Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Medisinstudiet? 👍🏻🙂

Anonymkode: 8b682...938

Takk for forslag men tenker meg bort fra helsesektoren :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som startet jusstudiet i en alder av 55 år. Nå er han advokat! 

Anonymkode: 8b682...938

Kult! 

AnonymBruker
Skrevet

"Alle" jobber er vanskelige å få. Med mindre du er håndverker som elektriker og sånt. Eller realfagslærer. Men det vil jo bety veldig mye ekstra utdanning for deg, og vet ikke om du er interessert i sånt?

Støtter også forslaget om helsesøster :) Eller hva med å ta spes ped? Bachelor er nok det lureste, vet ikke hvor attraktiv en blir med årsstudium, men kan jo hende det holder? Med både spes ped og sykepleier kan du være attraktiv på skoler med barn/ ungdom som behøver mye tilrettelegging. Sikkert på andre institusjoner også.

Kan du ta noe videreutdanning innen vernepleie? Jobbe med funksjonshemmede fks.

Anonymkode: 13fca...896

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Tingeliing skrev:

Kult! 

Lurer på hvordan det er å omgås syke hele dagen? Gjør det noe med deg som person? Jeg tror jeg ville følt meg trist og tappet for livsgnist men jeg vet jo ikke. Har du møtt noen leger som også tenker slikt men biter tennene sammen siden de har tatt en så lang utdannelse?

Anonymkode: b2ca9...638

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan det er å omgås syke hele dagen? Gjør det noe med deg som person? Jeg tror jeg ville følt meg trist og tappet for livsgnist men jeg vet jo ikke. Har du møtt noen leger som også tenker slikt men biter tennene sammen siden de har tatt en så lang utdannelse?

Wow det er et godt poeng.. lurer på det samme. Merker selv av min fastlege som den gang var  kjempesnill og imøtekommende nå bare ser ned på meg. Enda jeg er der sykt sjeldent! for lyst å skifte fastlege men er ikke bare bare fordi han har for det meste god peiling som slår alle andres. Er ikke avhengig av boka. 

Anonymkode: e8e1d...418

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er akkurat det jeg sliter med, er utrolig deprimerende å bare jobbe med svært syke mennesker og død. Men det er jo klart mange som ikke blir deppa av det! Så jeg har i allefall funnet ut at jeg vil jobbe i en jobb som er mer positiv og lysbetont. 

Anonymkode: 165ee...075

AnonymBruker
Skrevet

Hva med videreutdanning til jordmor?

Anonymkode: 3a1f0...027

Skrevet

Som sykepleier har du masse kompetanse og kunnskap - dette kan du videreføre gjennom feks undervisning, rådføring, førstehjelpskurs, salg av medisinsk utstyr m mer.

PPU er 1 år og det som kreves for å kunne jobbe innen undervisning feks. Det finnes masse muligheter :-) 

Skrevet

Kosmetisk sykepleier?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2017 den 12.31, Tingeliing skrev:

Er så forbasket usikker på jobb nå. Jeg er sykepleier men vil ikke jobbe som det lenger. Hater alt ansvaret, liv og død og alt det triste å tunge som følger med jobben. Jeg vil ta en ny utdanning men vet ikke hvilken. Vil ha en jobb hvor jeg ikke sliter meg totalt ut, ikke jobber turnus og får bra betalt. Noen som har noen tips til yrke? 

Jeg er i akkurat samme situasjon. Har to barn i barnehagealder og har nylig sagt opp stillingen min på et sykehus, fordi turnus og ustabil hverdag ble for tøft. Jeg ble ekstremt ofte oppringt på fridager da jeg skulle prioritere barna. Plutselig måtte jeg stille opp på kveldsvakt/ nattevakt på kort varsel (dersom jeg hadde mannen tilgjengelig selvsagt). Jeg vurderer nå ny utdanning, men er utrolig usikker på hva jeg skal søke på. Midlertidig jobber jeg deltid hjemmefra i min manns firma. 

Anonymkode: 4c3bc...f79

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i akkurat samme situasjon. Har to barn i barnehagealder og har nylig sagt opp stillingen min på et sykehus, fordi turnus og ustabil hverdag ble for tøft. Jeg ble ekstremt ofte oppringt på fridager da jeg skulle prioritere barna. Plutselig måtte jeg stille opp på kveldsvakt/ nattevakt på kort varsel (dersom jeg hadde mannen tilgjengelig selvsagt). Jeg vurderer nå ny utdanning, men er utrolig usikker på hva jeg skal søke på. Midlertidig jobber jeg deltid hjemmefra i min manns firma. 

Anonymkode: 4c3bc...f79

Huff det er trasig dette! Hvertfall for deg som har små barn, vanskelig å kombinere familieliv med turnus. Så jeg skjønner deg godt! Har du noen tanker om annen utdanning nå da? :)

• 7 år senere...
Skrevet

@Tingeliing hvordan gikk det med deg? 😄

Skrevet
Tingeliing skrev (På 15.6.2017 den 13.37):

Takk for at du er så positiv! :)

Kjenner at jeg vil bort fra helseyrket, har tenkt på Helsesøster og PPU (Lærer på vgs) men begge de to er jobber det er veldig lite av. Å da vet jeg ikke om jeg tørr, tenk om jeg blir stående uten jobb 😕

Har egentlig ikke så mange andre hobbyer annet enn trening og å gå på fjellet! Selvfølgelig henger jeg med venner og alt sånn der sosialt. Har hund men kan ikke akkurat tenke meg å jobbe med dyr eller eks PT. Huff dette er vanskelig altså! Føler jeg plutselig er helt blank - "hva vil jeg egentlig?" - spørr jeg meg selv, men det er helt tomt. 

Jordmor? Om du jobber kommunalt på helsestasjon er det kun stort sett dagtid. Greit betalt også.

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er 8 år gammel. Hun har nok forlatt yrket for ørten år siden og fått seg en bedre jobb. 

Anonymkode: 7c925...d53

• Liker 1
Skrevet

Skriv gjerne hvordan det gikk, hvis du er her fortsatt😉… Tydeligvis mange her inne som jobber i helse og vil vekk, de trenger inspirasjon fra folk som har gjort det🥇

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...