Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt meg inn på økonomi og administrasjon, men etter å ha regnet ut mine poeng og sett antallet søker med det på førstevalg har jeg funnet ut at jeg har ikke sjangse i havet å få plass... så nå tenker jeg litt på bare ta et år studium. Vil det da hjelpe meg å komme inn til neste år på økonomi? 

Så er det hva jeg da skal studere, må jo først se hva som blir ledig men tipper jo at årsstudium i matematikk vil bli ledig da de ikke har noe poengkvote på dette og at kan huske fra tidligere at det har hvert ledig. Men er det så lurt? Jeg gjorde det bra i matte på videregående men det var da den enkle matten og det er nå 5 år siden. Jeg har brukt den siste tiden på se litt på matten i økonomistudie å jeg innser jeg har jo glemt så mye. Er jo litt kjedelig å ta et studie å stryke, så hjelp meg bør jeg prøve og heller feile eller finne noe annet som kan være interresant ?

Er så usikker men samtidig veldig giret til prøve. Jeg er av den type person som når jeg setter meg inn for å skulle klare noe så gir jeg alt og som regel gir det meg resultater. Men er samtidig så redd for at jeg skal kaste vekk et år på ikke klare noe. 

Anonymkode: 28047...6c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta et årsstudium i økonomi og administrasjon? Det utgjør vel første året i den bachelorgraden du vil ta, og kan også tas på privatskoler som BI og Høyskolen Kritiania. Hvis du vil friske opp matematikk-kunnskapene ville jeg tatt et år med matematikk,som du selv foreslår.

Anonymkode: 205f5...d89

AnonymBruker
Skrevet

Men hva har du tenkt å jobbe med etter fullført utdanning? Det er jo MANGE som har den bacheloren der og som sliter med å få jobb. Bacheloren alene er mer eller mindre verdiløs, og selv med mastergrad er det mange om beinet på de relevante jobbene. Tenk heller på arbeidslivet og hva du ønsker å jobbe med i fremtiden når du skal søke på studier. Økonomi er veldig allemannseie, og da jeg gikk PPU f.eks. var det mange siviløkonomer som hadde mistet jobbene sine de siste årene som tok det for å prøve å omskolere seg fordi jobbmarkedet var for hardt. Og dette var folk med gode karakterer og mye erfaring osv., så jeg tror du risikerer å utdanne deg til arbeidsledighet..

Anonymkode: 79e79...edb

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har du tenkt å jobbe med etter fullført utdanning? Det er jo MANGE som har den bacheloren der og som sliter med å få jobb. Bacheloren alene er mer eller mindre verdiløs, og selv med mastergrad er det mange om beinet på de relevante jobbene. Tenk heller på arbeidslivet og hva du ønsker å jobbe med i fremtiden når du skal søke på studier. Økonomi er veldig allemannseie, og da jeg gikk PPU f.eks. var det mange siviløkonomer som hadde mistet jobbene sine de siste årene som tok det for å prøve å omskolere seg fordi jobbmarkedet var for hardt. Og dette var folk med gode karakterer og mye erfaring osv., så jeg tror du risikerer å utdanne deg til arbeidsledighet..

Anonymkode: 79e79...edb

Jeg bli regnsakpsfører så tror nok ikke jeg utdanner meg til arbeidsledighet da det er flere ledige stillinger her jeg bor som regnskapsfører. 

Anonymkode: 28047...6c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...