Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #1 Skrevet 4. januar 2005 Hei skriver inn her for å få noen råd. Vet ikke om det er jeg som er umulig og teit, eller hva. Min sambo på 40 kom og fortalte meg at han hadde meldt seg på en nyttårs tur(tre dager) arrangert av universitetet (han går der da). Alle på universitetet kan melde seg på dette. Dette vet/mener jeg er en tur med bare festing og fyll. Tror også at de fleste du finner der er unge og single. Han er godt voksen, vi er en familie, tror ikke hans type student er den du finner mange av på slike turer. Forstår ikke hvorfor han må dra på denne turen, å hva var vitsen med å spørre meg når han allerede hadde meldt seg på, da var det jo bare en opplysning. Mange synes sikkert jeg er kjempe vanskelig å sur å alt...........
Gjest Bhsiltsk Skrevet 4. januar 2005 #2 Skrevet 4. januar 2005 Ja, jeg syns faktisk det. Du skriver at han kom og fortalte det til deg at han hadde meldt seg på. Og det skulle da bare mangle! Han er 40 år og trenger ikke spør noen om han kan få dra på tur, vel? Hva er det med deg som gjør at du ikke har lyst at han skal dra? Tror du ikke at han elsker deg nok til holde seg på matta? Har han gitt deg grunn til uro tidligere? Hvorfor syns du dette er så pyton?
Gjest Bellatrix Skrevet 4. januar 2005 #3 Skrevet 4. januar 2005 Det trenger ikke skje noe annet enn at han har det hyggelig sammen med medstudenter.
shi Skrevet 4. januar 2005 #4 Skrevet 4. januar 2005 Om du stoler på mannen din, så er det vel ikke noe problem? Hva er det egentlig du tror kommer til å skje? Jeg har hatt flere "eldre" studenter med på tur og sosiale arrangement i min studietid, uten at de har flørtet særlig eller gått lengre enn det. Slike turer gjør masse for studiemiljøet, man blir bedre kjent, etablerer ofte kollokviegrupper senere. Syns faktisk det er tøft gjort av mannen din å melde seg på, tror det er mange ensomme "eldre" studenter her i Norge, som må gjøre mye på egenhånd, har få å snakke studier med, mange føler at de ikke passer helt inn sammen med alle "20-åringene". Men, har du virkelig problemer med denne turen, og måten han handlet på, må du prate med ham.
Gjest Anki Skrevet 4. januar 2005 #5 Skrevet 4. januar 2005 Jeg hadde forventet at min samboer spurte meg før han meldte seg på en slik tur. Hvis det bare er 20-åringer med på turen så skjønner jeg ikke helt hva han har der å gjøre. Er det ingen andre på hans alder? Tror ikke jeg hadde sett med blide øyne på en slik utflykt nei...
Gjest Bellatrix Skrevet 4. januar 2005 #6 Skrevet 4. januar 2005 Som ung student var det gøy at "de eldre" også var med på det sosiale.
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #7 Skrevet 4. januar 2005 Men det studerer mange familiefedre på hans alder på den skolen, jeg tror ikke du finner mange av de på den der type turer.............
aline Skrevet 4. januar 2005 #8 Skrevet 4. januar 2005 hva slags mennesker er det han studerer sammen med da? sånn i hverdagen mener jeg? er det andre voksne i hans omgangskrets på skolen? hva slags tur er det? hvor skal de og hvorfor skal de dit? er det en tematur, eller arrangerer universitetet en rein fyllekule på tre dager uten innhold? dersom han faktisk vanker sammen med disse unge, single menneskene til vanlig på universitetet, så kan jeg jo skjønne at han kan ønske å bli med på tur han og! og det er vel like stor sjans for at det skal skje noe gæærnt i hverdagen dersom han først er potensiell for utroskap eller tull bare fordi han er omgitt av unge, single mennesker. så lenge det ikke kommer i veien for datoer som betyr noe for dere eller avtaler dere har gjort, så ser ikke jeg heller hvorfor han må diskutere en tredagers tur med deg og få lov først, du ville vel bare vært negativ og ikke forstått hva han skulle der lell? du er jo det nå? kanskje han kjenner deg?
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #9 Skrevet 4. januar 2005 Det er en ren fylle kule tur! Å sånne der overlegne blink som du sender meg kan du bare dra til deg!!!!!! Aline!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #10 Skrevet 4. januar 2005 Det er en ren fylle kule tur! Å sånne der overlegne blink som du sender meg kan du bare dra til deg!!!!!! Aline!!!! Hvor så du de blikkene hen a :klø: Jøss her prøver man og hjelpe- begynner og skjønne hvorfor han ikke spurte- sorry at jeg sier det
aline Skrevet 4. januar 2005 #11 Skrevet 4. januar 2005 ja du virker jaggu voksen du!! det var ikke overlegne blink jeg sendte deg, det har seg bare sånn at jeg sa det med litt humor. sorry at du ikke skjønner sånt. hvorfor i alle dager legger du ut dette når du ikke takler å få spørsmål eller innlegg som ikke backer din sutring?
aline Skrevet 4. januar 2005 #12 Skrevet 4. januar 2005 Hei skriver inn her for å få noen råd. synes du skal være ærlig, og ikke be om råd da det ikke er det du er ute etter. skriv heller at du kun ønsker støtteerklæringer fra folk som tenker akkurat likt som deg.
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #13 Skrevet 4. januar 2005 Du vet nok hva jeg mener! Å være "søt humoristisk" som du var på slutten i ditt svar virker bare for andre overlegne nikkere som leser, ikke for den som skrev innlegget!!!!! Jeg vet med sikkerhet at mange i hans situasjon ikke hadde tenkt på å melde seg på en slik tur, går på universitetet selv, jeg kan f eks ikke melde meg på slike turer pga ungene. Men alt dette blir en lang lang diskusjon, vi er en familie vi har unger. Universitetet arrangerer familiedager, han kunne ikke tenke seg å bli med på det!?
Gjest Bellatrix Skrevet 4. januar 2005 #14 Skrevet 4. januar 2005 Hadde du reagert om han skulle på tur med jobben?
Gjest Ehm Skrevet 4. januar 2005 #15 Skrevet 4. januar 2005 Det eneste som sjokkerer meg her, er egentlig at du skriver "spørre meg når han allerede hadde meldt seg på, da var det jo bare en opplysning". Herlighet! En voksen kar over 40 skal da slippe å måtte spørre om lov om slikt! Er også enig med dem over som skrev at det er altfor mange ensomme eldre studenter på universitetene som ikke tør ta kontakt med 20-åringene. Jeg husker godt at jeg syntes det var morsomt å oppdage hvor mye man har til felles med "godt voksne" til tross for aldersforskjellene. Synes faktisk dette var modig og bra gjort av ham! Når det er sagt, så skjønner jeg at du kan ha visse vonde tanker om dette, men du er da nødt til å stole på mannen din uavhengig av hvem han vanker med! Den dagen man må leke barnevakt for h*n du er i forhold med, begynner forholdet å nærme seg stupet for min egen del...
aline Skrevet 4. januar 2005 #16 Skrevet 4. januar 2005 nei, jeg aner faktisk ikke hva du mener, at du ikke takler humor over nett og ikke klarer folk som diskuterer med ett (ærlig) smil, det visste jeg ikke! nå vet jeg jo det, så lover å ikke plage deg med ekle smil. jeg skjønner fremdeles ikke hva slags råd du er ute etter? at du ikke aksepterer at han har lyst til å dra på en fylletur med medstudenter er egentlig ditt problem, og det var vel akkurat derfor han lot være å spør? (og nei, jeg er fremdeles ikke spydig, da jeg ikke kjenner deg og ikke har noen grunn til å være spydig mot deg. jeg stiller deg spørsmål, takler du ikke spørsmål får du si ifra.)
liv Skrevet 4. januar 2005 #17 Skrevet 4. januar 2005 etter som dere har barn er det jo rart han ikke sjekker om du skal noe først da.. Men at han drar på tur ser jeg ikke noe rart i...
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #18 Skrevet 4. januar 2005 Nei jeg hadde ikke reagert om han dro på tur med jobben!
Fakse Skrevet 4. januar 2005 #19 Skrevet 4. januar 2005 Du vet nok hva jeg mener! Å være "søt humoristisk" som du var på slutten i ditt svar virker bare for andre overlegne nikkere som leser, ikke for den som skrev innlegget!!!!! Sikter du til smiley'en (denne: ) som Aline har i signaturen sin? Den står jo under alle innlegg hun skriver(er lagt inn i profilen), så du skal nok ikke ta den så veldig personlig
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #20 Skrevet 4. januar 2005 Aline glem det det var nok jeg som var hårsår. Beklager Det jeg tenkte på var den siste kommentaren om at han kjenner deg sikkert, eller noe i den duren. Alt dette er kjempe komplekst. Jeg mener ikke at han skal spørre om lov, men jeg kan aldrig gjøre det samme som han, bare melde meg på noe, det er forbeholdt han! Det var derfor jeg ble sur for det. For det andre så er det akkurat dette at univesitetet arrangerer turer for familie, dette vil han overhode ikke være med på. Han går alltid ut alene med folkene fra skolen sin, spør ikke om jeg vil være med engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå