Gå til innhold

Gikk opp 2 kg på å bryte dietten?? Er det mulig???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å gå ned i vekt, og ligger hver dag i kcal underskudd + trening (eller lange gåturer, fordi jeg hater å løpe).

I følge FitBiten min i går hadde jeg gått 18000 skritt, og forbrent over 3000 kcal.

Når jeg skulle spise kveldsmat (etter lang gåtur) så sprakk jeg helt og spiste mye mer enn jeg skulle. Jeg spiste vel kanskje 8 skiver med leverpostei + 1 stort glass med melk og Oboy. Altså ikke helt diett mat, men samtidig ikke en svær sjokoladeplate heller. 

Når jeg veide meg i dag morges veier jeg 2 kg mer enn jeg gjorde dagen før. (Hadde veiedag i går, men glemte å notere ned så veide meg i dag også. Pleier ikke veie meg hver dag altså for jeg vet at vekten kan variere litt fra dag til dag osv)

Uansett. Ble utrolig skuffet, og fikk litt panikk. Jeg regnet på kcal tilsammen i går og burde egentlig ikke ha gått opp i det hele tatt, for jeg ville fortsatt ligge under 3000kcal.. 

Kan det være vann i kroppen? Eller noe annet? Går det virkelig ann å gå opp 2 kg etter ha brutt dietten EN dag?? :( 

Anonymkode: eaa93...e18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kroppen samler vann. To kg er ikke mye. Jeg kan fly opp 3-4 kg på et par dager jeg. 

Anonymkode: be639...336

Skrevet

Husk at vekten din aldri er konstant men varierer med pluss minus et kilo eller to. Du må tenke vekt over tid. Ikke fra dag til dag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vann og tarminnhold. Om to dager har du nok samme vekt igjen.

Anonymkode: 1e95e...7ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

8 skiver??  ÅTTE?? :sjokkert:

Anonymkode: e6213...2b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

8 skiver??  ÅTTE?? :sjokkert:

Anonymkode: e6213...2b4

TS her. 

:roll: JA, tenk det går an å spise 8 skiver etter en veldig aktiv dag!!! :alice:

Anonymkode: 47a68...b2d

• Liker 2
Skrevet

Ikke veldig fornuftig mat kanskje, men veldig aktiv da så går sikkert ok. Trening og store mengder karbohydrater kan få kroppen til å holde mye vann. Er sikkert en del av forklaringen. 

Også helt normalt å svinge mye på døgnbasis. 

AnonymBruker
Skrevet

8 skiver fører til en del tarminnhold enten man legger på seg av det eller ei. Hvis man også spiser sene måltider vil det vise på vekta morgenen etter. Av noe mat holder kroppen min også igjen mer vann, så jeg kan oppleve å spise innenfor det jeg har planlagt kalorimessig hele uka, gå ned litt etter litt etter litt, og så spiser jeg noe "tungt" og dagen etterpå ser det ut som jeg har gått opp 2 kilo som med deg, men det er ikke vekt i fett, det er vann og tarminnhold. 

Anonymkode: e445c...ccc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten garantert vann i kroppen som gjør dette. Du går IKKE opp 2 kg av å spise for mange brødskiver én kveld. 2 kg ekstra er noe slikt som 14.000 kcal i overskudd. SÅ mange brødskiver spiste du ikke ;) 

Bare for å sette det litt i perspektiv: en stor plate melkesjokolade veier 200 gram, og inneholder ca 1100 kcal. Du spiste ikke nesten 13 sånne plater!!  

Hvis du er dame, så bør du være obs på at vekta svinger en del med hvor man er i menssyklusen. Det er mange som får vann i kroppen i dagene før mensen. Det at du spiste så mye brød, gjør at du fikk i deg mye mer karbohydrater enn vanlig, og karbohydrater binder også vann. Vekta går nok ned igjen når du spiser normal mengde karbo, evt har fått mensen. 

Anonymkode: c1c1b...b32

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å gå ned i vekt, og ligger hver dag i kcal underskudd + trening (eller lange gåturer, fordi jeg hater å løpe).

I følge FitBiten min i går hadde jeg gått 18000 skritt, og forbrent over 3000 kcal.

Når jeg skulle spise kveldsmat (etter lang gåtur) så sprakk jeg helt og spiste mye mer enn jeg skulle. Jeg spiste vel kanskje 8 skiver med leverpostei + 1 stort glass med melk og Oboy. Altså ikke helt diett mat, men samtidig ikke en svær sjokoladeplate heller. 

Når jeg veide meg i dag morges veier jeg 2 kg mer enn jeg gjorde dagen før. (Hadde veiedag i går, men glemte å notere ned så veide meg i dag også. Pleier ikke veie meg hver dag altså for jeg vet at vekten kan variere litt fra dag til dag osv)

Uansett. Ble utrolig skuffet, og fikk litt panikk. Jeg regnet på kcal tilsammen i går og burde egentlig ikke ha gått opp i det hele tatt, for jeg ville fortsatt ligge under 3000kcal.. 

Kan det være vann i kroppen? Eller noe annet? Går det virkelig ann å gå opp 2 kg etter ha brutt dietten EN dag?? :( 

Anonymkode: 47a68...b2d

Karbohydrater binder vann. Det går seg til, gi det litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...