Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg slik at jeg er fadder til en frøken på 3.år. Vi bor ikke i samme landsdel men jeg er ofte hjemme på ferier som jul, påske og nå også i sommer. Barnets foreldre og jeg har vært veldig gode venner siden ungdomsskolen, men kontakten gled nok litt fra hverandre ettersom jeg flyttet bort for å studere når de fikk barn. Jeg merker at vi for øyeblikket ikke har så mye til felles, og jeg er faktisk usikker på om vi fremdeles hadde hatt kontakt om jeg ikke hadde vært fadder til frøkna. Missforstå meg rett den lille frøkna og de er absolutt fantastiske mennesker. Problemet er vel rett og slett at det hele tiden er JEG som må foreslå at jeg skal komme innom. De feriene jeg er hjemme sender jeg ofte meldinger som "Hei. Jeg er hjemme nå og blir her i 2 uker, bare å si ifra når dere har tid til å treffes". Jeg får da hyggelig svar tilbake, det har også hendt at jeg har fått beskjed reisedagen om at de har tid til å treffes nå.
Jeg kjenner egentlig på at jeg har fått nok av at det bestandig er jeg som må ta kontakt. Hva ville dere ha gjort? Sende de en melding som før, eller vente på at de foreslår noe? 

Anonymkode: 3b275...e5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du kan fortsette med å sende meldinger om når du er hjemme, og la det være opp til dem å invitere om det passer da. Ser det ikke har fungert noe særlig tidligere, men hvis de ikke vet at du er der, er du jo garantert å ikke bli invitert.

AnonymBruker
Skrevet

Det burde ikke bare være ditt initiativ. Har vært i den situasjonen selv, og følte litt på at det alltid var jeg som måtte komme å besøke diverse familiemedlemmer. Bor 60 mil unna. Det er like stress for meg å reise så langt, som for dem å besøke meg. Etter jeg fikk barn har det snudd heldigvis. 

Vet ikke hva du burde gjøre, men det går jo an å roe litt ned på initiativtakingen og se hva som skjer? Eventuelt kommunisere denne problematikken direkte til de det gjelder? 

Anonymkode: 634d4...c95

AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å sende dem melding om at du er hjemme, så legg ut på Facebook eller send snap om at du er på vei hjem(av flyet f.eks)  på mystory eks. Da sender du ikke direkte beskjed til dem, men de får se at du skal hjem. Dermed er det opp til de å ta initiativ hvis de ønsker å treffe seg. Om dem da tar initiativ, kan du godt bytte på neste gang du er der og selv ta initiativ så ikke dem føler at det går bare en vri(slik du har følt det til nå) 

Anonymkode: 1f7cc...cf6

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg har plikt å ta initiativ til treff overfor han jeg er fadder med og hans foreldre. Men jeg sender gave hver bursdag og jul. Synes egentlig de godt kunne tatt litt mer initiativ enn det de gjør. Spesielt fordi de sier det stadig når vi treffes, men gjør det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør er å skylde på alle andre. Det er ikke det samme som å sende ballen over til noen andre. Det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: a7387...c65

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

Jeg føler ikke at jeg har plikt å ta initiativ til treff overfor han jeg er fadder med og hans foreldre. Men jeg sender gave hver bursdag og jul. Synes egentlig de godt kunne tatt litt mer initiativ enn det de gjør. Spesielt fordi de sier det stadig når vi treffes, men gjør det ikke.

Det er vel ikke favoritten-personen deres da. 😂

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke favoritten-personen deres da. 😂

Tror ikke at det er det som er grunnen. Føler vi har en hyggelig tone og jeg er veldig god venninne i moren til fadderbarnet mitt. Vi har gjort mye gøy sammen før hun fikk mann og barn. Flere ganger etter det og, og har det veldig hyggelig når vi først er sammen nå og. Men etter hun fikk mann og barn har det ikke blitt særlig ofte. Tiden deres har vel gått mye opp i travelheter rundt det. Hun sier stadig at tiden går fra dem. 

Og siden de lever med småbarn og vi ikke har det, så er vel det også en grunn.

AnonymBruker
Skrevet
På 17.6.2017 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å sende dem melding om at du er hjemme, så legg ut på Facebook eller send snap om at du er på vei hjem(av flyet f.eks)  på mystory eks. Da sender du ikke direkte beskjed til dem, men de får se at du skal hjem. Dermed er det opp til de å ta initiativ hvis de ønsker å treffe seg. Om dem da tar initiativ, kan du godt bytte på neste gang du er der og selv ta initiativ så ikke dem føler at det går bare en vri(slik du har følt det til nå) 

Anonymkode: 1f7cc...cf6

Har sendt snap av hjemplassen opptil flere ganger. Enda ikke hørt noe fra de.

-Ts

AnonymBruker
Skrevet
På 17.6.2017 den 10.33, exictence skrev:

Drar også innom de på bursdagen til fadderbarnet og på julebesøk. Har også møtt de ved noen anledninger på butikken der de har sagt at jeg må komme innom en dag, der jeg har svart "ja, det er bare å sende melding når det passer" og i ettertid ikke har hørt en lyd.. 

-Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...