AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #1 Skrevet 16. juni 2017 Hvis man skal sende en pakke i posten, må man oppgi mobil-nummer til mottaker da? Eller sender posten ut en pakke-lapp i postkassen, hvis pakken må hentes ved postkontoret? Anonymkode: b21f8...dac
Belima Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Nei, du trenger ikke tlf nummeret til mottager på pakka. Er den liten så kan den puttes i postkassa er den stor, så får en hentelapp. Kan variere litt ettersom noen har veldig små kasser innebygget i blokka.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 11 timer siden, Belima skrev: Nei, du trenger ikke tlf nummeret til mottager på pakka. Er den liten så kan den puttes i postkassa er den stor, så får en hentelapp. Kan variere litt ettersom noen har veldig små kasser innebygget i blokka. Sender postverket fremdeles ut slike hentelapper? Jeg trodde at de skulle gå mer og mer over til å sende epost eller tekstmelding... Anonymkode: b21f8...dac
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Hvis man ikke oppgir telefonnummer, så får man hentelapp istedet. Det beste er jo å oppgi mobilnr da. Evt email-adresse, så får mottaker hentemelding på epost istedet. Anonymkode: 2f041...e56
applestories Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 På 16.6.2017 den 19.11, AnonymBruker skrev: Sender postverket fremdeles ut slike hentelapper? Jeg trodde at de skulle gå mer og mer over til å sende epost eller tekstmelding... Anonymkode: b21f8...dac Jeg har fått to lapper om brevsending de siste året - altså ikke hentelapp på pakke, men en brevsending de har tatt kopi av fordi den ikke passet i postkassen. Trenger da ikke skrive under på noe på postkontoret, men man må kanskje vise ID om de ansatte ikke kjenner deg. Hentelapp på pakker har jeg ikke sett på lenge, men det er nok fordi nettbutikker krever telefonnummer. Har de ikke telefonnummer kan de ikke sende melding, så da må man få brev. Uten å ha sjekket det ut selv kan jeg ikke skjønne annet enn at det må fungere slik fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå