Gå til innhold

San Agustin på Gran Canaria - reisetips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Reiser til San Agustin om et par uker. Har aldri vært der før, så lurer litt på om noen har erfaringer fra stedet? Lurer egentlig på alt fra prisnivå til beste strand, shoppingtips, gode restauranter, aktiviteter, hva bør man styre unna osv osv. :) 

Anonymkode: 54640...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei,

San Agustin er en av de kaldeste og mest vindfulle stedene på Gran Canaria.

Vil anbefale deg å ta taxi/buss evt. gå langs strandpromenaden til stranda i Playa del Ingles. (Fineste stranda på hele øya er Amadores stranda i Puerto Rico. Men det blir ett stykke i fra )

Skal du shoppe, er Las Palmas den beste plassen å dra til, der har de store kjøpe senter med masse butikker.

Det er generelt lite restauranter, liv og røre i San Agustin, så ta heller turen til Playa eller Maspalomas.

Anonymkode: 7d8a4...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.  Vi pleier å feriere på Bahia  Feliz som er like ved San Augustin. Vi var der sist i  Januar og hadde 2 uker med 27 grader og null vind så den kalde vinden mange prater om har jeg ikke sett noe til enda.  Og om det skulle blåse litt av og til nå om sommeren så er det sikkert ok siden det er veldig varmt der for tiden.  

Selve San Augustin er et lite og rolig sted.  Nå går det lokalbusser  hele dagen og de er enkle  og billigr  å bruke.  Du får busstabeller på hotellet.    Av ting som vi liker å gjøre mens vi er på Grand Canaria er blant annet :

Dagstur til Palmitos  park.  En fin dyrepark med blant annet delfin show. 

Tur til Puerto Mogan på en fredag.  Da er det stort marked I byen og masse folk og god stemning. 

Tur til Atlantico Shoppingsenter.  Vi har alltid leilighet og der har de blant annet en diger matbutikk.  

Tur til Las Palmas.  Koselig å vandre rundt I gamlebyen og legge inn et besøk på bondens marked og spise deilig kake med kaffe på en av de lokale konditoriene.  Forflytter man seg over til den nye delen av byen så er er et stor shoppingsenter las arenas tror jeg det heter.   Mange etasjer med butikker og hele toppetasjen er spisesteder.  

Strand dag på Amadores  stranden.  Er vel regnet som øyas fineste  strand.  Men man finner også strender i  Puerto Rico, Puerto Mogan og på Amfi del Mar som ligger nær Arginnequin.   I denne byen finner man marked på tirsdager hvis det kan være av interesse.  Amfi del Mar stranden  er også veldig fin da.

så tar vi en tur til Maspalomas  og Meloneras.  Spiser lunsj, spaserer  og ser på folkelivet. Ved Maspalomas  kan dere også ri på kamel.

Liker dere Texas show med hester og slikt så er det ett ganske nærme dere.  Dette har jeg ikke besøkt selv da. 

På Bahia Feliz så finner  man Garbo.  Dette er et teater med 3 retters middag og underholdning.  Vi har prøvd det og synes det var bra.

Jeg er ikke noe særlig på Playa del Ingles men der kan man også  bruke dagen.   Stor strand  der.  

Hvis dere reiser med et charterselskap så er der utflukter man kan være med på.  Disse er bra.  Dere vil oppleve at det deles ut nesten over alt tilbud om å være med på utflukter av andre selskap.  Disse er mye billigere men forutsetter at dere blir med på demonstrasjon  av ullprodukter før selve utflukten.  Det kan være ok det, ingen kjøpetvang  og disse turene er helt ok de og har jeg hørt fra folk som har gjort de. 

Det dere skal holde dere unna er disse som vil prøve å gi dere flaxlodd eller ett eller annet som dere kan vinne noe på.  Dette er en metode for å lure dere med på timesharevisning og mange har gått I den fella og kjøpt seg inn og angret etterpå. 

Prøver noen seg så bare si nei og gå raskt forbi.

Kjøp ikke elektronikk og spesielt  ikke I Puerto Rico og Puerto  Mogan.   Har vært mye svindel av kunder der.

må dere kjøpe noe så hold dere til kjente kjeder I Las Palmas. 

Småkjøp på markeder  og restauranter og slikt betaler jeg kontant.  

Dere kan spasere langs strandpromenaden  fra San Augustin  ned til Playa del Ingles også.  Fin tur.

Bussene går to veier.  Nordover går den til Atlantico  shoppingsenter  og !as Palmas.  Sydover går den hele veien ned til Playa del Ingles,  Argiunnegin, Maspalomas,  Meloneras, Amadores,  Taurodalen, Puerto Rico og Puerto Mogan.  Disse bussene går hvert 20 minutt hele dagen og det er bare å ta en buss dit du skal.  Det går egen buss til Palmitos Park.  Husk at siste buss går halv 6 på ettermiddagen fra parken og tilbake. 

Ellers bruk sunn fornuft. Alltid pass på penger og mobil og slikt der det er mye folk.  Lås alltid verdisaker inn i  safen og sjekk madrasser for veggdyr før dere tar rommet I bruk.  Det gjør jeg uansett hvor jeg er.  

Siden dere bor I San Augustin så er det nærme til hotel Gloria Palace Thalasso og hotel. Finnes et stort innendørs basseng anlegg der og plenty  spa behandlinger.  Jeg tror dette er åpent for alle som ønsker å betale seg inn, ikke bare gjestene på hotellet. 

Las Palmas har et fint teater og ofte konserter med kjente  artister . Går buss rett opp dit.  Teateret ligter i den gamle by delen  så det kan man også gjøre en kveld hvis det er noe man har lyst til å høre på der.

Så ønsker jeg dere en god tur. Skal selv ned igjen til vinteren.   😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...