AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 I over fem år var jeg hemmelig forelsket i en kompis av meg mens jeg var i et annet forhold. Vi møttes bare på tomannshånd, pratet, drakk øl, spiste middag, kino, konserter. Hele tiden var jeg redd for at han skulle møte noen andre. Men det gjorde han aldri. Snakket heller aldri om noen andre. Her og der mente jeg å se tegn til at han var interessert, men jeg vet ikke om det bare var tilfeldig/ting jeg innbilte meg. Jeg var hans fortrolige, han var min. Nå er det slutt mellom meg og min eks gjennom mange år. Jeg har alltid sett for meg at det skulle bli noe mellom meg og min kompis. Men nå som vi kan, hvis han vil, så er det som jeg ikke lenger er så interessert. Dagdrømmer ikke lenger om han. Synes ikke lenger han er så spennende. Hva har skjedd? Og har jeg lurt min venn hvis han nå tror jeg er interessert? Anonymkode: d7ee0...d18
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Så lenge du ikke har uttrykt overfor ham at dere skal bli kjærester når det forrige forholdet ditt var over, og så lenge du ikke har bedt ham vente på deg, så har du vel ikke akkurat lurt ham. Han har jo hele tiden visst at du var i et forhold, og han bestemmer over seg selv. Det virker kanskje mer som om du har lurt deg selv litt, eller i alle fall hatt noen forventninger som ikke helt slo til. Du trengte kanskje noen å fantasere om mens du var i det andre (dårlige?) forholdet? Og nå, som forholdet er over, så har du ikke det samme behovet lenger? Kanskje trenger du også å være singel en liten stund etter det lange forholdet? Anonymkode: ba260...e9d
Palmedus Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 (endret) klassisk tilfelle av: "vil ha det man ikke kan få" Vil si det er ganske typisk for oss damer -Vi burde skjerpe oss, litt Endret 16. juni 2017 av Palmedus 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 2 timer siden, Palmedus skrev: klassisk tilfelle av: "vil ha det man ikke kan få" Vil si det er ganske typisk for oss damer -Vi burde skjerpe oss, litt TS her - Ser ikke vekk fra at det stemmer. Men hva da med alle årene jeg har brukt på å være forelsket? Det blir så bortkastet! Har jeg virkelig tatt feil? Anonymkode: d7ee0...d18
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du ikke har uttrykt overfor ham at dere skal bli kjærester når det forrige forholdet ditt var over, og så lenge du ikke har bedt ham vente på deg, så har du vel ikke akkurat lurt ham. Han har jo hele tiden visst at du var i et forhold, og han bestemmer over seg selv. Det virker kanskje mer som om du har lurt deg selv litt, eller i alle fall hatt noen forventninger som ikke helt slo til. Du trengte kanskje noen å fantasere om mens du var i det andre (dårlige?) forholdet? Og nå, som forholdet er over, så har du ikke det samme behovet lenger? Kanskje trenger du også å være singel en liten stund etter det lange forholdet? Anonymkode: ba260...e9d Ja, det er kanskje noe med at han har vært min 'fantasi'. Og nå som fantasien kanskje kan bli virkelighet så ser jeg litt nærmere på mannen og ser at han også har mange feil. Men jeg har som sagt vært forelsket i årevis. Hvordan kunne jeg ta så feil? Og ville han vært min venn så lenge hvis ikke han også hadde et håp om at det skulle bli noe? Anonymkode: d7ee0...d18
Palmedus Skrevet 16. juni 2017 #6 Skrevet 16. juni 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her - Ser ikke vekk fra at det stemmer. Men hva da med alle årene jeg har brukt på å være forelsket? Det blir så bortkastet! Har jeg virkelig tatt feil? Anonymkode: d7ee0...d18 Vil ikke kalle det bortkastet, du var jo i et annet forhold. Hvis du tenker forelskelsen var bortkastet, da var forholdet også det, på en måte.. mulig forelskelsen din var et sikkert tegn på at du var i feil forhold, en type dytt i rumpa for å komme deg ut av det gamle men ikke nødvendigvis et tegn på at du må inn i noe nytt med denne fyren. . Jeg tenker at uansett at du lært noe av dette og kommer til å lære mer. Du er singel nå, du har alle muligheter til å forme fremtiden din og gjøre akkurat som du vil, det er en tid du i høyeste grad burde sette pris på. Du kan faktisk dyrke deg selv litt og når tiden er inne for det, dukker det opp en ny forelskelse eller kanskje en gammel, man kan aldri vite. Så sykt spennende
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #8 Skrevet 16. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her - Ser ikke vekk fra at det stemmer. Men hva da med alle årene jeg har brukt på å være forelsket? Det blir så bortkastet! Har jeg virkelig tatt feil? Anonymkode: d7ee0...d18 Kan jo være at det du så i han var ting du savnet i kjæresten din, men nå som du ikke har kjæresten å "fylle ut " med, så innser du at kameraten din ikke har disse egenskapene du tiltruktes av i kjæresten din og derfor aldri kan bli "hele pakka" liksom ? Anonymkode: 0d68e...5ab
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 På 17. juni 2017 den 1.43, AnonymBruker skrev: Kan jo være at det du så i han var ting du savnet i kjæresten din, men nå som du ikke har kjæresten å "fylle ut " med, så innser du at kameraten din ikke har disse egenskapene du tiltruktes av i kjæresten din og derfor aldri kan bli "hele pakka" liksom ? Anonymkode: 0d68e...5ab Det er nok helt riktig det du skriver. Kompisen min mangler endel viktige egenskaper som min eks scoret full pott på. Han har rett og slett mangler, som jeg tidligere ikke var nødt til å forholde meg til. ts Anonymkode: d7ee0...d18
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 På 17. juni 2017 den 0.18, Palmedus skrev: Vil ikke kalle det bortkastet, du var jo i et annet forhold. Hvis du tenker forelskelsen var bortkastet, da var forholdet også det, på en måte.. mulig forelskelsen din var et sikkert tegn på at du var i feil forhold, en type dytt i rumpa for å komme deg ut av det gamle men ikke nødvendigvis et tegn på at du må inn i noe nytt med denne fyren. . Jeg tenker at uansett at du lært noe av dette og kommer til å lære mer. Du er singel nå, du har alle muligheter til å forme fremtiden din og gjøre akkurat som du vil, det er en tid du i høyeste grad burde sette pris på. Du kan faktisk dyrke deg selv litt og når tiden er inne for det, dukker det opp en ny forelskelse eller kanskje en gammel, man kan aldri vite. Så sykt spennende Du har sikkert rett. Men jeg synes likevel dette er vanskelig. Jeg har vært så opphengt i min kompis. Det føles virkelig som all tiden jeg har brukt til å tenke på han, har vært bortkastet. Jeg prøver å overbevise meg om at han likevel er noe å satse på. Er ikke helt der nå, men vil gjerne holde alle muligheter åpne, om du skjønner. Kanskje prøve å flørte litt svakt for å ha ham på kroken en stund til. Noen råd? ts Anonymkode: d7ee0...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå