Gjest Raiu Skrevet 17. juni 2017 #101 Skrevet 17. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men skal jeg da også betale til CNN, og alle andre kanaler db og vg henviser til? I tillegg er det svært mange andre kanaler som skaper større interesse for Norge. Serien Planeth Earth viser igså fantastisk korsk natur og jeg vet om mange som kommer hit pga den serien, så da er det rart du ikke må betale for jobben de har gjort også? Tynne argumenter dy kommer med, ettersom nrk ikke har eneansvar fir å komme med interessante emner om Norge og ikke er de,eneste,som henvises til av aviser osv. I tillegg er NRK fæle til å henvise til andre igjen. Anonymkode: 8cb79...6fc Lages av BBC, Englands NRK så er Engelske lisensbetalere som betaler for den.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #102 Skrevet 17. juni 2017 8 timer siden, Sinsiew skrev: Ikke 3000,- kr i året nei. Du må gjerne komme med eksempler forresten på hvilke tjenester jeg betaler for som jeg ikke benytter meg av. Fått noen hjertetransplantasjoner siste år? Har du noen unger som ikke er i kommunal barnehage eller på skole? Anonymkode: c5b3f...415 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #103 Skrevet 17. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men skal jeg da også betale til CNN, og alle andre kanaler db og vg henviser til? I tillegg er det svært mange andre kanaler som skaper større interesse for Norge. Serien Planeth Earth viser igså fantastisk korsk natur og jeg vet om mange som kommer hit pga den serien, så da er det rart du ikke må betale for jobben de har gjort også? Tynne argumenter dy kommer med, ettersom nrk ikke har eneansvar fir å komme med interessante emner om Norge og ikke er de,eneste,som henvises til av aviser osv. I tillegg er NRK fæle til å henvise til andre igjen. Anonymkode: 8cb79...6fc Du betaler ikke lisens for å se på NRK. Du betaler Kringkastingsavgift for å motta kringkastingsignaler. Hva du gjør med den muligheten er helt opp til deg selv. Anonymkode: c5b3f...415 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #104 Skrevet 17. juni 2017 På Thursday, June 15, 2017 den 18.06, AnonymBruker skrev: Jeg er mildt sagt forbannet, slik jeg blir hver gang NRK-lisensen kommer. Jeg ser ALDRI og da mener jeg ALDRI på NRK foruten NRK nettv på macen. Denne mnd ser jeg at jeg har enormt mye regninger og så kommer denne uforventet. Jeg ser at jeg faktisk ikke har råd til den regningen denne mnd. Kan jeg på noen måte lå vær å betale den? Jeg ser aldri på nrk uansett... Noen tips til hva jeg kan gjøre for å ikke betale denne regningen denne mnd? Og til dere som kommer til å kommentere at det må du uansett, ingen kan slippe unna så la vær. Anonymkode: 82d63...ea4 Nrk lisensen skal betales 31.07. Så det er ikke denne mnd. Har du tv, video el. Så er du pålagt å betale lisens. Betaler du ikke frivillig så får du tvangstrekk. Kast tven ut, eller få den plombert til en tusenlapp og send dokumentasjon til lisensavd. Så er du kvitt problemet, inntil videre. Endringer er på vei også der. Anonymkode: 6ec69...068 1
Million Skrevet 17. juni 2017 #105 Skrevet 17. juni 2017 (endret) Jeg vil på det varmeste anbefale deg å opprette en egen regningskonto i nettbanken. Gjort på et minutt. På denne kontoen overfører du hver måned den gjennomsnittlige summen ALLE dine faste regninger utgjør hver mnd. For eksempel NRK lisensen. Årlig sum er 2.867,70, delt på 12 måneder blir det 239,- i måneden. Disse 239,- kronene overfører du hver måned til regningskontoen sammen med gjennomsnittet av alle andre kvartalsvise, årlige eller halvårlige regninger, og selvfølgelig også summen for månedlige regninger. Sett deg ned og regn ut. Tar ikke lang tid. Snakk om minutter. Det kan lønne seg å ta litt av årets feriepenger for eksempel, eller evt skattepenger, og kickstarte denne regningskontoen slik at det står en stor nok sum der til å starte med. Ellers tar det noen mnd å opparbeide nok buffer på den. Jeg har en regningskonto som jeg belaster alle regninger fra. Kan når som helst i måneden legge inn en regning og vite at det er dekning for den der, trenger aldri å vente på lønningsdato for å betale en regning. Det står til enhvert tid mellom 20.000 og 30.000 der, det er litt i meste laget, men jeg liker å ha litt å ta av. Akkurat nå står det 37.000 på regningskontoen min, litt mer enn vanlig, fordi jeg forventer en Mastercard-regning på ca 7000,- neste måned. Den skal selvsagt betales i sin helhet og ikke deles opp, så jeg har denne mnd overført nok penger til den på regningskontoen, så det står klart og venter på fakturaen. I tillegg er det nettopp ført over 4000 til husleie i juni der. Jeg kan virkelig anbefale å sette i gang og lage seg en regningskonto. Det er utrolig befriende å vite at uansett hvilken regning som dukker opp i løpet av måneden, kan man når som helst bare betale den på dagen. Endret 17. juni 2017 av Million 5
SiMa Skrevet 17. juni 2017 #106 Skrevet 17. juni 2017 Hvis du plomberte tv-en/ikke har TV slipper du å betale.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #107 Skrevet 17. juni 2017 Hvordan tror dere at hun skal ha råd til plombering når hun ikke har råd til å betale lisensen? Anonymkode: 285d9...d02
ajarRun Skrevet 17. juni 2017 #108 Skrevet 17. juni 2017 På 15.6.2017 den 18.30, AnonymBruker skrev: Hva om jeg sier ifra om at jeg ikke har noe tv lenger. Og setter bort tv´n om de skulle komme på døra? Anonymkode: 82d63...ea4 Hvis en lisenskontrollør kommer på døren ber du de respektfult å stikke hodet sitt så langt opp i ræva som mulig og rulle rett ned til helvette. Samtdig ber du dem pelle seg til helvette vekk fra din eiendom. Eventuelt hvis du har god tid og kjeder deg så går du ut, låser døren bak deg og ringer lisenskontoret og spør dem om de er ekte kontrollører. Sørg for å sjekke hver eneste detalj på IDen dems og be om bekreftelse. Spør om sikkerhetspørsmål du kan stille dem som kun de vet. Til slutt spør du: "Er Tore en bleikfeit jævel med hår som ser ut som ræva til en dårlig stelt puddel?" "Er Trygve en dvask dverg som ser ut som han har en kaktus permanent fast i anus?" Så forteller du dem at du ikke er interessert og at de må pelle seg av eiendommen din. Hvorfor slepper folk disse svina inn i sine boliger? De eneste man slipper inn er politiet med ransakelsesordre, og selv da er det unødvendig å slippe dem inn, hvis de har skjellig grunn eller ransakelsesordre kommer de inn av seg selv. Lisenskontrollører er som misjonærer, de har akkurat like liten rett til å komme inn.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #109 Skrevet 17. juni 2017 Det er ikke nødvendigvis plombering som skal til. Det må dog til dersom TV har kortinngang eller kan ta inn digitale signaler. Selv har jeg en 'gammel' tv, fra 2011. Den har ikke kortinngang. Da jeg sa opp kabelabonnementet, sa jeg opp nrk samtidig. Jeg skrev til dem via hjemmesiden og skrev opp tv-modellen samt at get var sagt opp den og den datoen. Trengte ikke annen dokumentasjon. Anonymkode: ed274...9d5
Gjest GT-R Skrevet 17. juni 2017 #110 Skrevet 17. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke. Bor du på en annen adresse, må du betale lisens. Uansett om det er andre som er ført opp på tv'en Anonymkode: 50331...498 Jeg gjør ikke. Aldri hatt problemer med det
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #111 Skrevet 18. juni 2017 Hvorfor gidder noen å ha TV uansett ? Vi lever jo tross alt i 2017, og det er faktisk mulig å se TV-kanaler over internett. For eksempel DPlay eller TV2 Sumo. Anonymkode: f0719...f7f
penny_ Skrevet 18. juni 2017 #112 Skrevet 18. juni 2017 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder noen å ha TV uansett ? Vi lever jo tross alt i 2017, og det er faktisk mulig å se TV-kanaler over internett. For eksempel DPlay eller TV2 Sumo. Anonymkode: f0719...f7f Det er mye lettere å slå på TV-en og velge kanal enn å bruke alle disse strømmetjenestene. For å kunne bruke de litt som kanaler på en vanlig TV, så må man vel også ha en smart TV? Da må man i så fall plombere den for å slippe NRK-lisens. Alle disse har ikke en gang app for smart TV selv om vi "tross alt er i 2017". Dessuten er TV abonnement inkludert i felleskostnader i borettslag. Endret 18. juni 2017 av penny_ 1
skrue Skrevet 18. juni 2017 #113 Skrevet 18. juni 2017 haha, halvårets popcorn-tråd. Dukker opp hver gang det skal betales. Jeg gleder meg allrede til ramaskriket som kommer om ikke lenge når lisensmodellen endres. Da vil den eller all sannsynlighet blir innkrevet om man har et tv-apparat eller ikke. Årsaken er er flere og flere ikke har det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå