AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Jeg har i flere år gått med drømmen om å åpne egen kles nettbutikk. Nå har jeg endelig tenkt å realisere dette, men jeg er veldig usikker på fremgangsmåte. Hvor begynner jeg egentlig? Det er jo veldig mange tråder som skal knyttes sammen her vet alt om å lage nettside, logo, navn osv . men det jeg ikke vet hvor skal man hente inn klær?? hvis jeg design er klæren selv., hvor kan jeg produserer ?? hvem må jeg kontakte ?? hvordan skla jeg begynne med det ?? har noen noe erfaring ,ed dette ?? tjener man noe mer enn vanlig jobb 8-16 ?? takker på forhånd for svar , setetr stor pris på deres svar. er en høy utdannet og vil gjerne begynne for meg selv. Anonymkode: 90422...10e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i flere år gått med drømmen om å åpne egen kles nettbutikk. Nå har jeg endelig tenkt å realisere dette, men jeg er veldig usikker på fremgangsmåte. Hvor begynner jeg egentlig? Det er jo veldig mange tråder som skal knyttes sammen her Vet alt om å lage nettside, logo, navn osv . Men det jeg ikke vet hvor man skal hente inn(importere) klær?? Hvis jeg designer klær selv( har allerde mange gode sketch), hvor kan jeg produserer de ?? Hvem må jeg kontakte ?? Hvordan skal jeg begynne med det ?? Har noen noe erfaring med dette ?? Tjener man noe mer enn vanlig jobb 8-16 ?? Takker på forhånd for svar , setter stor pris på deres svar. Jeg er en høy utdannet og er velidg lei av jobben min, vil gjerne begynne for meg selv. Anonymkode: 90422...10e Anonymkode: 90422...10e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Hva slags type klær vil du selge? Anonymkode: 8bfc3...6b3 1
Shilla Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 tenker å selge jumpsuit, kjoler , tunika. som sagt har allerede noen sketch/tegninger klare , men vet ikke hvor skal jeg kontakte for å begynne med med prosessen??
Sunnfjording Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 Kanskje prøve en jobb i en klesbutikk eller lignende bedrift først for å prøve å plukke opp litt sånn informasjon? 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 Først må du jo inngå samarbeid med en produsent. Da må du finne en fabrikk som har troa på konseptet ditt, og som du har råd til å betale. Anbefaler deg å styre unna kina, da få nordmenn kjøper kinaproduserte klær fra ukjente merker. Så er det bare å ha en kjempe stor startkapital å begynne å produsere klærne, lagre de, promotere de (da vanligvis via nettside og tv reklame for å få besøkende til nettsiden, ellers tjener man ikke stort) , og sende de med profesjonell pakning og sendingsmetode, som jo også koster litt. Det krever mye startkapital og lang tid å få både varer i produksjon, og et kjent nok navn til at folk kjøper nok klær, men greier man å promotere seg godt (se på nelly.com f.eks) så kan man tjene veldig godt på dette! Anonymkode: b13a4...866
Shilla Skrevet 17. juni 2017 #7 Skrevet 17. juni 2017 (endret) Tusen takk for svar , men hvordan kan jeg finne en produsent , jeg er helt grønn på dette område. Hvor mye ca trenger jeg for startkapital , vet du det ??? Jeg er virkelig inn på ideen å starte for meg selv. Har også en annen ide i tillegg til dette, tenker å starte online hjemmedekorasjon, men tenker dette er litt vanskelig med tanke på at folk flest vil dekorere selv og vil ikke betale for det . Jeg er utdannet ingeniør og har lang erfaring med design, og derfor vil gjerne starte en forretning som design enten klesdesign eller interior . Har stor talent på begge av de . men vil gjerne stare med den som gir penger siden dette blitr mitt levebrød. Endret 17. juni 2017 av Shilla
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #8 Skrevet 17. juni 2017 Hei. Du MÅ ha en vanlig jobb. Slik at du har en inntekt som dekker de utgiftene du har i livet. Så kan du begynne med dette som en hobby. Det vil ta noen år før det er bærekraftig og vil gi deg en inntekt. Såpass at du kan leve av det. Men du må være tålmodig. Når du har designet noe. Så lager du et anbud på www.alibaba.com Der kontakter du mange klesprodusenter og ber om pris på et parti av det plagget. F.eks 60stk i forskjellige størrelser. Den som virker mest seriøs, gir best pris og kvalitet. Er den du velger. Så betaler du vedkommende. De syr og etter noen uker får du det i posten. Så velger du om du vil modelere selv, eller få noen venner til å hjelpe deg. Legg ut bilder og selg. Så gjør du det samme med andre plagg osv. Men det er viktig at du har en jobb. Slik at du kan finansiere varebeholdningen i starten. Så tar du det litt etter litt. Anonymkode: 551ae...848 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 aLIBABA? Høres litt jall ut? Anonymkode: 5be72...937
Shilla Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 På 17.6.2017 den 22.15, AnonymBruker skrev: Hei. Du MÅ ha en vanlig jobb. Slik at du har en inntekt som dekker de utgiftene du har i livet. Så kan du begynne med dette som en hobby. Det vil ta noen år før det er bærekraftig og vil gi deg en inntekt. Såpass at du kan leve av det. Men du må være tålmodig. Når du har designet noe. Så lager du et anbud på www.alibaba.com Der kontakter du mange klesprodusenter og ber om pris på et parti av det plagget. F.eks 60stk i forskjellige størrelser. Den som virker mest seriøs, gir best pris og kvalitet. Er den du velger. Så betaler du vedkommende. De syr og etter noen uker får du det i posten. Så velger du om du vil modelere selv, eller få noen venner til å hjelpe deg. Legg ut bilder og selg. Så gjør du det samme med andre plagg osv. Men det er viktig at du har en jobb. Slik at du kan finansiere varebeholdningen i starten. Så tar du det litt etter litt. Anonymkode: 551ae...848 Takker så mye for svar ,. setter pris på. !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå