Planken Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Hei! Jeg har tidligere hatt en toukerskur med Provera for å trigge en eggløsning, etterfulgt av blodprøver for å sjekke ut om eggløsning kom. Her hvor jeg bor er gynekologen vanskelig å få fatt i, og neste time hos gyn er ikke før til høsten. Derfor spør jeg meg til råds her blant mange flinke damer! Prøvene viste at Provera ikke satte i gang noen form for eggløsning. Har hatt blødninger i noen uker av og på etter at behandlingen var avsluttet. Før behandling hadde jeg ingen blødninger på ca 6 mnd. Hva betyr det egentlig at jeg ikke fikk eggløsning? Har fått beskjed om at jeg har underutviklede follikler ("eggposer"), men ingenting mer er påvist. Hormonprøvene har vært normale. Noen som har erfaring med Provera, og som har hatt mange blødninger med kort intervall? Hvor går veien videre, tro? Noen som kan ha tanker om det? På forhånd takk!
magespiren Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 Hei Jeg har tatt provera selv. Jeg har ikke eggløsning, og har syster på eggstokkene, PCO... Men er det provera du har fått for å sette i gang eggløsning? Viste ikke at den kunne gjøre det? Jeg fikk provera for å sette igang en blødning, slik at jeg kunne starte på Femar som skulle gi meg eggløsning. Vet andre har brurkt provera for å få blødning til å starte på Pergo også, slik at eggløsing er mulig...Er det provera du mener? Jeg kan desverre ikke svare på hvorfor du ikke har fått eggløsning.. Er trist å ønske og ikke få det resultatet man så gjerne vil ha. Jeg har tatt provera i 10 dager begge gangene jeg ville ha ei blødning for å starte en Femar-kur, og fikk mensen som "bestilt" den varte også 4-6 dager begge gangene. Har du fått noen andre tabeletter du skal ta for å få eggløsning? eller er det bare Provera? Har dere vært prøvere lenge? Vet at dette svaret ikke hjalp så mye, så håper noen har bedre svar å gi deg enn meg.
Thinkerbelle Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Provera er vel for å starte en blødning. Jeg gikk en kur på Provera, den virket dårlig, gikk deretter på primolut som virket supert, deretter er det ofte pergo.. mange gynekologer tester Provera/primolut først for å se om dette alene vil føre til at eggløsning deretter setter i gang..
lillevenn17 Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 Hei! Jeg går på primolutkur nå, og skal ta den 3 ganger daglig i 10 dager, så skal mensen komme etterpå. Jeg skulle egentlig hatt UL av eggstokker på dag 13/14, og så blodprøver på dag 21 for å se at jeg hadde EL. Men både jeg og lege skal på ferie i denne perioden. Skal jeg be om UL i neste syklus da? Og kan jeg regne med at det er nok med 1 primolutkur? Hadde normale hormonprøver før jeg startet på primolut, men ikke mens på 74 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå