Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har startet på "Tan care" bestilt fra nettet og lurer på om det er noen som vet om betakaroten er farlig? Kom over en sak på nettet og ble litt bekymret.

Jeg gikk på dette forrige sommer, og det hjalp mot soleksem som jeg tidligere har slitt med. 

Per kapsel inneholder det 3 mg betakaroten. Jeg følger anbefalt dose, men har blitt bekymret for at dette egentlig ikke var så lurt av meg.
Har lest at for mye A-vitamin kan være skadelig for kroppen, og at betakaroten kan føre til kreft, men har fått inntrykk av at dette hovedsakelig gjelder røykere eller personer med astma/KOLS?
Tenker at det bør være greit at jeg går på betakaroten tre måneder i året, men er allikevel redd for at det skal være farlig på noen måte. Vil så gjerne få en fin brunfarge, som jeg kun klarer å få av betakaroten dessverre.. 

Noen tanker, meninger eller erfaringer?

Anonymkode: 348cf...662

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk d om du røyket eller et x røyker

Anonymkode: 15a44...35c

Skrevet

De du får i Norge har såpass lave doser med betakaroten at det går helt fint. Skal litt til for at det blir farlig, men kan være greit å være obs på andre ting som inneholder a-vitaminer, f.eks tran eller multivitaminer.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk d om du røyket eller et x røyker

Regner med at å ha røyket et par ganger på fest ikke går under kategorien x-røyker? Hehe..

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du søtpotet hver dag får du samme effekt. Vil tro det er billigere og. Ville aldri tatt betakaroten i pilleform.

Anonymkode: eb6e5...ba7

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at å ha røyket et par ganger på fest ikke går under kategorien x-røyker? Hehe..

Stemmer 

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt betakaroten 15 mg i mange mnd. Røyker 3 røyk om dagen. Har ikke merka noe jeg hverken på helsa eller fargen..  

Anonymkode: e8984...c4c

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt betakaroten 15 mg i mange mnd. Røyker 3 røyk om dagen. Har ikke merka noe jeg hverken på helsa eller fargen..  

15 mg?? Og soler du deg samtidig da?

AnonymBruker
Skrevet

Ja bestiller de fra USA , de skulle visste være "kjempe effektive" .
Solte 5 timer en uke det var mye sol her , fikk nesten ikke skille engang... Sånn svakt skille som fadet vekk etter en uke....

Skrevet

Nei, men du kan bli oransje.

Hvorfor vil du gjøre noe sånt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Hadley skrev:

Nei, men du kan bli oransje.

Hvorfor vil du gjøre noe sånt?

Har gått på det tidligere og ble ikke oransje. Fikk derimot en jevn og fin brunfarge.

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på det tidligere og ble ikke oransje. Fikk derimot en jevn og fin brunfarge.

Solte du deg eller ble du brun av deg selv ?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kun tar anbefalt dose er det nok ikke farlig nei. Jeg har prøvd det selv, men det hjalp overhode ikke.

Anonymkode: 33c4a...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...