Gå til innhold

Fra 2 hunder til 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte ta den forferdelig tunge avgjørelsen i dag om å avlive eldste hunden vår. Hun var syk så det var det eneste rette for hennes del. Selv om det er veldig trist for oss som er igjen. 

Vi har en hund til på 4 år. Med en gang samboeren reiste med gamlemor stod hun å pep i vinduet og løp mye frem og tilbake. Jeg var igjen med henne så hun ikke skulle være helt alene. 

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette? Er det noen tips for hvordan vi kan gjøre overgangen så lett som mulig for henne?

Takknemlig for alle gode råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige hunden jeg hadde ble brått alene. Jeg brukte den første tiden veldig mye utendørs. Altså, trente lydighet/IPO/søk, kastet ball i hagen, gikk turer, satt ved sjøen, var i byen og møtte på mange som ville kose med henne og bare var ute rett og slett

Også gikk jeg gradvis over til en normal hverdag igjen

Skrevet
17 minutter siden, Wenda skrev:

Forrige hunden jeg hadde ble brått alene. Jeg brukte den første tiden veldig mye utendørs. Altså, trente lydighet/IPO/søk, kastet ball i hagen, gikk turer, satt ved sjøen, var i byen og møtte på mange som ville kose med henne og bare var ute rett og slett

Også gikk jeg gradvis over til en normal hverdag igjen

Takk for gode råd :)

Hun elsker å være ute så det høres ut som en god idé. Håper med litt tid så venner hun seg til å være alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...