Gå til innhold

Dere i helsesektoren - hvordan er det å omgås syke bestandig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan det er å omgås syke hele dagen? Gjør det noe med deg som person? Jeg tror jeg ville følt meg trist og tappet for livsgnist men jeg vet jo ikke. Har du møtt noen leger som også tenker slik men biter tennene sammen siden de har tatt en så lang utdannelse? Om du selv er lege, har du noensinne angret? 

Anonymkode: fada2...65a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en annen side av det som er mye større for mitt vedkommende ihvertfall, og det er den veldige tilfredsstillelsen å få lov til å bety noe for noen som trenger det. Å få ta del i et annet menneskes mest nakne og sårbare tid i livet, og være i stand til å hjelpe gjør meg takknemlig, selv om sykdommen fører til forverring i lidelse eller til og med død.

Det å vite at jeg har gjort alt som står i min makt, brukt all min fagkompetanse, erfaring og meg selv som menneske gjør nok at jeg sjelden kjenner på opplevelse av håpløshet, selv om behandlingen ikke fører frem. Det dette gjør med meg som person er at jeg er ydmyk overfor menneskers styrke og sårbarhet.

Anonymkode: cf5e1...261

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet over 10 år på medisinskavdeling, der er det mye deprimerende, mange av de dårligste kreftpasientene osv. Man blir jo på et vis vant med det. Men nå som jeg jobber med helt noe annet men fortsatt som sykepleier fatter jeg ikke hvordan jeg klarte så mange år med så mange triste og deprimerende skjebner. 

Anonymkode: 6c541...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan det er å omgås syke hele dagen? Gjør det noe med deg som person? Jeg tror jeg ville følt meg trist og tappet for livsgnist men jeg vet jo ikke. Har du møtt noen leger som også tenker slik men biter tennene sammen siden de har tatt en så lang utdannelse? Om du selv er lege, har du noensinne angret? 

Anonymkode: fada2...65a

Helt greit, er jo en del av jobben, det +ønsket om å hjelpe. Mye roligere i kritiske situasjoner, mye mer kritisk til "online" leger, blogg-leger og hysteriske personer og foreldre spesielt. Har mye kunnskap å basere avgjørelser på.  Kun møtt leger som liker jobben sin, selvfølgelig turnusleger som liker noen felt bedre enn andre og biter tennene sammen for å komme seg videre, men slik er det for de fleste som jobber med ting som ikke er ideelt. Aldri angret. 

Anonymkode: e7e63...844

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha møtt folk som faktisk er skikkelig syke, så innser jeg i alle fall hvor mange sutrekopper som finnes i den virkelige verden. Mange som syter over sykdom vet ikke hva skikkelig sykdom faktisk ikke bærer, de som klager minst er ofte de som har det værst. Har møtt folk som ønsker seg brystkreft for å kunne få kosmetisk korreksjon av brystet på statens regning, det sier litt om hvor lite de forstår av den jævlige sykdommen brystkreft faktisk er. Jeg trives med jobben min, å få være med å gjøre en forskjell i folks hverdag er utrolig fint.

Anonymkode: 0ef73...54f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...