Gå til innhold

Har kommet frem til at vi ikke passer sammen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..Men jeg er ikke ute etter å endre på han på noe vis, så jeg har ikke tatt dette opp med han. Forskjellene går ut på ting som ikke kan endre seg og tilpasse seg, om noen skjønner? Det er ve-lintegrerte egenskaper og væremåter som krasjer og som ikke "er like lett å endre på". I mine øyne så kan han jo passe bedre med en annen som takler denne egenskapen bedre enn meg.

Men han føler at vi kommer veldig bra overens og er veldig klar på at vi skal være sammen resten av livet og at jeg er drømmedama. Hvilket betyr at han kommer til å få et slags sjokk (han tenker at vi har det veldig bra og passer sammen) og kommer til å bli lei seg.

Jeg vil ikke såre han, men skjønner jo at jeg må gjøre det og at det er bedre i det lange løp.

Men hvordan gjør jeg det?

-Skal jeg si at vi personlighetsmessig ikke passer sammen? -Er det i det store og hele en grei og klar ting å si til noen?

Slik jeg ser dette, kan dette bli en situasjon (har sett at det har skjedd hos andre i lignende tilfeller) at han ikke tror at jeg mener dette alvorlig nok. -At han kommer til å lure på hva som skjedde siden vi hadde det så bra (jeg trives jo med han og synes han er fantastisk flott å henge med, bortsett fra at jeg ikke synes vi er et passende "par". Jeg synes også at han er veldig, veldig attraktiv, sexy og er betatt av han, men som et par hadde vi ikke klart oss i det lange løp. Det VET jeg!.... Men hvis jeg sier disse tingene?

Jeg vet at han kommer seg over det, men jeg lurer på hvordan jeg kan unngå at det blir mer humpete enn nødvendig? Jeg ønsker denne mannen alt godt.

Anonymkode: 60b4a...2bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe negativt om han, men bare si at det ikke er riktig for deg og at du har innsett at det ikke vil fungere for deg på sikt. Eller noe sånt. 

Anonymkode: 064a3...826

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke si noe negativt om han, men bare si at det ikke er riktig for deg og at du har innsett at det ikke vil fungere for deg på sikt. Eller noe sånt. 

Anonymkode: 064a3...826

Hva hvis han da begynner å spørre om hvorfor og om han kan endre på noe? Han er ikke typen som lytter til ting jeg sier bestandig, han hører ofte det han vil høre ;) 

Anonymkode: 60b4a...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Ai... Du må ihvertfall slutte å kaste bensin på bålet ved å si det samme tilbake eller smile osv når han sier ting som at han vil være med deg resten av livet.. Jeg hadde blitt knust om en partner virket å være enig det bare fordi han ikke turte å si noe annet. Du må rett og slett bare få slått opp heller før enn senere for jo lenger dere er sammen jo mer planer kan han legge i hodet sitt om ting dere kan gjøre i fremtiden, ting han vil oppleve med deg osv. Jeg forstår det er døds vanskelig, men det beste å gjøre tror jeg er å sette deg ned en kveld med han å si dere må ta en prat, også si det som det er, at du har tenkt veldig mye, du er betatt av han og liker han som person men det er grunnverdier og forskjeller mellom dere som ikke kan omformes som gjør at dere ikke kan holde sammen. Hvis han begynner å si han vil forandre seg og gjøre hva som helst osv får du bare dra den gamle "det er ikke deg det er meg" regla og at du er lei for det men ville si fra nå og bryte sånn at dere ikke knytter dere enda mer til hverandre. Lykke til, du vet at du må si det på en eller annen måte!

Anonymkode: 9a2e5...d6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Dette var skremmende likt min situasjon for bare et par dager siden.. Akkurat samme som deg, du beskriver fyren som om det var samme fyr! Han var også av den samme oppfatningen, at jeg var drømmedama hans og at alt var perfekt og at han kan endre seg om det er noe i veien osv. Han forstod ikke dette med at jeg ikke hadde de riktige følelsene for han og han gir enda ikke opp, 2 dager etter at jeg avsluttet datingen. Mitt beste tips er å være litt hard og streng, med mindre du er villig til å bruke mange dager (og kanskje uker) på å forklare hvorfor det ikke kan bli dere to🙈 Han sier fortsatt til meg at han ikke vil gi meg opp, han har ikke skjønt at man ikke kan tvinge noen til å bli forelska i en tror jeg.. Litt kleint, men husk at de kommer over det på et tidspunkt:)

Anonymkode: bc338...d22

AnonymBruker
Skrevet

Les inlegget over nøye: hun har bedre selvinnsikt en deg. Det det egentlig står på er at du ikke har de rette følelsene for han i utgangspunktet. Hadde du følt nok, hadde ikke noen av de "fornuftige" grunnene til å forlate han hatt noe som helst å si.

Anonymkode: a67f3...7c9

AnonymBruker
Skrevet

Herregud blir kjempe paranoid for at min kjæreste føler det sånn når jeg sier til han at jeg vil være med han for resten av livet 😱 At han bare jatter med men egentlig ikke føler det åneeeiiii 

Anonymkode: 9a2e5...d6e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les inlegget over nøye: hun har bedre selvinnsikt en deg. Det det egentlig står på er at du ikke har de rette følelsene for han i utgangspunktet. Hadde du følt nok, hadde ikke noen av de "fornuftige" grunnene til å forlate han hatt noe som helst å si.

Anonymkode: a67f3...7c9

Hør på ho da. Svart-hvitt tankemåte lenge leve? Tror du ikke at folk kan oppleve og erfare ting annerledes enn deg? La folk få legge ord på ting de føler selv, du kan ikke fortelle fremmede mennesker hva de føler.

Det er feil å sammenligne at man elsker noen for ens feil og mangler vs. å miste følelser på grunn av personlighet og kjemi.

Anonymkode: 16af6...5a3

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Kan du forklare hva slags egenskaper det er snakk om? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...