AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Hei! Jeg har startet på "Tan care" bestilt fra nettet og lurer på om det er noen som vet om betakaroten er farlig? Kom over en sak på nettet og ble litt bekymret. Jeg gikk på dette forrige sommer, og det hjalp mot soleksem som jeg tidligere har slitt med. Per kapsel inneholder det 3 mg betakaroten. Jeg følger anbefalt dose, men har blitt bekymret for at dette egentlig ikke var så lurt av meg. Har lest at for mye A-vitamin kan være skadelig for kroppen, og at betakaroten kan føre til kreft, men har fått inntrykk av at dette hovedsakelig gjelder røykere eller personer med astma/KOLS? Tenker at det bør være greit at jeg går på betakaroten tre måneder i året, men er allikevel redd for at det skal være farlig på noen måte. Vil så gjerne få en fin brunfarge, som jeg kun klarer å få av betakaroten dessverre.. Noen tanker, meninger eller erfaringer? Anonymkode: 7fa35...2fe
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Man får ikke en fin brunfarge med betakaroten. Det farger underhudsfettet oransje, så man blir gulaktig i stedet for brun. Den har altså ingen innvirkning på selve huden. Anonymkode: 21d79...54d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke en fin brunfarge med betakaroten. Det farger underhudsfettet oransje, så man blir gulaktig i stedet for brun. Den har altså ingen innvirkning på selve huden. Anonymkode: 21d79...54d Jeg gikk på det ifjor og ble faktisk veldig fornøyd med brunfargen min! Tror kanskje det er veldig individuelt. Det jeg derimot er mer bekymret for er om det er bra for helsa eller ikke.. Anonymkode: 7fa35...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå