AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Vi fikk valp for en uke siden. Har tre barn der eldste er 14 år. Han har pollenallergi og hadde infeksjonsutløst astma som liten, som nå kan dukke opp når han blir forkjøla. Reagerte på katt som liten, men ikke nå lenger. Nå etter at vi fikk hunden har han vært tett i brystet (ikke forkjøla). Det piper litt når han puster. Jeg er redd for at det er hunden han reagerer på. Det begynte et par dager etterpå Han selv sier det ikke plager han veldig, og at om det er hunden, så vil han ta medisiner for det. Men jeg er veldig bekymret og lei meg. Jeg ser nå for meg at vi må levere tilbake hunden og tre barn og inkludert meg selv som blir veldig skuffet og lei Vi må vel til lege og få tatt allergi prøver, men jeg kan ikke skjønne hva annet enn hunden det kan være. Kan ikke huske han har blitt slik av pollen. Selv om han selv mener det. Og hvis det er slik at det er hunden, så er det vel bare en utvei Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Er bare så utrolig lei meg... Anonymkode: 8715e...ff7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Han vil jo ta allergimedisin, å han er såppas stor at han kan veie for og imot det selv. Så hvorfor er det bare en utvei? Anonymkode: 786ec...22d 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Han sier nok det ikke plager ham fordi han vet hvor stor stas det er med hunden. Dog undres det på hvorfor man tok sjansen på en hund når man har pollenallergi og reagerte på katt som liten... Han må nå bare huske på å ta allergimedisin for hunder resten av livet, sammen med allergimedisiner mot pollen. Anonymkode: a253f...102 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Dere burde helt klart fått lånt en hund for å teste før dere kjøpte en liten valp som nå har blitt knyttet til dere og må nå rives opp fra sitt nye hjem Anonymkode: e8fac...2ee 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 Dere burde testet dette på forhånd og ja, du høres sutrete ut! Anonymkode: bb7af...ee3 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 Dere burde kanskje sjekket dette på forhånd, men det er jo ikke så lett å forutse slike allergier. Tenker at gutten din er så gammel at han kan bestemme selv om han kan leve med det eller ikke, kanskje medisiner fungerer bra. Samboeren min er allergisk mot katter, men vi har katt likevel da han blir vant til de kattene han bor med. Etter over et år med de nå reagerer han ikke noe spesielt på de, på tross av at han har astma i tillegg. Vet ikke om det samme kan forekomme for hund, at man kan ende opp med å tolerere en hund man er med hver dag? Ikke ta sorgene på forskudd Anonymkode: fb148...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 Dere må jo selvfølgelig kvitte dere med hunden for din sønns skyld, såpass regner jeg med at man som foreldre gjør uten å tenke mer på det. Når du har et barn som har hatt infeksjonsutløst astma og pollenallergi så er man ikke så korttenkt at man får seg hund i hus før man faktisk har sjekket om barnet reagerer på hunden. Forstår ikke at det går an...Barnet kan jo få verre astma og allergiplager hvis dere utsetter barnet for dette selv om han går på medisiner, er jo en grunn for at man skal holde seg unna det man reagerer på. Anonymkode: 628a8...d81 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #8 Skrevet 17. juni 2017 Det skjedde det samme med meg da vi fikk fugl. Måtte dessverre gi den bort da astmaen ble veldig, veldig ille. Savner den enda. Anonymkode: c82a3...cba 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #9 Skrevet 17. juni 2017 Skjønner meg ikke på dere som mener ungen er gammel nok til å ta et informert valg om dette nå. Det jeg ville gjort dersom det viser seg at han er allergisk, er å spørre legen om informasjon om hvordan dette kan påvirke hans sykdom. Dette ville jeg tatt mer i betraktning enn meningen til en unge som ikke forstår hvordan allergi kan utvikle seg. Det hender dyreallergitråder provoserer meg. Selvsagt kan noen leve fint med medisiner, men samtidig kan allergi og eventuelt astma være reelt hemmende og fælt å leve med, og noen ganger kan dyrehold forverre dette, og utløse kroniske, livslange plager man ikke hadde trengt å ha uten. Noen ser ut til å tro at man kan ta medisiner og så er det greit. Jeg syns at et minimum for en allergiker som plages, er å ikke måtte eksponeres i sitt eget hjem. Men jeg forstår at dette er trist TS, så det er ikke meningen å være stygg med deg. Anonymkode: b3c63...358 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #10 Skrevet 17. juni 2017 Han vil antageligvis bli bare verre og verre frem til dere kvitter dere med hunden. Og ja, dette