AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Det virker som om eksamenspapirer og gode jobber aldri blir like ettertrakter som en vielsesattest, iallefall dersom ektemannen har en ettertraktet jobb med grei lønning. De bruker mannens jobb nærmest som en sosial heis.... Dessverre for slike kvinner er det ikke lenger like moderne å presentere seg med mannens jobb-tittel. Men likevel klarer de å få skutt i en litt "tilfeldig" bemerkning om deres ektemenn - som er forretningsmann, advokat, doktor, eller lignende. Slike kvinner forsøker å skrape til seg en høyest mulig sosial status, på bakgrunn av hva deres partnere har fått til gjennom hardt arbeid gjennom mange år. Alt kvinnene behøver å gjøre er å spasere rett inn i stillingen som advokat-frue eller lege-frue... Anonymkode: c1c56...c94
Maleficenta Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om eksamenspapirer og gode jobber aldri blir like ettertrakter som en vielsesattest, iallefall dersom ektemannen har en ettertraktet jobb med grei lønning. De bruker mannens jobb nærmest som en sosial heis.... Dessverre for slike kvinner er det ikke lenger like moderne å presentere seg med mannens jobb-tittel. Men likevel klarer de å få skutt i en litt "tilfeldig" bemerkning om deres ektemenn - som er forretningsmann, advokat, doktor, eller lignende. Slike kvinner forsøker å skrape til seg en høyest mulig sosial status, på bakgrunn av hva deres partnere har fått til gjennom hardt arbeid gjennom mange år. Alt kvinnene behøver å gjøre er å spasere rett inn i stillingen som advokat-frue eller lege-frue... Anonymkode: c1c56...c94 Kjenner ikke til slike kvinner
Gjest NotNaomi Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Eh. Enten er du en bitter mann som har misforstått her. Eller en misunnelig kvinne som ønsker seg noe annet enn det hun har. Ett av to.
Gjest C.Tramell Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Legefruer, advokatfruer, fotballfruer, komikerfruer, pilotfruer og whatnot.... Ganske latterlig egentlig med kvinner som smykker seg med at de har vært flinke/deilige/prektige nok til å dra i land en de mener er ettertraktet. Enkelte har kanskje ikke fått til så mye selv i livet og velger å sole seg i glansen av mannen, men en del av dem har jo faktisk egne meritter å smykke seg med. Komikerfruen, for eksempel. Jeg synes ikke akkurat komiker henger særlig høyere enn designer og tidligere miss Norway, men hun blogger som Komikerfrue. Mulig det er en humoristisk greie, jeg har ikke satt meg så godt inn i det. Håper det er det:)
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 Skulle til å si det samme som den over, synes det virker som det er kjempemoderne å presentere seg som konen til partners yrke.. tragisk nok i 2017 Men personlig kjenner jeg ikke noen sånne kvinner heldigvis Anonymkode: e7f74...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå