AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Hei! Jeg har gått ned 7 kg til nå, og skal hvertfall gå ned 4 kg til, også fortsette sakte men sikkert videre. Etter mange år med halvhjerta forsøk har jeg endelig funnet mirakelkuren til vekttap... DAM DAM DAM kaloriunderskudd... Uansett, dette går sin gang, går ned rundt 0.6%-0.9% av vekten min i uken. Det er en liten kamp hver dag, men blir enklere og enklere på en måte. Jeg syntes det virker som jeg går ned sakte men sikkert som gjør at jeg ikke kommer til å gå opp igjen senere. Men uansett mitt spørsmål er til alle dere som har gått ned 7-15 kg (ikke sånn helomvenning med 30 kg vekttap) Har dere klart å holde vekten, og hvordan "avsluttet" dere vekttapet eller skjedde dette naturlig? Teller dere fortsatt kalorier og hvordan er dere forhold til mat og drikke? Mitt største problem er sosiale settinger som er en stor del av livet mitt. I denne perioden jeg har gått ned har jeg vært mindre sosial enn vanlig da det ofte er drikking og spising involvert (også andre faktorer som reising spiller inn her ++). Bor alltid i en storby og en stor del av livet handler om å møtes ute osv osv. Et hektisk liv og slanking er ikke alltid lett, da jeg ikke er en som "glemmer" å spise... Et siste spørsmål er: Med et vekttap på 7-15 kg, har dere noe som helst løs hud eller hengende deler (om dere skjønner hva jeg mener). Her er alder naturligvis viktig. Jeg er 25. Anonymkode: 562ae...0c0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Jeg gikk veldig fort opp i vekt en periode og veide 62 kilo. Gikk ned 10 kilo på noen måneder bare ved å øke aktivitetsnivået betraktelig. Nå er det noen år siden og jeg veier 54 kilo. Er likevel slankere enn det jeg var siden jeg trener mye tung styrke og dermed har mye mer muskler og lite fett. Kosten har aldri vært noe problem og jeg har tidligere vært veldig aktiv, men ikke så aktiv som jeg er i dag. Jeg trener mye fordi det er en del av livsstilen min. Passer naturligvis på å ikke spise godteri hver dag, men ikke mer enn det. Anonymkode: ef02b...f0b
Cata Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Nja, jeg har gått opp igjen ca. 5 kg etter først å ha gått ned 18. Nå strever jeg med å bli kvitt de 5 igjen, så for meg har jeg vel delvis klart å holde den i allfall. Jeg teller fremdeles kalorier og tror jeg må fortsette med det resten av livet hvis jeg vil holde vekta sånn noenlunde. Men det er blitt en vane. Jeg er også blitt mye mer aktiv enn jeg var, og det er noe jeg for å være ærlig synes er et slit. 😂Jeg er ikke naturlig aktiv, men det er blitt mer naturlig etterhvert i det minste. Jeg holder meg til prinsippet om å spise alt, men ikke alltid. Søtsaker hører normalt helga til, og som regel i kontrollerte mengder da også - en dag. Av normal mat spiser jeg alt som er noenlunde sunt og noe som kanskje ikke er så sunt også, så lenge kaloribudsjettet går opp.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Gratulerer med vekttap da! Fantastisk! Cata, du som fortsatt teller kalorier, plotter du alt i en app fortsatt eller har du sånn ca. oversikt i hodet? Anonymkode: 562ae...0c0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 Jeg gikk ned rundt 15 kg for snart ti år siden. Jeg gikk ned v.hj.a kaloriunderskudd, og har vært nøye med å holde kostholdet i ettertid. I løpet av de ti årene som har gått har jeg vært gravid fem ganger (men har bare to barn ), men har stort sett greid å holde vekten. Er vel et par-tre kg over det jeg slanket meg ned til nå, men det er helt greit og ikke noe jeg gidder å stresse med. Jeg har uansett en bmi på 22, og er fornøyd med det. Anonymkode: 89d40...6f6
Cata Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer med vekttap da! Fantastisk! Cata, du som fortsatt teller kalorier, plotter du alt i en app fortsatt eller har du sånn ca. oversikt i hodet? Anonymkode: 562ae...0c0 Jeg plotter i MyFitnessPal, men har sånn noenlunde dagsmenyene i hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå