Gå til innhold

Epikrise etter sykehusinnleggelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får både jeg og fastlegen min epikrise automatisk? 

Anonymkode: edaea...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, bare fastlegen. Du må be om det. 

Anonymkode: ef264...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fastlegen får, men ikke vanligvis pasienten. Forrige gang jeg var innlagt fikk jeg dog et sånt skriv "du var innlagt *dato* til *dato* grunnet *sykdom*. *Medisiner* brukes som avtalt med legen*" elns. Men det var bare et ark jeg fikk når jeg gikk. Mulig det var fordi jeg ikke var helt tilstede deler av tiden xD

Anonymkode: d039d...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss må du søke om å få epikrisen eller utskriving av annet journalskriv.

Anonymkode: aafda...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får både jeg og fastlegen min epikrise automatisk? 

Både jeg og legen min fike det etter jeg var på sykehuset i 2 uker. Det ligger og ute på Helse norge hvis du ikke har fått det.

Anonymkode: 17710...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk tilsendt min etter inngrep i januar. Fastlege fikk også automatisk kopi. Inngrepet ble riktignok utført ved et sykehus på andre siden av landet, og oppfølging er igjen via et annet, ikke-lokalt og større sykehus, så alt i alt må jeg forholde meg til to sykehus samt fastlege. Det har kanskje noe å si? Eventuelt alvorlighetsgrad?

Anonymkode: b0fbe...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare fastlegen. Du må be om det. 

Anonymkode: ef264...357

Sludder. Postkassa mi inneholder nok papirer fra ous til å ha utslettet en regnskog. Har aldri bedt om det. Sykehus elsker å sende brev 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev:

Sludder. Postkassa mi inneholder nok papirer fra ous til å ha utslettet en regnskog. Har aldri bedt om det. Sykehus elsker å sende brev 

Kanskje det er et system i det. Jeg har nemlig fått epikrise hver gang datteren min har vært hatt noe akutt. Planlagte ting har det ikke vært epikriser fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lang tid ca tar det før man får epikrisen i posten, dersom man får den? Og når kommer den ut på helsenorge? Sjekket samme dag som jeg ble skrevet ut, men fant ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man sogner til Helse Vest eller Helse Nord så har man tilgang til journalen elektronisk og får ikke epikrise sendt i posten. I andre regioner vil jeg anta at det fremdeles sendes ut epikriser som tidligere. Fastlege får alltid elektronisk kopi. 

Anonymkode: b7fe0...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid ca tar det før man får epikrisen i posten, dersom man får den? Og når kommer den ut på helsenorge? Sjekket samme dag som jeg ble skrevet ut, men fant ingenting.

Det går ikke så fort og legge det ut på Helse Norge som samme dag. Hos meg gikk det nesten 1 uke. Mange pasienter og papirer vett du hver dag. Er vel ikke i alle regioner de har startet med dette etter som jeg har forstått det. Har aldri fått epikrisen i posten den har gått til fastlegen.

Anonymkode: d8709...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I helse midt får fastlegen epikrise og pasienten får pasientorientering. Dette er litt pga at det i en epikrise  står litt mer detaljert og på et fagspråk som kan skape forvirring og usikkerhet. All informasjon du trenger skal stå i en pasientorientering :) det vil si innleggelsesperiode, hva som har skjedd, evnt hvilke medisiner du skal fortsette med/få fra nå av, og eventuelle oppfølgingsavtaler. Dersom du ønsker journalutskrift må vel dette søkes om :) men godt mulig du får det likevel dersom du spør. 

Hilsen sykepleier på sykehus :) 

Anonymkode: ca61f...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Noen ganger har både jeg og legen min fått, andre ganger bare legen. Noen ganger kan du finne epikrisen på helsenorge.no på mine sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri fått epikrisen, men logger inn på helsenorge.no og leser alt der. Det varierer hvor fort epikrisen er klar. Noen ganger samme dag, mens andre ganger tar det flere dager. Har aldri opplevd at det tar over en uke da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Universitetssykehus gir tilgang til en del journalnotater via minjournal.no

Ser ut som om det er litt tilfeldig hvilken informasjon som blir gjort tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...