Gå til innhold

Utleier ber meg overføre penger for henne til gatehunder i Romania - ble sur da jeg sa nei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Belgia og leier et rom hos en dame på 45. Hun har rotet med økonomien og skylder masse penger så hun har ikke penger på bankkonto fordi hun sier at banken da bare tar dem. Hun betaler alt i cash og har verken jobb eller et normalt liv ellers, sitter hjemme 24/7, redd for å ta offentlig transport og får penger gjennom sosialen og fra sin mor. Hun bruker masse penger på å sponse gatehunder i Romania (hvis det er sant og hun ikke enten lyver for meg eller blir lurt selv) og nå ber hun meg overføre fra min konto fordi hun selv ikke har bankkonto, noe som i seg selv er ganske sykt i mine øyne. Hun ber meg ikke bruke mine penger fordi hun skal gi meg det jeg overfører i cash og sier dermed at jeg gjør henne en "liten" tjeneste. Hun sier at posten i nærheten ikke hadde utfyllingspapirer så hun kunne gjøre det der og at de ville ta et ekstra gebyr. Da jeg sa at jeg også måtte betale gebyr for å overføre fra norsk bank var gebyret plutselig ikke noe problem.

Jeg synes ikke noe om å bli involvert i hennes overføringer og jeg liker generelt ikke å ha andre inn i min økonomi. Jeg sa at jeg ikke likte at overføringer gikk til noe i Romania og at mitt navn da ville bli sporbart og at eventuelt banken eller andre kunne misbruke informasjonen min. I tillegg sa jeg at jeg ikke vil at vi skal blande oss opp i hverandres bank og økonomi. 

Er jeg urimelig eller er det hun som er frekk som faktisk spør om dette?

Anonymkode: dc96d...000

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er frekkere enn flatlusa.

Anonymkode: e4af3...611

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

du bør flytte

Anonymkode: 7a598...2d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du bør flytte

Anonymkode: 7a598...2d7

Det er veldig vanskelig (og dyrt) å finne bolig her så jeg må holde ut med henne et år til. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke rart at hun ble sur, du må snakke et språk hun forstår. Si at du er redd for overvåking via bankkort og at banken skal stjele dine penger. Legg på og forklar om skumle banker i Belgia og Norge. Si at du er redd for å bli overvåket av myndighetene. For ekstra poeng, gi henne en aluminiumshatt. Hun forstår bare skrullingspråk.. Blir det for avansert, så skjønner hun det ikke. 

Ellers så var det frekt av henne, og jeg ville ikke gjort det. Ville nok begynt å se etter andre leiligheter, tilfelle du kan finne noe annet. 

Anonymkode: c7ab3...5b1

• Liker 13
Skrevet

Du er smart og fornuftig, og bør bare fortsette med det.

• Liker 4
Skrevet

Tips henne om Western Union. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis ikke disse pengene går til løshunder men til organisert kriminalitet, risikerer du å få politiet på døra. Ikke vær så naiv at du gjennomfører dette.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Nuith skrev:

Hvis ikke disse pengene går til løshunder men til organisert kriminalitet, risikerer du å få politiet på døra. Ikke vær så naiv at du gjennomfører dette.

Det er dette jeg også tenker. Med Romania er jo alt mulig. Skjønner ikke at hun tar sjansen på å sende så mye penger når hun ikke eier nåla i veggen selv. 

Blir også irritert av at hun blir sur når jeg sa nei og argumenterer med at hun har overført mange ganger til utlandet uten problemer og spurte hvorfor jeg tok sjansen på å overføre penger når jeg bestilte på nett i Belgia. Sa jeg brukte kredittkort og da sa hun bare "ok, jeg finner NOEN som kan hjelpe meg". Som et barn som ikke har fått viljen sin. Og synes det er rart at hun blir sur istedet for å se at det å legge seg oppi andres bankkontoer er å tråkke over en grense. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Noe så frekt, hadde flyttet på flekken.Og nei, du er ikke urimelig du er smart.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, herregud så frekk hun var ved å spørre om hjelp!

Uansett hva det er på kg, så er det frekt, blir matt jeg...

Anonymkode: 9bf07...2cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den hjelpen hun trenger er ikke å luske til seg mer penger fra andre. 

Anonymkode: 4b435...4fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den hjelpen hun trenger er ikke å luske til seg mer penger fra andre. 

Anonymkode: 4b435...4fb

HUn skulle gi TS det som skulle betales pluss gebyret, utrolig mye TS vet om sin huseier du..

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke frekt å spørre om hjelp, men det er frekt å kreve penger man ikke har rett på og bli sur om man ikke får dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HUn skulle gi TS det som skulle betales pluss gebyret, utrolig mye TS vet om sin huseier du..

Men ser du ikke at det å spørre om å bruke andres bankkonto for deretter å bli sur er litt spesielt? Å sende penger kan jo faktisk få negative konsekvenser for meg

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gremlin skrev:

Det er ikke frekt å spørre om hjelp, men det er frekt å kreve penger man ikke har rett på og bli sur om man ikke får dem. 

Hva er du snakker om?

Hun krevet ingen penger, hun spurte om hun kunne gi penger til TS og om TS kunne overføre de pengene.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ser du ikke at det å spørre om å bruke andres bankkonto for deretter å bli sur er litt spesielt? Å sende penger kan jo faktisk få negative konsekvenser for meg

Tanke på hvordan du forklaere huseier tviler jeg på at hun er kriminell for si det sånn.

Skrevet

Hva er du snakker om?

Hun krevet ingen penger, hun spurte om hun kunne gi penger til TS og om TS kunne overføre de pengene.

Ja jeg så det nå, fikk ikke med meg den biten etter første lesing. 
Uansett kan det i verste fall bli svært negative konsekvenser for TS dersom det viser seg at denne kontoen TS skal overføre til er av de mer lugubre sakene. Dette er en risiko, og jeg synes absolutt ikke huseier skal bli sur på TS som ikke vil ta denne risikoen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gremlin skrev:

Ja jeg så det nå, fikk ikke med meg den biten etter første lesing. 
Uansett kan det i verste fall bli svært negative konsekvenser for TS dersom det viser seg at denne kontoen TS skal overføre til er av de mer lugubre sakene. Dette er en risiko, og jeg synes absolutt ikke huseier skal bli sur på TS som ikke vil ta denne risikoen. 

Enig, men jeg synes det ikke var frekt spørre og sjansen for det er lik null, dette er kvinne med psykiske problemmer.

Storm i vannglass.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men jeg synes det ikke var frekt spørre og sjansen for det er lik null, dette er kvinne med psykiske problemmer.

Storm i vannglass.

Hvordan vet du at hun har psykiske problemer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...