AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Noen som jobber i inkassobransjen? Jeg hadde en inkassosak i forbindelse med et misligholdt kredittkort, som gikk til namsmannen og det ble tatt pant i bolig og bil. Jeg har derfor hatt 3 anmerkninger hos bisnode. En som er merket Inkasso, en som er merket utlegg - løsøreregisteret, og en som er merket utlegg - kartverket. Altså tre anmerkninger på samme sak. Greit nok så langt. Men nå har jeg betalt ned hele saken for to dager siden, og når jeg sjekker bisnode nå, står det fortsatt en anmerkning på bilen, altså utlegg løsøreregisteret. Mens de to andre er slettet. Hun hos kredinor sa at det kunne være opptil to ukers behandlingstid! Det får meg til å reagere litt. Skal ikke betalingsanmerkninger slettes umiddelbart? Og hvorfor ble to av de slettet med en gang, mens det står igjen en? De har tydligvis mottatt slettebeskjed og behandlet det, siden to anmerkninger er slettet? Skjønner ingenting nå. Anonymkode: 50c39...24d
stan Skrevet 16. juni 2017 #2 Skrevet 16. juni 2017 Det er jo ulike institusjoner som skal behandle saken. Løsøreregisteret har vel lengre behandlingstid enn de andre. To uker er jo uansett ikke veldig lang tid. Det har jo tatt mye lenger tid å få anmerkningene. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #3 Skrevet 16. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som jobber i inkassobransjen? Jeg hadde en inkassosak i forbindelse med et misligholdt kredittkort, som gikk til namsmannen og det ble tatt pant i bolig og bil. Jeg har derfor hatt 3 anmerkninger hos bisnode. En som er merket Inkasso, en som er merket utlegg - løsøreregisteret, og en som er merket utlegg - kartverket. Altså tre anmerkninger på samme sak. Greit nok så langt. Men nå har jeg betalt ned hele saken for to dager siden, og når jeg sjekker bisnode nå, står det fortsatt en anmerkning på bilen, altså utlegg løsøreregisteret. Mens de to andre er slettet. Hun hos kredinor sa at det kunne være opptil to ukers behandlingstid! Det får meg til å reagere litt. Skal ikke betalingsanmerkninger slettes umiddelbart? Og hvorfor ble to av de slettet med en gang, mens det står igjen en? De har tydligvis mottatt slettebeskjed og behandlet det, siden to anmerkninger er slettet? Skjønner ingenting nå. Anonymkode: 50c39...24d Og hvorfor slikt hastverk? Anonymkode: a4676...801 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Du hadde jo tydeligvis ikke hastverk med å betale det du skyldte i tide så da får du kanskje smøre deg med litt mer tålmodighet. Som nevnt av andre, det er forskjellige institusjoner/registre som behandler slettingene og du kan jo ikke forvente at anmerkningene skal være slettet to dager etter du betalte. Anonymkode: bedb5...880 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 På Thursday, June 15, 2017 den 21.12, AnonymBruker skrev: Noen som jobber i inkassobransjen? Jeg hadde en inkassosak i forbindelse med et misligholdt kredittkort, som gikk til namsmannen og det ble tatt pant i bolig og bil. Jeg har derfor hatt 3 anmerkninger hos bisnode. En som er merket Inkasso, en som er merket utlegg - løsøreregisteret, og en som er merket utlegg - kartverket. Altså tre anmerkninger på samme sak. Greit nok så langt. Men nå har jeg betalt ned hele saken for to dager siden, og når jeg sjekker bisnode nå, står det fortsatt en anmerkning på bilen, altså utlegg løsøreregisteret. Mens de to andre er slettet. Hun hos kredinor sa at det kunne være opptil to ukers behandlingstid! Det får meg til å reagere litt. Skal ikke betalingsanmerkninger slettes umiddelbart? Og hvorfor ble to av de slettet med en gang, mens det står igjen en? De har tydligvis mottatt slettebeskjed og behandlet det, siden to anmerkninger er slettet? Skjønner ingenting nå. Anonymkode: 50c39...24d Det er noe som heter saksbehandlingstid og da er gjerne de 3 T utslagsgivende. Ting tar tid, fordi mennesker skal gjøre jobben. Uansett, er din travelhet at dunskal ha nye lån eller ny kreditt, så vil de fleste kredittselskap ha mellom to til fem års karenstid etter en inkasso sak. Det ligger i systemet selv om det ikke lyser lenger at du har uoppgjorte krav på deg. Anonymkode: aee3b...78b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå