AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Det regner en del og valpen liker ikke å være i regnet. Han blir jo veldig våt. Han klarer ikke gjøre fra seg da han bare vil inn igjen... Anonymkode: 81174...09b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Da er dere ute lenge, eller går en liten tur. Eller så venter dere til det regner litt mindre Vår hund liker heller ikke regn, men han har lært seg at han kommer seg fortere inn hvis han gjør i fra seg med en gang. Anonymkode: 5a361...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 Kjøp en stor paraply? Anonymkode: 0860d...e44 4
Simbyxor Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Gode tips du fikk over her. Du må være ute til den har bæsja, så kan like gjerne stå under en paraply. Jeg hadde valp om vinteren og det gikk det og. I -15 Man må bare lære dem at de ikke kommer inn før de har gjort det de skal. Husk å rose masse. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #5 Skrevet 16. juni 2017 Takk, da er det bare å finne fram paraplyAnonymkode: 81174...09b
Gjest Uhumskheter Skrevet 16. juni 2017 #7 Skrevet 16. juni 2017 Paraply og tålmodighet. Har en som er 12, og både jeg og han syns det er like gørr ennå å måtte ut i regnet på do
skruf Skrevet 16. juni 2017 #8 Skrevet 16. juni 2017 Har ei her også som er finværshund, nekter å bli med ut i møkkavær, kan holde seg i det uendelige. Sånn som idag, det regner og blåser, og hun har ikke vært ut siden kl 9 i morges. Blånekter. Har prøvd å lokke henne med meg ut, men hun legger seg pladask ned i gangen. Og 50kg tung hund som legger seg ned og streiker er det lite å gjøre med.. Tror jeg skal gå en tur til butikken etterpå, da blir hun kanskje med. Hun elsker å være med på butikken (nærbutikken vår har hundeparkering et stykke unna inngangsdøren, avgrenset og med kroker i veggen til båndet), for hun tror hver gang at jeg har kjøpt noe godt til henne. Med engang jeg setter handleposen på bakken for å løsne henne fra festet så stikker hun hele hodet oppi handleposen...."griseøre??? Til meg??" 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #9 Skrevet 16. juni 2017 Kjøp deg skikkelig regntøy. Jeg har 4-5 sett. Men så har jeg også en labrador som elsker å gå lang tur når det regner småjævler (det samme kan ikke sies om eieren...). Anonymkode: 25fa6...f8c 1
Million Skrevet 16. juni 2017 #10 Skrevet 16. juni 2017 (endret) Jeg har også en hund som ikke liker regn. Hun føler seg noen ganger for fin til å senke baken mot bakken og tisse hvis det er vått der. Da blir hun jo våt i baken av vått gress, skjønner du:-) (langhåret hund) Ser at det sitter langt inne og få tisset når det er sånt vær. Prøvesitter sånn halvveis noen ganger, men reiser seg opp igjen uten å gjøre noe, før hun endelig innser at det bare må stå til. Men jeg har inntrykk av at hun har resignert litt. Hun var verre før. Men hun vet nå liksom at vi kommer oss fortere inn igjen om hun bare gjør det hun skal i regnet, så vi kan snu og gå inn igjen :-) Da vi kom inn igjen i morges etter en tur ut i det våte været, tok hun en jubelrunde i stua (det skjer ALDRI ellers) og så kastet hun seg opp i senga si og rullet rundt og gnikket og tørket fjeset sitt omhyggelig i stoffet på senga! Endret 16. juni 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #11 Skrevet 16. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp deg skikkelig regntøy. Jeg har 4-5 sett. Men så har jeg også en labrador som elsker å gå lang tur når det regner småjævler (det samme kan ikke sies om eieren...). Anonymkode: 25fa6...f8c Nå er det vel snakk om at det er valpen som ikke liker regnet, og da hjelper det vel lite at eier har gode regnklær Jeg har selv gått med krøket pukkelrygg med paraply over valpen for å skåne den for regnet og den måtte ut og gjøre nummer 1 og 2. Anonymkode: ecf79...5e9
happiest Skrevet 17. juni 2017 #12 Skrevet 17. juni 2017 Hannhunden min hater store regnbyger, men han vet han må ut for å tisse. Da står han så vidt utenfor inngangspartiet (under tak) løfter benet, tisser og løper fort inn igjen
skruf Skrevet 17. juni 2017 #13 Skrevet 17. juni 2017 43 minutter siden, happiest skrev: Hannhunden min hater store regnbyger, men han vet han må ut for å tisse. Da står han så vidt utenfor inngangspartiet (under tak) løfter benet, tisser og løper fort inn igjen Haha Her hater hunden vår å tisse hvis gresset er vått (og på asfalt vil hun ikke tisse). Forrige helg regnet det noe sinnsykt uten opphold, og hun holdt seg i det uendelige. Tilslutt så gkk mannen min ut med henne og kastet en godbit langt bortover plenen så hun måtte bare løpe for å ta den, da kjente hun nok hvor tissatreng hun egentlig var, så hun skyndtet seg å tisse før hun pilte inn igjen Hunder altså, så innmari til personlighet!
happiest Skrevet 17. juni 2017 #14 Skrevet 17. juni 2017 6 minutter siden, skruf skrev: Haha Her hater hunden vår å tisse hvis gresset er vått (og på asfalt vil hun ikke tisse). Forrige helg regnet det noe sinnsykt uten opphold, og hun holdt seg i det uendelige. Tilslutt så gkk mannen min ut med henne og kastet en godbit langt bortover plenen så hun måtte bare løpe for å ta den, da kjente hun nok hvor tissatreng hun egentlig var, så hun skyndtet seg å tisse før hun pilte inn igjen Hunder altså, så innmari til personlighet! Dessverre må han som regel ut likevel siden jeg har en til hund. Tror han føler seg litt snurt daog hun kan bruke veeeeldig lang tid, for alt annet er mer interessant enn å bruke tiden til å gå på do.
skruf Skrevet 17. juni 2017 #15 Skrevet 17. juni 2017 4 minutter siden, happiest skrev: Dessverre må han som regel ut likevel siden jeg har en til hund. Tror han føler seg litt snurt daog hun kan bruke veeeeldig lang tid, for alt annet er mer interessant enn å bruke tiden til å gå på do. Vi skal hente hjem vår nye valp i august, blir nok en litt oppgitt berner da tenker jeg, slutt på fred og ro liksom
Gjest Coolaid Skrevet 17. juni 2017 #16 Skrevet 17. juni 2017 På 16.6.2017 den 8.29, AnonymBruker skrev: Det regner en del og valpen liker ikke å være i regnet. Han blir jo veldig våt. Han klarer ikke gjøre fra seg da han bare vil inn igjen... Anonymkode: 81174...09b Hvem bestemmer, du eller valpen?
happiest Skrevet 17. juni 2017 #17 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, skruf skrev: Vi skal hente hjem vår nye valp i august, blir nok en litt oppgitt berner da tenker jeg, slutt på fred og ro liksom Så kjekt! Det er kjekt med to hunder, så har de en lekekamerat og. Får litt bedre samvittighet når de er alene da. Vet ikke hva de gjør på, men de leker nok litt sammen da (funnet hullete tepper osv som de drar i) 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #18 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, Coolaid skrev: Hvem bestemmer, du eller valpen? Valper må til en viss grad få være med å bestemme hvor grensene dens går. Man skal aldri pushe en valp for mye over dens grenser. Men tisse og bæsje må selvfølgelig gjøres, men da kan et alternativ som en paraply over valpen hjelpe. Anonymkode: ecf79...5e9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå