Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 35 år. Fikk barn tidlig, jobber i helsevesenet, er sjelden ute på byen.

Min hverdag har ikke krevd særlig annet en mascara og øyenskygge innimellom.

Har lyst til å lære meg å sminke meg. Men aner ikke hva jeg skal kjøpe, og kjipt å kjøpe feil produkter. Jeg er dog god på hudpleie ellers, som rens, masker og den slags.

Hjelp! Kunne ønske å komme i kontakt med privatpersoner som kan ha privatundervisning og ikke sitte i en butikk ( på utstilling) som skal selge meg alt mulig som sikkert er unødvendig.

Anonymkode: 8c07f...84e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fin hud trenger du ikke noe annet enn et solpudder, rouge, og kanskje øyebrynspenn i tilegg til mascaraen du allerede har.

Søk på youtube etter den sminkestilen du liker. "Natural makeup" "smokey eye makeup" osv.

Anonymkode: bf663...846

Skrevet (endret)

YouTube. "MakeUp tutorials" er det tusenvis av der. Masser av jenter og kvinner som har trinn-for-trinn opplæring av hvordan legge sånn og sånn make-up. Kanskje noen norske også, prøv å søke på norsk også. "Sminke tips" osv. Søk litt rundt på forskjellige ting, så dukker det nok opp massevis av tips og forslag. Så kan du kjøpe ting det tipses om der dersom du liker den og den makeup-stilen. Og du kan sitte og prøve deg frem og lære deg sminkingen hjemme i fred og ro, uten at noen glaner på deg.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Estée Lauder har kjempebra solpudder for oss over 30. Litt dyrt men gud så bra kvalitet!

Anonymkode: 9f157...350

AnonymBruker
Skrevet

bli med på et mary kay eller oriflameparty da :)

Eller se på youtubevideoer.

Gå til www.makeupmekka.no - der finner du alt du trenger av sminke og utstyr, og kan leke deg hjemme foran speilet for en billig penge. Ingen vits i å investere i dyre produkter før du har lært deg å sminke deg. 
Unødvendig med masse koster man ikke har peiling på hvordan bruke.

Et godt underlag er første steg.
Pass på at huden er godt renset og gjennomfuktet.

Så påfører du en lett dekkende foundation eller BB-krem for en jevnere hudfarge.

Sug inn kinnene og kost litt rosa pudder på det høyeste punktet på kinnabeina. 
Tegn forsiktig opp øynenes ytterkant med en brun eller sort kajal, dus ut med en "ørepinne" så du ikke får harde streker. 
En lys skygge innerst i øyekroken og en beige på hele øyelokket, en litt mørkere beige i globallinjen som du toner ut mot øyets ytterkant. Avslutt med to lag mascara.

er du blank, fikserer du sminken med litt pudder.

Voila!

Øv deg foran speilet hjemme - se på youtubevideoer :)
når du har blitt flink, kan du investere i litt mer kvalitetsprodukter. Du blir ikke finere av å bruke de, men sminken varer lenger.

Anonymkode: caffe...a30

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at makeupmekka kan være et ok sted å starte, ulempen er at mange med sensitiv hud reagerer på sminken derfra.
Men for eksempel denne helgen har de tilbud på børster, og de er bra!
Man kan kjøpe billig sminke der bare for å teste seg frem med farger , hvilke farger som kler en, også heller investere i bedre kvalitet når man vet hvordan farge osv man vil ha.
Et annet supert nettsted er shopmissa.com hvor all sminke koster 1 dollar, de dyreste er vel på 2 eller 4 dollar. Mye bedre kvalitet og pigmenter enn makeupmekka.

Jeg har svart dg i tråden før, og du trenger egentlig ikke mer enn et mineralpudder (evn foundation om du har mye å dekke)  som du sveiper over ansiktet, en rouge eller bronzer å friske opp kinn og hudtone med, noe til brynene (jeg foretrekker dip brow, men for mer naturlige bryn er brow shadow best, i pulver form), mascara, noen øyeskygger om du vil, og muligens en lipliner om du vil :)

Hvis du vil gå litt avansert :
For å lære metoder osv er youtube genialt. For å "henge med" på alt de sier på youtube er det greit å vite hvilken ansiktsform du har, og søke på videor for den type ansiktsform. (google how to find your faceshape)
For øyne google how to find your eyeshape , og putt den shapen inn i youtube feltet (f.eks eyemakeup for xxx eyes) 
Det er nemlig ikke alle metoder som funker til ethvert fjes/øyne.

Anonymkode: bf663...846

Skrevet

Hvis det er menn du sminker deg for, vil jeg anbefale så lite og diskret sminke som mulig. Husk at sminke er en maske. Mange menn har dårlig erfaring med å ha blitt kjent med en kvinne som bruker "heldekkende" sminke til daglig, for så å bli kjent med henne på nytt uten sminke. To ulike personer. Min mening er at sminke hører til spesielle anledninger. Hver dag er ikke en fest.

• Liker 1
Skrevet

youtube er plassen :)

AnonymBruker
Skrevet

hvis du er nybegynner og ikke har 2 timer foran speilet hver dag, vil jeg anbefale litt mer enkel og diskret sminke. 
Du trenger ikke bruke masse primers osv som hun dama på videoen over her... Lett å bomme og det blir stygt - og ser ikke ut i dagslys!

OG det er også et tips. 
Før du går ut - ta med deg et speil bor til vinduet og se hvordan du ser ut i dagslys - du kan nemlig få sjokk! 

Ikke alle har optimalt lys på badet, og det ser kanskje greit ut på badet, men i dagslys ser du oversminket ut til de dager, ikke pent!

Bruk lett bb-krem - og litt pudder over, rouge trenger du ikke hver dag, men føler du at du ser blek/gusten ut, så sveip bittelitt på eplekinnene. Tegn forsiktig opp øynenenes ytterkant med en kajal som du duser ut, og velg naturlige farger - kun på øyelokket, en lys innerst og en mørkere ytterst mot vippehårene, gjerne en varm, litt mørkere farge i globalen (der øyelokket møter brynbeinet, men pass på å duse ut så det blir jevnt her.

Og et par lag mascara og litt lipgloss - ikke for mørk farge når du er nybegynner.
Det er cluet når du er "ny" - bruk lyse, naturlige farger.

Anonymkode: caffe...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...