Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går fint med flytende mat (melk, juice, supper), men alt annet vokser i munnen. 

Trenger energi, men hvordan skal jeg få til det? Kan ikke spise litervis med suppe heller. 

Anonymkode: 0d0a3...448

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spagetti Bolognese i blender med et glass vann i, og litt salt og pepper.

Anonymkode: 4ca01...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Næringsdrikker, gainere, proteinshakes. Tilsett ekstra olje i milkshake og smoothies, ha i nøtter, avokado, bruk fløte istf helmelk.

Anonymkode: 573a7...c00

Skrevet

Har noen forslag:

Q sjokkolademelk, her kan du hente energi og proteiner! Det er noen jeg alltid klarer å få ned på dårlige dager <3

Du kan lage smoothies, med frukt, bær og grønnsaker. Havregryn er en fin kilde til mye bra, putt det også oppi blandingen .

vann, vann og mere vann! Gir energi 

AnonymBruker
Skrevet

Er det periodevis eller alltid/over lang tid?
Jeg er sånn i perioder og da holder jeg meg til suppe , og putter spaghetti i tre knekk-deler i suppen for å få litt mere næring.
Prøver å dytte i meg en halv brødskive med smør på som jeg dypper i suppa.
Matlysten kommer tilbake etter en ukes tid, men kun hvis jeg spiser den ene tingen som frister litt. Det kan være for eksempel pizza med kjøttboller fra pizzasjappa, eller mexicansk kyllinggryte. Da MÅ jeg ha den tingen , som overgang til fast føde igjen på en måte.

Eller hva med eggeomelett og mye vann å skylle ned med?

Anonymkode: 89a94...5ad

Skrevet

Lag mer kaloritette supper, basert på fløte eller kokosmelk.
Smoothies, milkshake, sjokolademelk.
Prøv å variere så godt som mulig det du får i deg.

Er dette noe som har vart lenge? Har det hendt før? Skjer det ofte? Går du fort og mye ned i vekt, så kontakt lege. Det er ikke normalt, kan være tegn på noe galt som en lege bør se på.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Pringle skrev:

Lag mer kaloritette supper, basert på fløte eller kokosmelk.
Smoothies, milkshake, sjokolademelk.
Prøv å variere så godt som mulig det du får i deg.

Er dette noe som har vart lenge? Har det hendt før? Skjer det ofte? Går du fort og mye ned i vekt, så kontakt lege. Det er ikke normalt, kan være tegn på noe galt som en lege bør se på.

Er pga depresjon. Gikk ned 5 kg på 5 dager, men antar det meste kom av dehydreringen.

Orker ikke tykk væske, kun supper med vannkonsistens.. 

Skrevet (endret)

Du må iallfall få i deg vann og salt. Noen dager med lite mat klarer du. Det er ikke optimalt, og du vil føle deg verre enn om du "bare" er deprimert, men du dør ikke på fem dager. 

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er pga depresjon. Gikk ned 5 kg på 5 dager, men antar det meste kom av dehydreringen.

Orker ikke tykk væske, kun supper med vannkonsistens.. 

Du må passe på så du hvertfall får i deg vann! 5 dager er ikke lite. Greit å gå uten mat i 5 dager men ikke vann! 

Har du noen du snakker med når du er deprimert? Om ikke ville jeg rådet deg til å finne noen, det kan lette litt på trykket så matlysten kanskje kommer litt tilbake. 

Anonymkode: 6efb1...ed0

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få heretter. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

sofie777, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...