Gå til innhold

Vil kjøpe pomeranian. Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min har veldig lyst til å kjøpe oss en pomeranian. Har dere noen oppdrettere å anbefale? Føler ikke det er så mye på finn.no, og er redd for mye useriøst der..

Og hva skriver man til de for at de vil velge deg som hundeeier? Takk på forhånd for tips!:)

Anonymkode: 3b779...db4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har tips til hvordan jeg kan gå frem?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten min har veldig lyst til å kjøpe oss en pomeranian. Har dere noen oppdrettere å anbefale? Føler ikke det er så mye på finn.no, og er redd for mye useriøst der..

Og hva skriver man til de for at de vil velge deg som hundeeier? Takk på forhånd for tips!:)

Har dessverre ikke noen tips, men skjønner hvorfor dere vil ha en sånn en😅

doggmun12.jpg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Har dessverre ikke noen tips, men skjønner hvorfor dere vil ha en sånn en😅

doggmun12.jpg

De er jo ikke fine når de er klipt sånn. Er jo langhåret:-) 

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke oppdra den som en menneskebaby. Husk at de er like mye hund, som en grand danois. Pomeranianer blir lett gneldrebikkjer! 

Ellers har jeg ikke noe tips til kjøp, dessverre.

Anonymkode: ae98b...4c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikke oppdra den som en menneskebaby. Husk at de er like mye hund, som en grand danois. Pomeranianer blir lett gneldrebikkjer! 

Ellers har jeg ikke noe tips til kjøp, dessverre.

Anonymkode: ae98b...4c5

Ja, er helt enig! Tror veldig mange hundeeiere som har små hunder er litt for "snille" og ikke klarer å være streng mot hunden sin slik at de bare blir crazy..

Skrevet

Man trenger slett ikke være streng med noen hund, uansett størrelse. Man kommer langt med å belønne den atferden man ønsker og være konsekvent. 

Ellers ville jeg sjekket hjemmesiden til Norsk Pomeranian Klubb. Der har de nok oversikt over oppdrettere og evt valpeformidler du kan kontakte. :)

• Liker 1
Skrevet

Har nettopp vært gjennom prosessen selv, og skal hente om noen uker. Se på pomeraniansidene på Facebook. Di har en kjøp/salg side og en pomeranian forum gruppe, mye oppdrettere der. Og du kan se hvem som de andre anbefaler ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pomeranian selv og kunne aldri hatt en bedre hund. JAH, de røyter en del, de må gres 2 ganger i uken, vakthund med store bokstaver altså! de bjeffer en del ja, men min er så flink med barn fra dag en, ble stueren på 2 uker og er rett og slett en drømmehund. ❤ Han smelter alle sine hjerter når de ser han. 

Har dessverre ingen gode råd til hvor finne en seriøs oppdretter. Vi fant våres på Finn, det var en seriøs oppdretter. Har vært hos andre også men bestemte oss for denne. Husker vi var hos en (husker ikke navnet i farta), han sa til oss " jeg selger ikke hund til stygge folk og ikke til tykke folk". Vi spurte hvorfor, han svarte: stygge folk gidder ikke ta vare på seg selv og tykke gidder ikke å gå, da blir hunden også fet. Det var det rareste jeg noen gang har hørt. Helene Rask kjøpte en pomeranian hos han🙈

Lykke til i leting ❤

ps. Bella Klein's er en oppriktig og seriøs oppdretter og har nydelige hunder, kom jeg på nå👍😊

Anonymkode: 62134...75a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om noen oppdrettere, men en ting dere må passe på er patellaluksasjon. Det er arvelig og kan "testes" av en veterinær. Alle seriøse oppdrettere har sjekket sine hunder for dette, så finn noen med attest på at begge foreldrene har grad 0 på begge bakbein. Ville også lest meg opp på andre arvelige sykdommer/svakheter og funnet foreldre som er fri for dette.

Anonymkode: e1a6a...b02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...