AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Etter noen forhold og noen flørter, har jeg begynt å forstå at jeg faktisk har en slags preferanse når det gjelder personligheten. Derfor vil jeg høre hva dere Hva slags mennesketype vil du inngå et forhold med fordi du passer best sammen med en slik person, og hva har du lært at du ikke passer sammen med (vil helst unngå det mest åpenbare "voldelig personlighet" og diverse andre ting som er destruktivt siden det er åpentlyst). Jeg har lagt merke til at jeg ikke passer sammen med folk selv om de har god personlighet, men det er noe der som ikke klaffer med meg - på Godt og Vondt. Det har krevd en del selvinnsikt for å komme frem til det... Hva passer du sammen med (personlighetsmessig og indre kvaliteter: ikke livsstil eller utseende)? Anonymkode: b427f...024
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 Må være en avslappet og rolig type. Tiltrekkes av menn med masse humor og humør men det er altfor slitsomt å ha rundt seg på hjemmebane. En som setter pris på stilletid og alenetid i samme rom, så jeg kan få min stilletid og alenetid i samme rom. Anonymkode: 78aad...a51 4
annebanane Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 (endret) .. Endret 14. januar 2023 av annebanane 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #4 Skrevet 15. juni 2017 Etter mange diskusjoner med meg selv så må jeg bare innfinne meg i at det er denne typen jeg best fungerer sammens med i et forhold: -Han er en lojal Spoiler Personlig gjennomgående forpliktelse til en sak, person eller gruppe. Objekter for lojalitet kan være prinsipper, saker, ideer, idealer, religioner, ideologier partier, familie, venner, sosiale grupper, kunder, oppdragsgivere, geografiske steder m.v. Det er mulig å være lojal i forhold til flere ideer og venner samtidig, men lojaliteter kan også sette oss i situasjoner som vi opplever som dilemmaer. -Han prøver å unngå kreativt selvforsvar Spoiler Kreativt selvforsvar: En velutviklet evne til å rettferdiggjøre handlinger som i utgangspunktet er over kanten. Vi har alle behov for å kunne stå inne for våre handlinger. -Men han er kreativ.. Spoiler http://www.webpsykologen.no/artikler/hva-kjennetegner-kreative-mennesker/ -Han tar ikke seg selv veldig selvhøytidelig og er ikke redd for å si sine meninger (!) -Han er reflektert og har selvinnsikt, kjenner sine gode og svake sider -Han er ikke den som skråler høyest -Han er ikke usikker og pinglete, han må ha ryggrad! -Han er snill og ærlig med menneskene han har rundt seg og blir respektert og godt likt på grunn av disse egenskapene. -Ord og handling samsvarer. .....Hvis en person ikke har flere av disse egenskapene så merker jeg at jeg blir rastløs. Jeg klarer for eksempel ikke å forholde meg til en partner som ikke er lojal mot meg, seg selv og behov hos meg/han. Jeg klarer heller ikke "kreative selvforsvarsmetoder" hvor han gjør noe annet enn det han sier, at han åpentlyst har andre intensjoner enn han gir uttrykk for osv. Blir veldig, veldig fort lei av å hanskes med det og kjeder meg av sånt (fordi jeg ser så lett gjennom det). Han må være kreativ. Ikke fordi kreative mennesker er bedre enn andre, men fordi jeg passer bedre overens med dem i et parforhold. Han må ikke være redd for å si sine egne meninger og er ikke sånn som later som at han er enig med meg. Jeg hater det! Misliker også når man sier en mening, men begynner å snakke om noe annet fordi den andre utfordrer tankegangen din litt på det...Slike mennesker kjeder meg i et parforhold. Så når han sier noe, kan det hende at jeg utfordrer han (ikke for å teste han, men fordi jeg mener noe annet eller har et annet syn). Den urette (for meg) reagerer med å snakke om noe annet eller prelle det vekk - den riktige for meg lytter tilbake til det jeg sier, spør meg (noe jeg også gjør motsatt vei) hvorfor man mener det man mener, og er interessert i den andres synspunkt. Det handler ikke om å ha RETT, det handler om å forstå den andre og vise interesse for tankesettet. Har faktisk bare møtt EN som han Anonymkode: cd4fd...7d3 3
Rosewood Skrevet 15. juni 2017 #5 Skrevet 15. juni 2017 Utadvendte og ordentlig snille menn som er trygge på seg selv. Som ikke gjør seg til eller tror de må tøffe seg for at andre skal like dem (spesielt andre gutter). Liker også at de er morsomme (uten at de prøver for hardt men at det kommer litt naturlig), har selvironi og som man kan ha det gøy med, får meg til å smile. Liker at de kan stå opp for seg selv og ikke finner seg i urettferdighet. Liker ikke menn som gir etter for alt og bare jatter med fordi det er den letteste utveien. En tøffelhelt liksom. Utfordre meg litt, vær uenig hvis du er uenig, våg å ta opp en diskusjon. Har heldigvis en kjæreste som er akkurat slik. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #6 Skrevet 15. juni 2017 Jeg må ha en mann som er veldig glad i fysisk kontakt, en sånn som klemmer deg, som om han aldri noensinne skulle få se deg igjen. Så må han være smart, og kunne være med på litt forskjellig. Da tar jeg snill og ærlig som en selvfølge. Anonymkode: fe90a...66d 1
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 15. juni 2017 #7 Skrevet 15. juni 2017 Han må ha selvironi. Det må være mulighet for å rakke ned på hverandre i god humor. Han må være en åpen person som ser den "større helhet". En person som dømmer individer uten å forstå dem er noe av det mest plagsomme jeg vet Nå er jeg ekstremt kresen på hvilke personer jeg faller for, så jeg har egentlig ikke hatt dårlige forhold som har lært meg hva jeg ikke liker. Om en person har visse type forventninger til meg som ikke stemmer overens med personligheten min vil det ikke funke.
Hmmmmmm Skrevet 15. juni 2017 #8 Skrevet 15. juni 2017 Hvis jeg skal gå etter personeligheten til samboern som jeg nå har hatt i 16 år, så må jeg si rotete, ikke noe særlig strukturert, spontan, sjenerøs, glad i dyr og barn( men ikke veldig tålmodig) Har ikke styringa på penger. Sosial, alltid klar for en fest. Mange venner. Flere hobbyer. Me: ordensmenneske, tålmodig, ikke spontan, ikke glad i overraskelser. Lite sosial, holder med jobb biten. Flink med penger, bruker lite på meg selv. Glad i dyr og ikke så mye barn ( vil ikke ha mange barn) Få venner. Ingen hobbyer. Vi er glad i hverandre, det har vi til felles😊
Gjest Overrasket Skrevet 15. juni 2017 #9 Skrevet 15. juni 2017 Jeg ser ut til å passe best med en typisk fri og kunstnerisk sjel. En danser, musiker eller skuespillerinne som lever i nuet, og som nok gir litt blanke i konvensjonelle, såkalte "A4-liv". Av andre typiske særtrekk kan jeg nevne ekstremt intelligent, snill, egen og bestemt, kreativ, sosial, impulsiv og utrolig dyktig samtalepartner.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #10 Skrevet 15. juni 2017 En som er glad, ler mye og har like dårlig humor som meg. Spontan og glad i dyr. En som er lat og uinteressert i ting er ikke noe for meg. Anonymkode: 544ec...91c
Alja Skrevet 15. juni 2017 #11 Skrevet 15. juni 2017 7 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg ser ut til å passe best med en typisk fri og kunstnerisk sjel. En danser, musiker eller skuespillerinne som lever i nuet, og som nok gir litt blanke i konvensjonelle, såkalte "A4-liv". Av andre typiske særtrekk kan jeg nevne ekstremt intelligent, snill, egen og bestemt, kreativ, sosial, impulsiv og utrolig dyktig samtalepartner. Jeg er en sånn type, men jeg ville aldri vært sammen med en slik selv. Det må være et anker i livet mitt, en som er jordnær og strukturert. Jeg må ha noen som kan løfte meg, samtidig som de kan holde meg på bakken. Jeg må ha noen med intellekt og humor som stimulerer meg og mine interesser når det kommer til personlig vekst.
Gjest Overrasket Skrevet 15. juni 2017 #12 Skrevet 15. juni 2017 2 minutter siden, Alja skrev: Jeg er en sånn type, men jeg ville aldri vært sammen med en slik selv. Det må være et anker i livet mitt, en som er jordnær og strukturert. Jeg må ha noen som kan løfte meg, samtidig som de kan holde meg på bakken. Jeg må ha noen med intellekt og humor som stimulerer meg og mine interesser når det kommer til personlig vekst. Oi da. Vel ... vi ser ut til at vi har hverandres utfyllende egenskaper. Det har vært mer enn en gang at noen har sett på meg akkurat slik: Eventyrlysten nok til å omfavne personens mer flyktige sider, men akkurat tålmodig og logisk nok til å representere litt system i kaoset. En sa en gang: "du er det jeg trengte av orden i mitt kaos, men du kan ikke nekte for at du trives med det jeg bringer av kaos til din orden".
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #13 Skrevet 15. juni 2017 2 minutter siden, Overrasket skrev: Oi da. Vel ... vi ser ut til at vi har hverandres utfyllende egenskaper. Det har vært mer enn en gang at noen har sett på meg akkurat slik: Eventyrlysten nok til å omfavne personens mer flyktige sider, men akkurat tålmodig og logisk nok til å representere litt system i kaoset. En sa en gang: "du er det jeg trengte av orden i mitt kaos, men du kan ikke nekte for at du trives med det jeg bringer av kaos til din orden". Jo mer kaotisk livet mitt blir, jo flere ordensmennesker kommer til meg Er VANVITTIG sært! Anonymkode: b427f...024
Ardenus Skrevet 15. juni 2017 #14 Skrevet 15. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har faktisk bare møtt EN som han Er du en eks av meg?
Gjest Overrasket Skrevet 15. juni 2017 #15 Skrevet 15. juni 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo mer kaotisk livet mitt blir, jo flere ordensmennesker kommer til meg Er VANVITTIG sært! Anonymkode: b427f...024 Akkurat. Og for meg: Jo mer fornøyd jeg blir med tingenes tilstand og desto mer tilfreds jeg er med livet, BAM! ut av det blå, i en eller annen uforutsigbar sammenheng, uten at jeg er i nærheten av å egentlig ønske det, dukker det opp noen. Noen som er klar til å ta med seg litt kaos, litt eventyrlyst, og litt fandeninvoldsk holdning og masse livslyst. Det slår aldri feil.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #16 Skrevet 15. juni 2017 2 timer siden, Rosewood skrev: Utadvendte og ordentlig snille menn som er trygge på seg selv. Som ikke gjør seg til eller tror de må tøffe seg for at andre skal like dem (spesielt andre gutter). Enig. Han må kunne ta egne valg og kunne tenke selv, ikke lett gå under "gruppepress" Anonymkode: cc23e...71e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #17 Skrevet 15. juni 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo mer kaotisk livet mitt blir, jo flere ordensmennesker kommer til meg Er VANVITTIG sært! Anonymkode: b427f...024 Kanskje det kommer av at ordensmennesker vil ha noe å ordne? Anonymkode: be192...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #18 Skrevet 15. juni 2017 4 minutter siden, Overrasket skrev: Akkurat. Og for meg: Jo mer fornøyd jeg blir med tingenes tilstand og desto mer tilfreds jeg er med livet, BAM! ut av det blå, i en eller annen uforutsigbar sammenheng, uten at jeg er i nærheten av å egentlig ønske det, dukker det opp noen. Noen som er klar til å ta med seg litt kaos, litt eventyrlyst, og litt fandeninvoldsk holdning og masse livslyst. Det slår aldri feil. Anonymkode: b427f...024
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #19 Skrevet 15. juni 2017 1 time siden, Parkeringsvakt skrev: Han må ha selvironi. Det må være mulighet for å rakke ned på hverandre i god humor. Ja, det synes jeg er moro. I stedet for at alle sære ting blir blodig alvor, så må man kunne le litt av egne feil eller mangler. Anonymkode: d97a7...321
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #20 Skrevet 15. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Han må kunne ta egne valg og kunne tenke selv, ikke lett gå under "gruppepress" Anonymkode: cc23e...71e Jeg datet en mann som var litt gruppepress-aktig. I tillegg ble han usikker hver gang jeg mente noe annet enn han, derfor måtte jeg bare sitte å jatte med og holde tankene mine på innsiden. Fungerte ikke for meg, for jeg er sånn som fint kan gå ut av gruppepress og ta mine egne avgjørelser uten å bry meg om sånt. Anonymkode: cd4fd...7d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå