AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Jeg tenker å kanskje ta PPU om noen år. Da vil jeg jo søke etter de nye reglene som gjelder fra 2019 om at man må ha en mastergrad. Man må jo også ha undervisningskompetanse i ett eller to fag. Er det slik at selve mastergraden må inneholde disse undervisningemnene? Eller holder det at jeg har noen årsstudium som gir undervisningskompetanse, men en master i noe helt urelevant? Er nemlig ingen undervisningsemner i min mastergrad, men har tatt noen årsstudium gjennom tidene (nordisk, historie, samfunnsfag). Anonymkode: 1324a...6a1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Om du har 60 studiepoeng i hvert av undervisningsemnene som du har tatt (nordisk, samfunnsfag og historie), så er du kvalifisert til opptak:) Så har du jo masteren også, som er en del av det nye kravet for opptak til PPU. Årsstudiumene er jo som regel på 60 stp, har tatt samfunnsfag og Historie selv, og skal søke ppu neste år. Anonymkode: 50f3c...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå