AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå. Til saken: jeg er en mann som jobber i helsevesenet. Jeg vil ikke avsløre jobben har fordi jeg ønsker å være 100% anonym. Men jeg har hatt denne jobben i litt over 1 og et halvt år. Jeg har dessverre endt opp med å bli betatt av en pasient men jeg har holdt det helt for meg selv naturligvis og oppført meg helt korrekt rundt henne. I det skjulte har jeg søkt opp navnet hennes på google og instagram. Men i helgen ble jeg og en kompis ganske fulle og jeg endte opp med å avsløre at jeg faktisk er skikkelig betatt av henne og jeg viste han bildene hun har lagt ut. Jeg tror ikke han skjønte alvorlig fordi han var ganske full og syntes det var morsomt og fant henne veldig atraktiv. Jeg ble DESSVERRE revet skikkelig med og endte opp med å like mange av bildene hun har lagt ut. Det var ganske mange bikinibilder Jeg har fulle navnet på profilen min og det ikke tvil om at hun skjønner hvem jeg er. Nå er jeg så utrolig redd for å miste jobben min. Jeg har ikke råd til det. Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet Det værste er at hun sendte drøssevis med spørsmålstegn tilbake... Hvis hun kontakter min arbeidsplass så er jeg helt sikkert fucked:( Tør ikke si noe på jobb! Jeg er så utrolig flau! Anonymkode: 01baf...a63 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 Dersom denne tråden mot formodning er reell, og du jobber i helsevesenet med tilhørende pasientforhold knyttet opp mot stillingen din, så kjenner du vel regelverket godt nok til å vite hvordan du må forholde deg til dette. Du bør selv gå til arbeidsgiver og spille med åpne kort. Eventuelle konsekvenser får du så ta, men de vil bli langt verre dersom du bevisst velger å fortie dette og det kommer ut ved en senere anledning. Det er vel heller å ikke si noe du ikke har råd til å gjøre, om du tar yrkesintegriteten ditt på alvor. Anonymkode: 1711f...9a2 30
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Du har tabbet deg skikkelig ut. Dette var ikke bra i det hele tatt. Ta konsekvensene. Framfor redselen for å miste jobben bør du revurdere om du skal ha jobben du har. Ja,det er hardt svart,men helt på sin plass.Stakkars jente! Du skal ivareta henne i jobben din og ikke støte henne på denne måten privat. Nei,dette var skikkelig dårlig. Mulig du BØR bytte jobb.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #4 Skrevet 15. juni 2017 Du har likt bildene på Instagram bare? Ikke noe mer? Sendt melding eller noe? Anonymkode: cc0a3...437 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #5 Skrevet 15. juni 2017 Så fjern liksene du har gitt da! Anonymkode: c2cfa...726 33
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #6 Skrevet 15. juni 2017 Ganske vanskelig å si noe når du ikke sier noe om hvilken type pasient relasjon dette er? Du har driti deg ut ja, men samtidig er det jo bare snakk om å like noen bilder som hele verden har tilgang på. Men du børjo så absolutt ikke ha noe mer med henne å gjøre profesjonelt da, når du er interessert. Anonymkode: 36c16...3a7 1
Gjest mimoe Skrevet 15. juni 2017 #7 Skrevet 15. juni 2017 Næmmen herregud... du mister da ikke jobben for noen likes en lørdags kveld, samme hva slags relasjon du har til henne ifbm jobb. Slapp av 😀
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #8 Skrevet 15. juni 2017 Har dere ikke noe policy ang pasienter og sosiale medier? I såfall så bør dere begynne med det nå. Anonymkode: 49a6f...d7e 11
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #9 Skrevet 15. juni 2017 Akkurat nå, mimoe skrev: Næmmen herregud... du mister da ikke jobben for noen likes en lørdags kveld, samme hva slags relasjon du har til henne ifbm jobb. Slapp av 😀 Det er en pasient. Hun sendte masse spørsmålstegn tilbake. Tenk litt. Han skal ivareta henne og ikke søke henne opp på nettet og gi likes på bikinibilder. Hallo.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. juni 2017 #10 Skrevet 15. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke noe policy ang pasienter og sosiale medier? I såfall så bør dere begynne med det nå. Anonymkode: 49a6f...d7e De fleste helseinstitusjoner har nok det. Det handler også om taushetsplikt. Flere kan jo nå spørre seg hvordan denne fyren som trykker "likes" på hennes bilder egentlig kjenner henne fra.. la oss hypotetisk si at hun har vært lagt inn på en psykiatrisk avdeling, fordi hun har slitt psykisk, men dette er noe hun har ønsket å holde for segselv, så kommer TS som har tittelen "psykiatrisk sykepleier" på FB'en sin og "liker" så som si alle bildene hennes en sen lørdagskveld.. ja, nei, det er isåfall ikke bra i det hele tatt.. Det kan oppleves som veldig ubehagelig for denne jenta hva TS har gjort, selv om det kan fremstå som en bagatell. TS har forøvrig allerede brudt taushetsplikten sin gjennom å blabbe til en kompis om denne jenta. Det er egentlig nok til å miste autorisasjon.
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #11 Skrevet 15. juni 2017 Dere som bagatelliserer dette. Tenk om det var hun som var blitt utsatt for dette som skrev :- han har googlet meg opp og gitt mange likes på bikinibilder. Hva hadde dere svart da? En må lære seg at jobb i helsevesenet innebærer langt mer ansvar og innsikt enn det Ts har vist her. Er det virkelig ikke opplagt? Og det han bekymrer seg mest for er å miste inntekten! Ikke at han har gått langt over streken. Snillisme og dumhet lenge leve. Skjerpings.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #12 Skrevet 15. juni 2017 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: De fleste helseinstitusjoner har nok det. Det handler også om taushetsplikt. Flere kan jo nå spørre seg hvordan denne fyren som trykker "likes" på hennes bilder egentlig kjenner henne fra.. la oss hypotetisk si at hun har vært lagt inn på en psykiatrisk avdeling, fordi hun har slitt psykisk, men dette er noe hun har ønsket å holde for segselv, så kommer TS som har tittelen "psykiatrisk sykepleier" på FB'en sin og "liker" så som si alle bildene hennes en sen lørdagskveld.. ja, nei, det er isåfall ikke bra i det hele tatt.. Det kan oppleves som veldig ubehagelig for denne jenta hva TS har gjort, selv om det kan fremstå som en bagatell. TS har forøvrig allerede brudt taushetsplikten sin gjennom å blabbe til en kompis om denne jenta. Det er egentlig nok til å miste autorisasjon. Enig ! Men har en kollega som faktisk gikk clear på en sånn bommert. Ts må fortelle dette til sjefen sin. Anonymkode: 49a6f...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #13 Skrevet 15. juni 2017 Hadde jeg vært kollegaen din hadde jeg vært utrolig skuffet og sjokkert. Du kan ikke bruke pasienter som fylla-underholdning. For å starte dette har du brutt taushetsplikten for deretter å ha det gøy med det... Anonymkode: 472d4...3da 15
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #14 Skrevet 15. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært kollegaen din hadde jeg vært utrolig skuffet og sjokkert. Du kan ikke bruke pasienter som fylla-underholdning. For å starte dette har du brutt taushetsplikten for deretter å ha det gøy med det... Anonymkode: 472d4...3da Nettopp!
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #15 Skrevet 15. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke noe policy ang pasienter og sosiale medier? I såfall så bør dere begynne med det nå. Anonymkode: 49a6f...d7e Altså. Alle skjønner at en som skal ivareta ikke googlet opp en pasient og sender masse likes i fylla til pasienten. Med en kompis att på til. Han bør finne seg en annen jobb. Shit,at dere ikke alle her skjønner det! Isteden syns noen her synd på TS sin tilståelse og "trøster". Fyfader. En skam. En får jammen ta ansvar.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. juni 2017 #16 Skrevet 15. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært kollegaen din hadde jeg vært utrolig skuffet og sjokkert. Du kan ikke bruke pasienter som fylla-underholdning. For å starte dette har du brutt taushetsplikten for deretter å ha det gøy med det... Anonymkode: 472d4...3da Og tenk hva hu jenta må føle nå... slike ting kan svekke tilliten til hele helsevesenet for en person.. "jeg gikk for å få hjelp og midt på natta hadde helsepersonellet søkt meg opp på nett for å trykke "like" på bikinibilder av meg".. jeeez!! ☹️
Gjest mimoe Skrevet 15. juni 2017 #17 Skrevet 15. juni 2017 41 minutter siden, NotNaomi skrev: Det er en pasient. Hun sendte masse spørsmålstegn tilbake. Tenk litt. Han skal ivareta henne og ikke søke henne opp på nettet og gi likes på bikinibilder. Hallo. Ja, ikke det smarteste sånn sett.. Men det største problemet han har er hvordan hun velger å forholde seg til han etter dette. Kanskje ønsker hun å avslutte pasoentforholdet. Men miste jobben for noen likes hvor hun har slengt bikinibilder av seg selv ut på åpen offentlig profil, det skjer bare ikke!!!
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #18 Skrevet 15. juni 2017 3 minutter siden, mimoe skrev: Ja, ikke det smarteste sånn sett.. Men det største problemet han har er hvordan hun velger å forholde seg til han etter dette. Kanskje ønsker hun å avslutte pasoentforholdet. Men miste jobben for noen likes hvor hun har slengt bikinibilder av seg selv ut på åpen offentlig profil, det skjer bare ikke!!! Han googlet henne opp og sendte mange likes. Det er ikke akseptabelt av en som skal ivareta en pasient. Til overmål satt han med en kompis og gjorde dette. Du må ikke forstå og forsvare sånt. Det er ikke ok.
Gjest Froning Skrevet 15. juni 2017 #19 Skrevet 15. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun kontakter min arbeidsplass så er jeg helt sikkert fucked:( Tør ikke si noe på jobb! Jeg er så utrolig flau! Herregud... Greit nok at det er uprofesjonelt, men alle gjør feil og det er menneskelig å drite seg ut... Da vet du hva du skal passe på neste gang du crusher på en av pasientene dine. Shit happens
Gjest mimoe Skrevet 15. juni 2017 #20 Skrevet 15. juni 2017 Jeg forsvarer det på ingen måte, jeg sier at han kan slappe helt av med tanke på å miste jobben... Er du på nett med åpen profil kan slikt skje og alle har gjort dumme ting i fylla. Sikker på at TS har lært seg en lekse og at det ikke vil skje igjen 🙂 Og btw, i mine øyne er det ikke så alvorlig som mange av dere skal ha det til. Det skjer langt mer grufulle hendelser enn dette rundt om hver eneste dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå