Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Jeg skal på utveksling kommende høstsemester til en helt annen verdensdel! Er rimelig nervøs, særlig til den lange flyreisen og det å finne meg til rette på det nye stedet. Siden jeg er såpass nervøs (slitt litt med angst og diverse) har en venninne tilbydd seg å kanskje bli med. Spørsmålet mitt er om dere anbefaler å ha med en venninne i starten, eller om det kan skape visse utfordringer - at jeg heller bør ta sjansen å dra alene? Klarer liksom ikke helt bestemme meg..

Anonymkode: 720e1...985

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener litt av poengen med å dra på utveksling forsvinner hvis man tar med en venninne. Det å dra på utveksling er spesielt bra hvis man er litt sjenert/har angst, for da får man utfordret seg selv. Jeg dro alene, selv om jeg også er sjenert og har hatt angst og var kjempenervøs, men det gikk veldig fint. Fraråder på det sterkeste å ta med en venninne, hopp ut i det og dra alene :)

Anonymkode: 002c4...b01

• Liker 4
Skrevet

Det er lite vits å ha med andre om du begynner på skolen rett etter du kommer ned. Har du en uke og to alene før du begynner kan det være hyggelig å ha andre med i noen dager.

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Dra alene! Å ta med venner på utveksling mener jeg ødelegger poenget litt. Det handler om å greie å takle utfordringene alene, for når man er helt nødt så går det som oftest bra. Selv dro jeg alene på utveksling og det var kjempeskummelt, men for en mestringsfølelse når man fikk til alt! 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det! Jeg var alltid litt redd for å gjøre ting alene, men det å reise på utveksling på egenhånd gjorde mye for meg. Tørr mye mer nå.  Dessuten blir folk du møter bedre kjent med deg og ikke "du slik du oppfører deg når venner er med"

Anonymkode: 32f1c...565

Skrevet

Kan venninnen heller komme når du har bodd der noen uker? Da rekker du å finne deg litt til rette, bli kjent med området og hvordan du selv kommer til å være under oppholdet. Som brukeren over meg skriver så oppfører man seg gjerne annerledes når man er med venner, selv om man ikke legger merke til det selv.

Jeg vet med meg selv at jeg var en annen versjon av meg selv på mine utvekslingsopphold. Det begynte litt som en fake it 'til you make it, og resulterte i at de som kjenner meg fra utveksling synes jeg er en mer selvsikker og utadvendt person enn de som har blitt kjent med meg i andre perioder av livet mitt.

En bonus med at hun kommer reisende til deg senere er at hun kan ta med påfyll av de norske matvarene du savner :) Det er obligatorisk å ta med melkesjokolade til venner som bor i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...