Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har aldri hatt kontakt med min pappa, og dette kjenner jeg at begynner å plage meg, spesielt med tanke på at jeg har egne barn. Man vet jo aldri i forhold til sykdomshistorikk osv. Når jeg ble født så er historien slik at i følge min mor så ville han ikke  ha noe med oss å gjøre, men kjenner jeg henne riktig så er dette en sannhet med noen mangler, sannsynligvis har hun en finger med i spillet på å hindre kontakt.  Men det er uansett ikke det at jeg så har et ønsker å ha super kontakt med han, men det er bare behovet for å vite hvem hele jeg er.

Jeg vet hvem min far er har navn og alt på han så det å få tatt kontakt er ikke noe problem. 

Mitt spørsmål er hvordan går man frem ? sender man brev, mail, messenger, møter opp, ringer. Jeg aner ikke hva som er riktig. Er det noen med erfaring som kan si hvordan de gjorde dette. ?

Anonymkode: 90ddb...0ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg at du er din far, hvordan ville du da likt å få denne typen henvendelse? Se og for deg at ingen vet om at et barn eksisterer og at din far lever et liv med ny familie og kanskje barn? Villde du da i din fars sted likt å få en fremmed på døren som i tillegg sier er hans barn? Neppe. Det samme gjelder for en telefon eller en sms. 

Gjør ting skånsomt for den andre, du aner ingenting annet enn din mors beskrivelse av situasjonen, og den er bare 50 % av forklaringen. 

Anonymkode: f1b6c...77a

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Send en mail eller brev. 

AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon her. Jeg sendte melding på facebook. Har fra før fått et håndskrevet brev fra han og mine halvsøsken. Ville ikke ha kontakt når jeg fikk brevet (var i de opprørske tenårene), men ville ha kontakt når jeg ble voksen og fikk barn selv.Jeg sendte melding via facebook. Jeg ville ikke ringe, mailen visste jeg ikke. På face kunne jeg hvertfall se om meldingen ble åpnet og lest. Jeg tenker at det kommer litt an på deg og hvordan du takler ting. Det å dukke opp kan jo være veldig vanskelig og tøft for begge, men og gå veldig bra. Det finnes ingen fasit, gjør det du føler er best. :) 

Anonymkode: 636d6...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...