Gå til innhold

"Han er ihvertfall ikke metall"

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

En bekjent av meg sa til meg her om dagen da vi snakket om kameraten hans og hans forhold til metallmusikk. "Han ser ikke akkurat så veldig metall ut da, han går jo rundt i lyse olabukser og lyse hettegensere så han kan ikke være sann" sa han. :o :roll: Dette synes jeg er tåpelig! Så klart kan man være ekte metaller uten å kle seg i nagler og sorte klær.

Hva er deres synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er litt snodig hvis en gutt med vannkjemmet hår og strikkevest liker skikkelig kølsvart hardcore dødsmetall :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes det er litt snodig hvis en gutt med vannkjemmet hår og strikkevest liker skikkelig kølsvart hardcore dødsmetall :ler:

:ler: Litt snodig ja. Men denne gutten jeg snakker om har hverken vannkjemmet hår eller strikkevest. Men helt vanlige klær. Og han hører på "lett metall" aka Heavy/Power metall. Ei jeg kjenner har observert en eldre mann med hvit t-skjorte på både Inferno og en annen black metall konsert. Han liker da sikkert musikken like godt som de sortkledde folka ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Slikt er bare uvitenhet og generalisering av mennesker generlt.

Gjest Anonymous
Skrevet
En bekjent av meg sa til meg her om dagen da vi snakket om kameraten hans og hans forhold til metallmusikk. "Han ser ikke akkurat så veldig metall ut da, han går jo rundt i lyse olabukser og lyse hettegensere så han kan ikke være sann" sa han. :o :roll: Dette synes jeg er tåpelig! Så klart kan man være ekte metaller uten å kle seg i nagler og sorte klær.

Hva er deres synspunkter?

Generaliseringer ja. Men du kan ikke fornekte at mange metal-tilhengere kler seg i en spesiell stil (unform :wink: ). Slik også dedikerte rocketilhengere gjør. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

er det rart det den personen sa?

faktisk så kler de fleste "metallere" seg litt spess.

Skrevet

Jeg er metaller, men det er ikke en kjeft som ser det på meg ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er metaller' date=' men det er ikke en kjeft som ser det på meg ;)[/quote']

Skriver under på denne jeg. Jeg kler meg forholdsvis vanlig, siden jeg jobber i klesbutikk. Kan liksom ikke komme på klesbutikken med nagler og band t-shirts.

(Har lyst dog) :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Det er jo slik at innen de fleste sjangere finnes det en viss kleskode, men det er vel ikke dermed sagt at man må følge den?

For noen er det vikrig å demonstrere tilhørighet ikke bare musikalsk, men også sosialt med en bestemt type klær. Men dette gjelder vel ikke bare for metall? :wink:

Og hva med oss "multi-sjanger-folk"? Må vi skifte klesstil alt etter hva vi har i spilleren?

Gjest Anonymous
Skrevet

Generaliseringer ja. Men du kan ikke fornekte at mange metal-tilhengere kler seg i en spesiell stil (unform :wink: ). Slik også dedikerte rocketilhengere gjør. :)

Fornekter ikke det nei. Siden jeg er metalljente selv vet jeg godt hvordan metallfolk kler seg. Jeg kledde meg slik som de helt til jeg fikk jobb i klesbutikk. Da måtte jeg bytte litt for å "passe inn" i klesbutikken. Jeg går fortsatt med sorte klær, men har roet litt ned ;)

Det jeg skrev i det første innlegget mitt var at jeg synes det var teit av han fyren og si at kameraten hans ikke kunne være ekte metaller så lenge han ikke hadde stilen. "Jeg tror ikke noe på at han hører på metall siden han ikke fører stilen" liksom. Akkurat det blir vel litt teit å si. Er du ikke enig?

Skrevet

Det var et teit utsagt, og det er selvsagt fullt mulig å digge metalmusikk uten at man kler seg i svarte klær med tilbehør. Selv har jeg flere venner som liker musikken (inkl. meg selv såklart :wink: ), men som ikke "kler seg etter den". Det betyr ikke at de "falske metallere" fordi musikken og klesstilen trenger ikke alltid å ha en sammenheng. Hvem har sagt det?

Gjest Dragon i.i
Skrevet
Det var et teit utsagt' date=' og det er selvsagt fullt mulig å digge metalmusikk uten at man kler seg i svarte klær med tilbehør. Selv har jeg flere venner som liker musikken (inkl. meg selv såklart :wink: ), men som ikke "kler seg etter den". Det betyr ikke at de "falske metallere" fordi musikken og klesstilen trenger ikke alltid å ha en sammenheng. Hvem har sagt det?[/quote']

Bra du forstår hva jeg mener. Jeg vet også om flere metallere som ikke kjører metall-stilen. (Inkludert han jeg skrev om i innlegget) De er like mye metallhuer som andre de;)

Skrevet
Og hva med oss "multi-sjanger-folk"? Må vi skifte klesstil alt etter hva vi har i spilleren?

Neida, ein berre brukar svart truse med naglar for metallmusikken, lekker, kvit blonde-BH for klassisk, eit vidt polkadotskjørt for den herlege 60-talsmusikken, rosa PVC-topp for dagens popmusikk a la Britney Spears, cowboyhatt for countrymusikken, og nokre lekre stiletthælar for swing.

Ein vil gjerne setja ein skikkeleg spiss på det heile med masse svart rundt augene for goth-stilen, og knall rosa leppestift med tilhøyrande rough for 80-talsmimringa.

Heilt normalt det - berre sjå rundt deg.

Gjest Daniella_
Skrevet

Ja, og jeg som liker Queen burde helst gå i merkelige fuglekostymer eller 80talls-klær :sjarmor:

Skrevet

Tja, kanskje når man er 15 år, så. I den alderen er vel klærne veldig viktige for å signalisere hvem man er, og også hva slags musikkstil man liker. Noen sjangre har sterkere uniformering enn andre, det er ikke til å komme fra.

Selv bruker jeg perleøredobber og digger hip hop :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...