Gå til innhold

Forsikring på hund eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to hunder som begge har vært forsikret hos Agria siden jeg fikk de ved leveringsklaralder. For dette betaler jeg tilsammen rundt 5 000 per år. Hittil har jeg kun hatt "problemer " med hun ene. Hver gang noe kommer opp blir dette avslått av forsikringsselskapet og jeg må dekke utgiften av egen lomme. Sist nå har veterinær anbefalt MR. Jeg har søkt forsikringsselskapet om forhåndsgodkjenning, noe de nettopp ga avslag på.

Jeg er nå ganske oppgitt og har mest lyst til å si opp forsikringen på begge hundene. Det jeg lurer på er hva andres erfaringer er. Er det verdt det?

Jeg har selvsagt mulighet til å skaffe penger slik at hundene får alt av oppfølging og operasjoner osv dersom dette skulle oppstå.

Anonymkode: f3c7c...4a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om mange som heller setter av en egen "sparekonto" til hunden enn å ha forsikring. Hvis hunden din er plaget med ting som ikke forsikringen dekker, så er det null poeng å ha forsikring. Når det er sagt har jeg hatt veeeeldig bruk for forsikringen, og den har dekket to operasjoner på ca 20 000 hver. Egenandelen er dog høy, og det er masse den ikke har dekket også

Anonymkode: daac9...3f9

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om mange som heller setter av en egen "sparekonto" til hunden enn å ha forsikring. Hvis hunden din er plaget med ting som ikke forsikringen dekker, så er det null poeng å ha forsikring. Når det er sagt har jeg hatt veeeeldig bruk for forsikringen, og den har dekket to operasjoner på ca 20 000 hver. Egenandelen er dog høy, og det er masse den ikke har dekket også

Anonymkode: daac9...3f9

Takk for svar!

Jeg tenker også å sette av de 5000 årlig dersom jeg velger å si opp forsikringen.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man velger å ikke ha forsikring er det lurt å ha en sparekonto på minst fem-sifret beløp, helst høyere. Men samtidig kan det være lønnsomt, noen betaler forsikring hele livet uten å bruke den, og da er det jo litt "bortkastet".

Anonymkode: 05704...483

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Jeg tenker også å sette av de 5000 årlig dersom jeg velger å si opp forsikringen.

Hvis du har penger til å plutselig cashe ut 50 000+++ kroner ser jeg ingen problemer med å ikke ha forsikring :)

Men du må jo være sikker på at du alltid kan gjøre det. 5000 årlig er ikke nok, med mindre du allerede har en solid buffer. Hvis du sier opp forsikringa i morgen og hunden din blir påkjørt om et år må du plutselig ut med en kjempesum eller eventuelt avlive bikkja. En jeg kjenner måtte operere hunden sin fordi den ble påkjørt for en stund tilbake. Hunden hadde fire brudd på forskjellige steder i kroppen, og bare operasjon kom på 45 000. Deretter kommer medisiner, kontroller, kanskje rehabilitering etc. Den hunden var forsikret, og det går helt fint med den nå.

Anonymkode: d03cb...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...