AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Vi skal renovere et bad på 8-9 kvm. I dag er det to speil på badet, ett over vasken, det er ca 1x1m og et i helfigur, ca 80x180. Speilene vi har nå ser ut for å være limt rett på vegg uten fliser under. Ikke særlig pent, men selve løsningen med to speil er veldig ok. Nå planlegger vi altså nytt bad. Over vasken vurderer vi speilskap. Noen som har erfaringer med det? Og vi er usikre på om vi skal erstatte helfigurspeilet. Hvilket speil skulle det isåfall vært? Hvilken løsning har dere valgt? Glad for tips! 😀 Anonymkode: 551c1...327
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Speilskap er greit om du trenger oppbevaringsplassen. Anonymkode: f3f6f...532
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 Jeg har gode erfaringer med speilskap fra da foreldrene mine pusset opp badene sine. Speilskap er rett og slett genialt, for det tar ikke egentlig noe plass (for nærsynte meg er det bare godt å få speilet 10 cm nærmere) og gir samtidig grunn oppbevaring som passer veldig bra for det man bruker på et bad. Plassen er dyp nok til tannbørster, tannkrem, små kurver med hårting og sminke, hudpleieprodukter, barbersaker osv, men for grunn til alt mulig rot som gjør at du ikke finner det du leter etter. Av hyggeniske årsaker er det veldig lurt å få spesielt tannbørster inn i skap, spesielt hvis det også er toalett på badet. Min favorittype er den med todelte dører med speil på innsiden. Da kan man vinkle speilene og se håret sitt fra baksiden! Perfekt hvis man skal lage en pen oppsats og ikke ønsker å se ut som et kråkereir bakfra. På det største badet er det i tillegg til vasken satt inn et underskap og et speilskap på en annen vegg enn vasken (fordi det var plass og fordi mamma forutså at hun snart kom til å ha en tennåringsdatter som ellers ville okkupere vasken på det badet hver morgen). Dette er et skap av min favorittype, og dette ble min og mammas sminke og hårstellplass. Mamma innså først etter noen år hvor genial denne plassen var, for pappa oppdaget at dette var et bra sted å barbere seg. Vasken sluttet da å bli tett hvert halvår, fordi hårene datt ned på den glatte benkeplaten i stedet for å dette i vasken (pappas påstand om at det skyldtes familiens langhårede kvinner ble dermed motbevist). Når jeg en gang pusser opp et bad skal jeg definitivt ha speilskap høyt på listen. Helfigurspeil ville jeg heller hatt ved klesskapet hvor man kler på seg. Anonymkode: 4a643...927
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Tusen takk for svar 😀 Anonymkode: 551c1...327
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå