Gå til innhold

Er det lov å sladre?  

1. 1. Er det lov å sladre?

• Ja, om alt.
      0
    • Nei, ikke i det hele tatt.
      0
    • Ja, hvis noen slår/ klyper, e.l
      3
    • Ja hvis noen erter.
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker da om småbarn.

Hva synes dere?

Jeg synes det er lov å sladre hvis man blir slått, kløpet, e.l så det gjør vondt, eller hvis man blir mobbet.

Synes ikke det er riktig at barn bare skal måtte holde det inne i seg, eller å få salt i såret med å bli kaldt sladrehank i tillegg til å ha fått vondt.

Derimot, synes jeg ikke at det er nødvendig å komme løpende om hver minste lille ting noen sier til dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er klart de må få fortelle om det hvis de blir slått o.l.

Skrevet

Eg tok "Ja, viss noen erter".

Svarte på grunnlag av kor utrulig frustrerande det var kvar gong lisjesøstra mi sladra til mamma om den minste ting. :ler: Og på kor irriterande det er å vere barnevakt for tanteungane mine, når eldstemann (som kan å prate) klagar på alt lisjebroren gjer. :wink:

Ungar knip, luggar og styrer på. Det må dei tåle!

Men selvfølgelig... Dei må få lov til å sladre så mykje dei vil, så lenge dei ikkje forventar at foreldre/ barnehagepersonale/ lærarar skal ta affære kvar einaste gong.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis ungene hele tiden får høre at det er stygt å sladre så kan det hende at de ikke sier noe når det virkelig gjelder.

Skrevet

De skal sladre hvis det er noe prekært ja.. Mobbing psykisk eller fysisk etc!

Men ikke f.eks: mamma..bruttern sa at han skulle ditt eller datt...eller: Søs sa at jeg var dum etc etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...