Gå til innhold

Reise til Tyrkia med pass som ikke er gyldig 6 mnd etter hjemreise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min fant en rimelig tur til Tyrkia som vi booket for noen dager siden og vi skal være borte fra 11-17 juli. Nå kom vi til å se at det er ett krav at passene er gyldige seks mnd etter at vi har dratt hjem men passet hennes går ut 4,5 mnd etter at vi reiser hjem. Hun er amerikanske statsborger og det tar 4-6 uker å få nytt pass gjennom ambassaden. Kan vi ta sjansen på at dette går fint eller burde vi la være?

Anonymkode: 87f82...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La være. Ikke sikkert dere slipper ut av Norge eller inn i Tyrkia engang. De reglene er jo der av en grunn. 

Anonymkode: ad41a...e4f

AnonymBruker
Skrevet

Hun får ikke visum inn i Tyrkia, så hun vil måtte snu ved grensen. 

Anonymkode: 5640a...73b

AnonymBruker
Skrevet

Enten blir hun stoppet på Gardermoen, ellers får hun avslag på visum når dere kommer frem dit og må reise rett hjem. På egen regning. Det er ikke noe poeng i å dra hvis dere ikke får ordnet nytt pass eller evt nødpass (hvis det er mulig)

Anonymkode: bddfd...788

AnonymBruker
Skrevet

De er veldig strenge i Tyrkia, jeg ble en gang stoppet da jeg var gravid i uke 23 (så vidt det vistes gjennom jakken) og ble nektet å fly hjem. Til slutt måtte jeg bestikke de som jobbet på flyplassen for å få lov til å gå ombord på flyet. Veldig ubehagelig, både for meg og min mann. En veldig stressende slutt på ferien. Ville ikke tatt sjansen hvis jeg var dere.

Anonymkode: ca995...12b

Skrevet

Nei, de er veldig strenge i Tyrkia. Hun vil uansett ikke få godkjent visum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...