smilepia Skrevet 6. januar 2005 #21 Skrevet 6. januar 2005 Budsjett?? Eh, nei må nok innrømme at det har vi ikke operert med enda. :oops: Dvs- vi har jo regnet over endel ting da, men ikke regnet ut hva absolutt alt vil koste. (det vet vi jo ikke enda heller) Vi regner med 50.000,- på middagen - det inkluderer ca 50gjester med 3 retters middag og drikke til maten, leie av lokalet, kokk og servitører og slikt. (overslag utfra prislisten på stedet) Vi kommer ikke til å ha fri bar, da det hele feires på hotell. Kjolen min komm på 8000,- Tilbehøret kommer i tillegg Leie av kirken koster 1600,- Øvrige priser har vi bare ca priser fra nett å operere med, så de er det ikke noe vits å gå ut med. Totalt vil jeg gjette vi lander på rundt 80.000 kanskje?? Og da regner jeg bryllupsreisen utenom. Mye penger, men vi betaler alt selv. Det meste ville kunne vært akseptabelt i bryllupet vårt; vi vil hovedsakelig ha det uformelt og personlig. Men vi har 3 retters middag på hotell pga avstand mellom der vi bor og der bryllupet skal stå. Orker ikke avstandsorganisere et "gjør-det-selv" bryllup. (Da hadde jeg virkeli blitt en Bridezilla!) Jeg bryr meg nok lite om serviettene (med mindre jeg kommer over noe spesiellt i tiden fram mot bryllupet), men henger meg sikkert opp i endel detaljer likevel. Men prøver å holde meg til det som er viktigst og det som er gøy å holde på med.
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #22 Skrevet 6. januar 2005 Har ikke satt opp noe budsjett, men det er dette vi vet hittil:(ca. priser på en del) Brudekjolen: 14000 Tilbehør til bruden:8000 Sminke og hår: 2000 Bukett: 3000 Brudgom: ca 10000 Lokale: 3000 Mat og drikke til ca 80 stk: 50000 Bryllupskake og andre kaker: 6000-7000 Fotograf: 8000 Pynting av lokale, duker, blomster etc: 5000 Musikk: 4000 Bryllupsreise: 50000 I utgangspunktet så kommer vi til å betale alt selv, fordi vi har spart en del og tjener godt, men har også hørt at svigerforeldrene og mine foreldrene kommer til å gi oss en del penger som vi kan bruke på bryllupsreise eller en ekstra ferie til sommer eller høst.
Gjest Mex Skrevet 7. januar 2005 #23 Skrevet 7. januar 2005 Vi regner med å ha rundt en 80 gjester når vi gifter oss i mai. Jeg fryktet lenge at dette kom til å bli en veldig dyr affere. Men jeg har en mamma som innkasserer en del tjenester og vi får mye gratis: Lokale: gratis Frisør: gratis Bil m sjåfør: Kun bensin Servitører: gratis En del alkohol kjøpes inn på forhånd av flere familie medlemmer. Den største budsjettposten blir jo selve maten og alkholen. Regner med en rundt 20 - 30 000 der Kjole og sjakett: 15 000 Blomster og pynt: 5000 Fotograf: 1000 Band: 8000 vi kjøper ikke nye ringer, men bruker forlovelsesringene Det blir fort ganske mye penger, men vi har foreldre som betaler en del og så betaler vi litt selv. Bryllupsreise er vi ikke sikker på enda. Mulig vi tar en liten langweekend til Paris
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå