymkode: 1b942...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kan droppe tanken om grind. En katt klatrer/hopper myyye høyere enn vanlig om han virkelig vil noe (ut). Hvordan er verandaen din? Er det en du kan spenne nett over, som dette? http://www.zooplus.no/shop/katt/kattenett_kattedor/kattenett/393669?gclid=CKOag_azxdQCFUG2GAodC9kAjg

Kanskje du bare kan bruke det på vinduene, så må verandadøren være stengt i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke ha katten på soverommet, eller badet når du trenger å lufte? 

Anonymkode: 5ca33...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ha katten på soverommet, eller badet når du trenger å lufte? 

Anonymkode: 5ca33...953

Forsåvidt.  Men liten leilighet og dårlig isolasjon så blir veldig varmt. Og soverommet er kaldest og bør holdes kaldt og luftig pga så tett luft der.  Så vil jo prøve å finne en løsning for å kunne lufte som jeg pleier uten at pus kommer seg ut. Og pus skal jo også ha det luftig og behagelig inne i varmen. Har anskaffet en stor vifte. Tenkte på en sånn nettingdør til verandadøra mot innsekter, om det er noe??  Og i forhold til dørgrind så håper jeg jo det finnes noen man kan ha 2 oppå hverandre i høyden slik at det dekker nesten hele døra. Om noen vet om noe som fungerer, og HVOR man får tak i det?? ( Eller så går det vel å lage en.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsåvidt.  Men liten leilighet og dårlig isolasjon så blir veldig varmt. Og soverommet er kaldest og bør holdes kaldt og luftig pga så tett luft der.  Så vil jo prøve å finne en løsning for å kunne lufte som jeg pleier uten at pus kommer seg ut. Og pus skal jo også ha det luftig og behagelig inne i varmen. Har anskaffet en stor vifte. Tenkte på en sånn nettingdør til verandadøra mot innsekter, om det er noe??  Og i forhold til dørgrind så håper jeg jo det finnes noen man kan ha 2 oppå hverandre i høyden slik at det dekker nesten hele døra. Om noen vet om noe som fungerer, og HVOR man får tak i det?? ( Eller så går det vel å lage en.)

Jeg tror ikke "nesten hele døra" holder, dessverre. En normalt sunn og frisk katt kan hoppe høyt om den virkelig vil ut. Nettingdør funker nok bedre, om du får tak i. :) 

Anonymkode: 8fdeb...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke "nesten hele døra" holder, dessverre. En normalt sunn og frisk katt kan hoppe høyt om den virkelig vil ut. Nettingdør funker nok bedre, om du får tak i. :) 

Anonymkode: 8fdeb...2f5

Men hvor eventuelt får man tak i nettingdør? Og eventuelt noe "kattegitter"  i vinduet (som dekker den sprekken når jeg lufter /har vindu åpent)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...