AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Virker som om mange leger er triste og uten livsgnist. Er det møtet med bare klager og å gi mye av seg selv pluss lange dager og turnus som tar knekken på dem? Anonymkode: f9155...20c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Tror det gjelder mest fastleger. Hadde selv aldri i verden kunne tenkt meg den jobben, spesielt ikke å ha pasienter som skal sutre seg til sykemeldinger. Har et veldig godt inntrykk av spesialistene jeg har møtt. Anonymkode: b63b5...bed
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 For ikke å snakke om alle sykepleierne som angrer på sitt yrke også.. Det er tøffe arbeidsforhold i helsevesenet. Og et umenneskelig tempo og arbeidspress. Anonymkode: f567b...36b 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Jeg har ikke møtt mange leger som angrer på utdannelsen. Hvor har du dette fra? Det er mye administrativt arbeid, og det er ikke favorittjobben til de fleste leger. Arbeidsforhold, og særlig gnisningene med Spekter, er jo også kritikkverdig. Jeg opplever imidlertid at de fleste leger synes at de positive sidene med jobben oppveier for de negative (selv om det er en del å ta av her). Anonymkode: 5b621...468
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 Jeg er lege og trives godt med selve legearbeidet - pasientkontakt, undersøkelser, finne ut hva som er galt, legge behandlingsplan etc. Det jeg ikke trives med er at jeg føler jeg har dårlig lønn i forhold til andre med tilsvarende lang utdannelse. Jobber lengre dager, netter og helger, opplever at jeg har større ansvar og at arbeidsforholdene blir dårligere for hvert år som går. Arbeidsgiver forventer for mye og tilrettelegger for lite rett og slett. Så jeg vil ikke anbefale noen å bli lege, jeg ville valgt noe annet om jeg skulle studert igjen. Type ingeniør eller noe. Det positive må vel være at jeg har relativt sikker jobb. Anonymkode: 6dff9...321 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lege og trives godt med selve legearbeidet - pasientkontakt, undersøkelser, finne ut hva som er galt, legge behandlingsplan etc. Det jeg ikke trives med er at jeg føler jeg har dårlig lønn i forhold til andre med tilsvarende lang utdannelse. Jobber lengre dager, netter og helger, opplever at jeg har større ansvar og at arbeidsforholdene blir dårligere for hvert år som går. Arbeidsgiver forventer for mye og tilrettelegger for lite rett og slett. Så jeg vil ikke anbefale noen å bli lege, jeg ville valgt noe annet om jeg skulle studert igjen. Type ingeniør eller noe. Det positive må vel være at jeg har relativt sikker jobb. Anonymkode: 6dff9...321 Hvor lang er utdannelsen din, er den ikke 6 år? Jeg er lektor (som er en lærerutdanning hvor jeg har master + et årsstudium i pedagogikk, dvs.6 år),og jeg tjener rett under en halv million i året. Jeg var nyutdannet i høst. Tipper du tjener en god del mer enn det? Anonymkode: 80967...2b3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lege og trives godt med selve legearbeidet - pasientkontakt, undersøkelser, finne ut hva som er galt, legge behandlingsplan etc. Det jeg ikke trives med er at jeg føler jeg har dårlig lønn i forhold til andre med tilsvarende lang utdannelse. Jobber lengre dager, netter og helger, opplever at jeg har større ansvar og at arbeidsforholdene blir dårligere for hvert år som går. Arbeidsgiver forventer for mye og tilrettelegger for lite rett og slett. Så jeg vil ikke anbefale noen å bli lege, jeg ville valgt noe annet om jeg skulle studert igjen. Type ingeniør eller noe. Det positive må vel være at jeg har relativt sikker jobb. Anonymkode: 6dff9...321 Er "bare" sykepleier og kjenner meg igjen i mye av det du skrev.😅 ville nok ikke valgt det samme igjen dessverre. Anonymkode: 76f43...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #8 Skrevet 17. juni 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lege og trives godt med selve legearbeidet - pasientkontakt, undersøkelser, finne ut hva som er galt, legge behandlingsplan etc. Det jeg ikke trives med er at jeg føler jeg har dårlig lønn i forhold til andre med tilsvarende lang utdannelse. Jobber lengre dager, netter og helger, opplever at jeg har større ansvar og at arbeidsforholdene blir dårligere for hvert år som går. Arbeidsgiver forventer for mye og tilrettelegger for lite rett og slett. Så jeg vil ikke anbefale noen å bli lege, jeg ville valgt noe annet om jeg skulle studert igjen. Type ingeniør eller noe. Det positive må vel være at jeg har relativt sikker jobb. Anonymkode: 6dff9...321 Registrerer det er ofte leger på kvinneguiden.. Blir forbauset over at leger har tid til å surfe på kvinneguiden. Er de ikke for opptatt av å leve luksusliv i sus og dus?? "leger" som uttaler seg på kvinneguiden overser jeg med sine kommentarer!! Anonymkode: cd754...