kan også trigge at han får astmaallergi i tillegg til vanlig allergi. En 14-åring er ikke gamml nok til å fatte konsekvensene av å skulle ha hund i hus frem til han flytter ut. Så her må dere voksne ta ansvar og få omplassert hunden. Jo raskere, jo bedre, Anonymkode: 4a4a7...96a 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #11 Skrevet 17. juni 2017 Jeg tar til meg all kritikk og alt dere skriver. Vi burde nok testet ut på forhånd, men pollenallergien merker han veldig lite til, så tenkte ikke på at det kunne bli et problem. Er bare så utrolig lei meg for dette. Jeg er knust. Hi Anonymkode: 8715e...ff7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #12 Skrevet 17. juni 2017 Knust at sønnen din opplever problemer eller knust over at dere kanskje må levere valpen tilbake? Anonymkode: a253f...102 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #13 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Knust at sønnen din opplever problemer eller knust over at dere kanskje må levere valpen tilbake? Anonymkode: a253f...102 Begge deler... Anonymkode: 8715e...ff7 1
Gjest NotNaomi Skrevet 17. juni 2017 #14 Skrevet 17. juni 2017 Så krasse dere er da! Det er ikke før gitt at en er allergisk mot hund om en har pollenallergi akkurat! Ts. Skjønner utrolig godt at du og dere andre er lei dere! For en planlegger jo å skaffe seg hund og gleder seg til å få en. Og stor stas når den kommer. Men sønnen må jo gå først som du sier. Trist er det uansett :-(
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #15 Skrevet 17. juni 2017 Skjønner det er trist, men for sønnens del så burde dere gi valpen tilbake Han burde få slippe å gå på medisiner til han flytter ut, å bo med en hund kan gjøre både allergi og astmaen verre. Husk å understrek for sønnen din at det ikke er hans feil at valpen må tilbake, dette er noe han mest sannsynlig kommer til å føle på. Anonymkode: d1c56...562 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #16 Skrevet 17. juni 2017 2 timer siden, NotNaomi skrev: Så krasse dere er da! Det er ikke før gitt at en er allergisk mot hund om en har pollenallergi akkurat! Ts. Skjønner utrolig godt at du og dere andre er lei dere! For en planlegger jo å skaffe seg hund og gleder seg til å få en. Og stor stas når den kommer. Men sønnen må jo gå først som du sier. Trist er det uansett :-( Selv har jeg kraftig pollenallergi og ingen allergi mot hund (har to stk). Så enig der. Anonymkode: c82a3...cba 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #17 Skrevet 18. juni 2017 Ta kontakt med lege og vær ærlig, sønnen din blir nok også trist om hunden må omplasseres. Det er mange som er allergisk mot katt/hund men som ikke har plager eller blir verre om de tar medisiner og unngår at dyret sover på samme rom. Synes det blir hysterisk å mene at sønnen blir verre og verre, for veldig mange går det helt fint. Dersom det ikke fungerer med denne hunden, så kan dere kanskje se på en av rasene som er allergivennlige som puddel? Høres ut som du og familien din har mye glede av å ha hund, så det finnes nok en løsning for dere uansett Anonymkode: 322ee...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #18 Skrevet 18. juni 2017 Jeg kan bare se for meg din sønn i hans situasjon. Det blir bragt en valp inn i hjemmet ,alle stråler over det nye medlemmet, og største utfordringen er litt ubehag. Ingen vil bli puttet i en situasjon hvor en selv og alene står for å fjerne et element av hygge i familien. Og sånn du velger å fremstå i første post, TS er nærmest å delegere noe av ansvaret for at dere ikke kan beholde hunden over på sønnen, og det er bare så jævla kjipt gjort. Anonymkode: 79968...fd1 1
Tvist Skrevet 18. juni 2017 #19 Skrevet 18. juni 2017 Vil bare advare mot å stole 100% på legene, de vil omtrent alltid anbefale omplassering av dyret.Min samboer er plaget med midd og støvallergi, men er ikke allergisk mot katt. Før han fant ut av det, gikk han til legen pga plagene. Flere leger sa at han burde kvitte seg med kattene - det viste seg jo at de var uproblematiske. Kjenner også noen med allergi som har 4 katter. Man må ta forhåndsregler - vaske hendene ofte, ikke la hunden være på barnets rom. Kjøp Petal Cleanse til å ha i pelsen til valpen. Men først av alt - test om barnet faktisk har allergi. Ville også sett på om det fungerer med allergitabletter. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #20 Skrevet 18. juni 2017 Han vasker hender ofte, har tatt allergitabletter og har smurt inn hunden med Petal Cleanse. Det ser desverre ikke ut til å ha særlig effekt Skal til legen til uka for å ta prøver osv. Anonymkode: 8715e...ff7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå