Gå til innhold

Kan dette være hoggormbitt? Bilde!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er på baksiden av kneet, leggen er hovnet opp og kjenner varm og vond ut. Litt hovent på overside av kneet. Eller kam det bare være bitt dra et slags insekt? Jeg vet ikke. Vondt å gå.

Anonymkode: 80568...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er på baksiden av kneet, leggen er hovnet opp og kjenner varm og vond ut. Litt hovent på overside av kneet. Eller kam det bare være bitt dra et slags insekt? Jeg vet ikke. Vondt å gå.

IMG_3802.JPG

Skrevet

Tror ikke hoggormen har bitt deg så høyt opp. Sikkert et stikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil nå tro du ville kjent det om du hadde blitt bitt av en hoggorm, men godt mulig jeg tar feil. 

Jeg tipper det bare er et insektbitt. Jeg får slike bitt som ser sånn ut, samtidig som de kan hovne opp skikkelig noen ganger, av både fuglelopper, mygg, klegg og knott. 

Anonymkode: 984ef...e8c

Skrevet

Et huggorm bitt villevel ha etterlatt to punktsår. Googler så så finner du nok også ca avstand de ville ha hatt mellom seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en kraftig reaksjon. Hadde ringt legevakten og hvertfall fått snakket med noen som kan dette. Spesielt siden du er hoven og varm. 

Anonymkode: f7890...780

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan garantere deg at et huggorm-bitt ville du kjent i det ormen bet deg, da det er utrolig smertefullt og du ville hovnet skikkelig opp på bittstedet 

Anonymkode: 83050...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva det er, så bør du komme deg til lege. Du kan være allergisk mot noe. Jeg er allergisk mot klegg og reagerer noe voldsomt når jeg blir bitt av de. 

Anonymkode: 60bbe...15f

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være huggormbitt, du behøver ikke å merke at du blir bitt. Vet om flere som har blitt bitt og ikke merket bittet før i ettertid. Noen får tørre bitt, det vil si at huggormen ikke sprøyter inn gift når den biter. 

Anonymkode: e592e...2fc

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva det er, så bør du komme deg til lege. Du kan være allergisk mot noe. Jeg er allergisk mot klegg og reagerer noe voldsomt når jeg blir bitt av de. 

Har du vært hos lege grunnet reaksjonen din? Har du fått medikamenter du skal ta om du blir bitt? 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært hos lege grunnet reaksjonen din? Har du fått medikamenter du skal ta om du blir bitt? 

Ja, det har jeg. Jeg fikk første reaksjonen når jeg var 6 år gammel og ble hastet til legevakta. Fikk medisiner og forklaring på hvordan jeg best mulig kan unngå bitt osv. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg. Jeg fikk første reaksjonen når jeg var 6 år gammel og ble hastet til legevakta. Fikk medisiner og forklaring på hvordan jeg best mulig kan unngå bitt osv. 

Ok, takk. Vært hos legen nå. Fikk antihistaminer som jeg skal brukene en uke og ved senere anledning. Er nok en allergisk reaksjon på insektsbitt. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk. Vært hos legen nå. Fikk antihistaminer som jeg skal brukene en uke og ved senere anledning. Er nok en allergisk reaksjon på insektsbitt. TS

Så bra at du fant ut av det. Jeg pleier også å legge noe kaldt på bittet. Det pleier å hjelpe hvis det klør eller gjør vondt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...