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #9 Skrevet 17. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang er utdannelsen din, er den ikke 6 år? Jeg er lektor (som er en lærerutdanning hvor jeg har master + et årsstudium i pedagogikk, dvs.6 år),og jeg tjener rett under en halv million i året. Jeg var nyutdannet i høst. Tipper du tjener en god del mer enn det? Anonymkode: 80967...2b3 Det hadde jeg vært skuffa over. Er maskintekniker med fagskole. Tjente såvidt over 700.000 ifjor. Anonymkode: ab006...631
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #10 Skrevet 17. juni 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lege og trives godt med selve legearbeidet - pasientkontakt, undersøkelser, finne ut hva som er galt, legge behandlingsplan etc. Det jeg ikke trives med er at jeg føler jeg har dårlig lønn i forhold til andre med tilsvarende lang utdannelse. Jobber lengre dager, netter og helger, opplever at jeg har større ansvar og at arbeidsforholdene blir dårligere for hvert år som går. Arbeidsgiver forventer for mye og tilrettelegger for lite rett og slett. Så jeg vil ikke anbefale noen å bli lege, jeg ville valgt noe annet om jeg skulle studert igjen. Type ingeniør eller noe. Det positive må vel være at jeg har relativt sikker jobb. Anonymkode: 6dff9...321 Dårlig lønn??? Anonymkode: ba423...85a 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #11 Skrevet 17. juni 2017 Sikkert fordi de er så lei av alle kg-damene som hele tiden forelsker seg i dem? Anonymkode: 119e9...9e3 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #12 Skrevet 17. juni 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang er utdannelsen din, er den ikke 6 år? Jeg er lektor (som er en lærerutdanning hvor jeg har master + et årsstudium i pedagogikk, dvs.6 år),og jeg tjener rett under en halv million i året. Jeg var nyutdannet i høst. Tipper du tjener en god del mer enn det? Anonymkode: 80967...2b3 Grunnutdanningen er 6 år. Så kommer det turnus og spesialisering. Ikke helt sammelignbart med et ordinært masterstudium. Anonymkode: 7fd7d...aed 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #13 Skrevet 17. juni 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang er utdannelsen din, er den ikke 6 år? Jeg er lektor (som er en lærerutdanning hvor jeg har master + et årsstudium i pedagogikk, dvs.6 år),og jeg tjener rett under en halv million i året. Jeg var nyutdannet i høst. Tipper du tjener en god del mer enn det? Anonymkode: 80967...2b3 Du kan ikke sammenligne lektor med en lege. Lektor har ikke 6 år som grunnutdanning, noe en lege har. Anonymkode: 982ed...55e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #14 Skrevet 17. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke sammenligne lektor med en lege. Lektor har ikke 6 år som grunnutdanning, noe en lege har. Anonymkode: 982ed...55e Hva tjener de etter grunnutdanningen da? Anonymkode: 80967...2b3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #15 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Registrerer det er ofte leger på kvinneguiden.. Blir forbauset over at leger har tid til å surfe på kvinneguiden. Er de ikke for opptatt av å leve luksusliv i sus og dus?? "leger" som uttaler seg på kvinneguiden overser jeg med sine kommentarer!! Anonymkode: cd754...b0f Ha ha hvorfor i alle dager skulle det ikke være en lege som har svart? Du vet at de er akkurat som alle oss andre? Jeg gremmes over folk noen ganger. Anonymkode: f1bb7...4c6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #16 Skrevet 17. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tjener de etter grunnutdanningen da? Anonymkode: 80967...2b3 Da må du jo se på hva de tjener som turnusleger, og det er ca det samme som deg. Anonymkode: 7fd7d...aed
Gjest NotNaomi Skrevet 17. juni 2017 #17 Skrevet 17. juni 2017 Skjønner heller ikke hvor du har det fra at leger angrer på utdannelsen sin? At enkelte kan gjøre er jo greit Hva med leger uten grenser? DE jobber under tøffe forhold de. Er av mine store helter! Liker leger uansett da. At de velger å ha en så krevende og ikke minst,meningsfylt jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå