AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Jeg leste en artikkel, i en eller annen lokalavis. Den handlet om hvor farlig det kunne være å dra med en hund for å gå på lang tur, hvis det er veldig varmt om sommeren. En hund kan jo fort bli overopphetet og dehydrert, spesielt hvis den har en god del pels. I tillegg kommer skader på hundepotene, hvis den går f.eks. på glovarm asfalt. Dersom en person velger å ta med en hund på tur, og den får store problemer på grunn av varmen. Hvis de tar med dyret til dyrlege, men hundens liv ikke kan reddes. Har dyrlegen plikt til melde fra om slike ting til f.eks. mattilsynet og / eller politiet? Eller kan de gå til politi-anmeldelse? Det er vel tross alt dyremishandling? Anonymkode: 66517...96a
MinnieM Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 Vil ikke tro at du blir meldt til politiet eller mattilsynet om du går tur med hunden din. Men hvor ofte skjer det egentlig at en hund dør pga. varme. Om det er så varmt at en hund kan dø pga. skader av varme vil jeg tro hunden protesterer og legger seg på bakken før den skader seg altfor mye. Selv går jeg sjelden tur med hunden min når det er over 30 grader i sola fordi hunden min ønsker det ikke. Selv om han selvfølgelig er ute i hagen, der det er skygge og han får masse vann
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Nærmest hver eneste sommer skrives det jo om at en eller annen kødd har latt kjæledyret sitt bli liggende igjen i de varme bilene sine, slik at dyr har omkommet i solsteiken..... Hva om en idiot bestemmer seg for å dra med hunden sin på en lang tur, selv om det egentlig er alt for varmt? Har dyrleger taushetsplikt, slik at de ikke kan varsle noen hvis de mener at en hundeeier har gjort noe som kan ha ført til ubehag for dyr? Anonymkode: 66517...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå