AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Vi har en kollega som er gift med en som jobber som barnevernskonsulent i kommunen. De har en sønn på ca 5 år og vi kollegaer har møtt de flere ganger. Vår kollega er skapdranker, han har aggressive og avvikende personlighetstrekk, vi har overhørt private telefonsamtaler (lytt her i lokalene) i samtale med prostituerte...og det har gått så langt som at vi er flere kollegaer som er bekymret for hans barn. Hvordan håndterer vi det som en anonym bekymring når faktisk konen jobber i Barnevernet? Anonymkode: 4470a...8b3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 Jeg vet ikke hva slags rutiner barnevernet har på dette, men vil tro at det finnes noen rettningslinjer, kanskje de f.eks.overleverer saken til et annt barnevernskontor. Jeg tror jeg hadde ringt barnevernet i nabokomunen og spurt om råd. Det er ikke sikkert at de kan ta imor en bekymringsmelding, men de kjenner vertfall regelverket og kan fortelle deg hvordan du skal gå fram. Du trenger ikke oppgi navn når du ringer hvis du ikke vil. Anonymkode: 283ec...7b8 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Meld inn bekymring. Hun er inhabil. Saken vil mest sannsynlig bli overlevert til en annen kommune Anonymkode: c44f9...ca4 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #4 Skrevet 15. juni 2017 Jeg ville levert bekymringsmelding, og forhørt meg om hvordan dere kan være sikre på at den kommer frem og blir behandlet på lik linje med andre. Så må dere jo ta kontakt med AKANkontakt og HRavdelingen på jobb som kan ta det videre med ham. Fyren har det jo åpenbart ganske fælt, og trenger hjelp. Anonymkode: 90db3...761 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #5 Skrevet 15. juni 2017 Takk for rådene! Ja, synes vi må gjøre noe, vi tenker da på vår kollegas sønn. Men...hva som har gjort at vi har vært noe i tvil er nettopp at barnets mor jobber som barnevernskonsulent. Hun vil nok forstå at det er en av oss/flere av oss som har sagt ifra..et annet moment er jo at hun bor med vår kollega, de er gift. Anonymkode: 4470a...8b3
Mousj Skrevet 15. juni 2017 #6 Skrevet 15. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for rådene! Ja, synes vi må gjøre noe, vi tenker da på vår kollegas sønn. Men...hva som har gjort at vi har vært noe i tvil er nettopp at barnets mor jobber som barnevernskonsulent. Hun vil nok forstå at det er en av oss/flere av oss som har sagt ifra..et annet moment er jo at hun bor med vår kollega, de er gift. Anonymkode: 4470a...8b3 Hun er nok smertelig klar over disse tingene selv, og er i en forferdelig vanskelig situasjon. Jeg tenker og det er riktig å kontakte mabokommunen og si det som det er, og la dem ta det derifra.
Pinkee Skrevet 15. juni 2017 #7 Skrevet 15. juni 2017 Dere er voksne, barnet er 5. Dere kan forsvare dere, kan barnet det? Selvsagt vil det bli mistanke mot dere han jobber med, kanskje mot naboer, barnehage, eller kassadama på Rimi. Men, er det noe å henge seg opp i, hvis en liten gutt på 5, kanskje har det vondt? Det er jo ikke sikkert, kanskje er far bare snill og grei hjemme, men kan dere som voksne leve med at dere ikke gjorde noe, hvis det viser seg at han ikke er det? 6
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #8 Skrevet 15. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en kollega som er gift med en som jobber som barnevernskonsulent i kommunen. De har en sønn på ca 5 år og vi kollegaer har møtt de flere ganger. Vår kollega er skapdranker, han har aggressive og avvikende personlighetstrekk, vi har overhørt private telefonsamtaler (lytt her i lokalene) i samtale med prostituerte...og det har gått så langt som at vi er flere kollegaer som er bekymret for hans barn. Hvordan håndterer vi det som en anonym bekymring når faktisk konen jobber i Barnevernet? Anonymkode: 4470a...8b3 Hvordan vet dere at han er skapdranker? Ligger det ikke i betegnelsen at det er skjult?? HHvorfor ikke bare si fra at du/dere er bekymret? Og si at dere vil melde fra? Hvorfor gjør dere ikke det?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #9 Skrevet 15. juni 2017 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvordan vet dere at han er skapdranker? Ligger det ikke i betegnelsen at det er skjult?? HHvorfor ikke bare si fra at du/dere er bekymret? Og si at dere vil melde fra? Hvorfor gjør dere ikke det? Vi vet det. Vi har sagt ifra til ham. Anonymkode: 4470a...8b3
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #10 Skrevet 15. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi vet det. Vi har sagt ifra til ham. Anonymkode: 4470a...8b3 Ja,da er det bra! Da har dere gjort det rette. En skal konfrontere syns jeg før en går bak ryggen på noen. For samvittigheten skyld,og for den aktuelle. Hvordan responderte han da?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #11 Skrevet 15. juni 2017 Saken vil havne i et annet kontor slik at hun og kollegaene ikke er involvert. Anonymkode: b04f2...a60 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #12 Skrevet 15. juni 2017 6 minutter siden, NotNaomi skrev: Ja,da er det bra! Da har dere gjort det rette. En skal konfrontere syns jeg før en går bak ryggen på noen. For samvittigheten skyld,og for den aktuelle. Hvordan responderte han da? Som de aller fleste andre som blir konfrontert med slikt: fornektelse, går i forsvar og til "angrep". Anonymkode: 4470a...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #13 Skrevet 15. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken vil havne i et annet kontor slik at hun og kollegaene ikke er involvert. Anonymkode: b04f2...a60 Godt å høre! Men...hvis det skulle bli åpnet en undersøkelsessak, der de får brev om dette i posten og med mer - vil det ikke bli veldig spesielt for konen som tross alt jobber i Barnevernet..? Anonymkode: 4470a...8b3
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juni 2017 #14 Skrevet 15. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som de aller fleste andre som blir konfrontert med slikt: fornektelse, går i forsvar og til "angrep". Anonymkode: 4470a...8b3 Ok. Er bare å melde fra om det er grunnlag. Dere har gjort deres. Tommel opp for å konfrontere! Det blir behandlet om konen er ansatt der eller ei.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #15 Skrevet 17. juni 2017 Bekymringsmelding ble sendt i dag..vi er spent på om saken følges godt opp når barnets mor jobber i barnevernet. Anonymkode: 4470a...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #16 Skrevet 17. juni 2017 På 15.6.2017 den 14.36, AnonymBruker skrev: Vår kollega er skapdranker, han har aggressive og avvikende personlighetstrekk, vi har overhørt private telefonsamtaler (lytt her i lokalene) i samtale med prostituerte... Ingenting av dette forteller noe om hans evner som omsorgsperson. Han kan være en god far for barnet, til tross for sine personlige vansker. En god og kjærlig mor vil dessuten effektivt oppveie for det faren eventuelt mangler. Jeg skjønner selvsagt bekymringen, og det er godt å få dette utredet. Men jeg frykter at mannen blir forhåndsdømt. Barnets omsorg må ses i sammenheng med mors bidrag, ikke bare far isolert. Håper objektive øyne kan se alt i sammenheng, og gjøre en klok vurdering av om omsorgen er god nok, ikke forlange at den skal være feilfri. Anonymkode: 1731f...eee
puffy123 Skrevet 17. juni 2017 #17 Skrevet 17. juni 2017 På 15.6.2017 den 14.36, AnonymBruker skrev: Vi har en kollega som er gift med en som jobber som barnevernskonsulent i kommunen. De har en sønn på ca 5 år og vi kollegaer har møtt de flere ganger. Vår kollega er skapdranker, han har aggressive og avvikende personlighetstrekk, vi har overhørt private telefonsamtaler (lytt her i lokalene) i samtale med prostituerte...og det har gått så langt som at vi er flere kollegaer som er bekymret for hans barn. Hvordan håndterer vi det som en anonym bekymring når faktisk konen jobber i Barnevernet? Anonymkode: 4470a...8b3 De benytter seg av et settekontor som behandler saken istedenfor bostedskommunens barnevern. Dette gjøres også på NAV, hvis for eksempel en NAVansatt skal søke permisjon, stønader eller annen støtte. dette har de gjort mange ganger før, du trenger ikke bekymre deg.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #18 Skrevet 17. juni 2017 På 6/15/2017 den 13.02, NotNaomi skrev: Ja,da er det bra! Da har dere gjort det rette. En skal konfrontere syns jeg før en går bak ryggen på noen. For samvittigheten skyld,og for den aktuelle. Hvordan responderte han da? Helt UENIG! En vettug person vil ALDRI ta en konfrontasjon med en gærning på dette viset! Fyren og også muligens kona (!) behandler 5 åringen som dritt og DET OFFENTLIG apparatet for å redde gutten må på banen. Det er noe helt ufattelig provoserende naivt å tro det er "verdig ' å ta kontakt med potensielle kriminelle på forhånd. Ikke si du tror fyren plutselig blir snill som en engel og kjempe velfungerende av det?? Anonymkode: c65b4...c98 4
Gjest NotNaomi Skrevet 17. juni 2017 #19 Skrevet 17. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt UENIG! En vettug person vil ALDRI ta en konfrontasjon med en gærning på dette viset! Fyren og også muligens kona (!) behandler 5 åringen som dritt og DET OFFENTLIG apparatet for å redde gutten må på banen. Det er noe helt ufattelig provoserende naivt å tro det er "verdig ' å ta kontakt med potensielle kriminelle på forhånd. Ikke si du tror fyren plutselig blir snill som en engel og kjempe velfungerende av det?? Anonymkode: c65b4...c98 Nei,jeg tror ikke at han blir snill av det! Men jeg har lett for å si fra til folk. Jeg liker ikke å gå bak ryggen. Dette var en kollega. Jeg ville sagt at de problemene ogoppførselen ikke er akseptabelt,og at jeg vil gå videre med det. Da vet vedkommende. Spille med åpne kort. Klart ikke alle liker det,og ja,noen blir forbannet. Men det tåler jeg godt. Dette var flere som reagerte,og jeg syns det er myye bedre at de gir beskjed. Isteden for bare å snakke seg imellom og ikke ta en beslutning. Syns de gjorde det rette. Uansett om han ikke ble snillere.
Maleficenta Skrevet 17. juni 2017 #20 Skrevet 17. juni 2017 På 6/15/2017 den 22.10, AnonymBruker skrev: Godt å høre! Men...hvis det skulle bli åpnet en undersøkelsessak, der de får brev om dette i posten og med mer - vil det ikke bli veldig spesielt for konen som tross alt jobber i Barnevernet..? Anonymkode: 4470a...8b3 Spiller det noen rolle om der blir spesielt for henne? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå