Tingeliing Skrevet 15. juni 2017 #1 Skrevet 15. juni 2017 Er så forbasket usikker på jobb nå. Jeg er sykepleier men vil ikke jobbe som det lenger. Hater alt ansvaret, liv og død og alt det triste å tunge som følger med jobben. Jeg vil ta en ny utdanning men vet ikke hvilken. Vil ha en jobb hvor jeg ikke sliter meg totalt ut, ikke jobber turnus og får bra betalt. Noen som har noen tips til yrke?
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 Akkurat nå, Tingeliing skrev: Er så forbasket usikker på jobb nå. Jeg er sykepleier men vil ikke jobbe som det lenger. Hater alt ansvaret, liv og død og alt det triste å tunge som følger med jobben. Jeg vil ta en ny utdanning men vet ikke hvilken. Vil ha en jobb hvor jeg ikke sliter meg totalt ut, ikke jobber turnus og får bra betalt. Noen som har noen tips til yrke? Videreutdanning innenfor organisasjon og ledelse i offentlig sektor?
Tingeliing Skrevet 15. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2017 Sjansene der er jo ikke så store for å få seg jobb etter det da. Da skal man jo være heldig 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #4 Skrevet 15. juni 2017 Vurderte sykepleie selv, men tror ikke jeg greier å takle det samme som du sliter med, så her er noen forslag på andre ting: sekretær, bibliotekar, arkivar, saksbehandler, regnskapsfører, gartner, blomsterdekoratør, IT (masse muligheter). Har du lyst til å ta en ny bachelor/master? Da kan du jo bli nesten hva du vil Anonymkode: 08021...24e 1
Tingeliing Skrevet 15. juni 2017 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderte sykepleie selv, men tror ikke jeg greier å takle det samme som du sliter med, så her er noen forslag på andre ting: sekretær, bibliotekar, arkivar, saksbehandler, regnskapsfører, gartner, blomsterdekoratør, IT (masse muligheter). Har du lyst til å ta en ny bachelor/master? Da kan du jo bli nesten hva du vil Anonymkode: 08021...24e Ja jeg tenker at jeg skal begynne å studere igjen! Men er så usikker på hva :/ Har bare lyst til å få meg en utdanning jeg trives godt med nå! Er så lei
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #6 Skrevet 15. juni 2017 Sitat Ja jeg tenker at jeg skal begynne å studere igjen! Men er så usikker på hva :/ Har bare lyst til å få meg en utdanning jeg trives godt med nå! Er så lei Skjønner deg godt, men så positivt på det - du kan fortsatt studere og gjøre noe du kan trives med! Du har også fått masse erfaring fra sykepleie, så du har en fordel der i forhold til de som ikke har studert før Kunne du tenkt deg noe relatert til helse da? F.eks radiograf, bioingeniør eller som helsesøster (det er vel bare 1 år når du har sykepleie fra før av, og lite liv og død der tenker jeg). Vet det kan være vanskelig å få jobb i mange yrker, men av og til er det viktigere å satse på det man virkelig har lyst til (om man ikke er helt på jordet da). Hvis ikke, har du andre hobbier eller interesser du trives med? Hage, trening, data, kjæledyr? Eller er det noe du vet lite om men som du synes virker veldig spennende? Astrofysiker, bioteknolog, systemutvikler? Anonymkode: 08021...24e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #7 Skrevet 15. juni 2017 Helsesøster er jo en mulighet? Privatklinikker kan jo også være mer passende? Det er jo ikke noe i veien med å omskolere seg, og jeg synes at du bør gjøre det hvis du vil det, men hvis det er noe innenfor sykepleieretningen du vil trives med hadde nok jeg personlig valgt det. Anonymkode: 48335...c04
Tingeliing Skrevet 15. juni 2017 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt, men så positivt på det - du kan fortsatt studere og gjøre noe du kan trives med! Du har også fått masse erfaring fra sykepleie, så du har en fordel der i forhold til de som ikke har studert før Kunne du tenkt deg noe relatert til helse da? F.eks radiograf, bioingeniør eller som helsesøster (det er vel bare 1 år når du har sykepleie fra før av, og lite liv og død der tenker jeg). Vet det kan være vanskelig å få jobb i mange yrker, men av og til er det viktigere å satse på det man virkelig har lyst til (om man ikke er helt på jordet da). Hvis ikke, har du andre hobbier eller interesser du trives med? Hage, trening, data, kjæledyr? Eller er det noe du vet lite om men som du synes virker veldig spennende? Astrofysiker, bioteknolog, systemutvikler? Anonymkode: 08021...24e Takk for at du er så positiv! Kjenner at jeg vil bort fra helseyrket, har tenkt på Helsesøster og PPU (Lærer på vgs) men begge de to er jobber det er veldig lite av. Å da vet jeg ikke om jeg tørr, tenk om jeg blir stående uten jobb :/ Har egentlig ikke så mange andre hobbyer annet enn trening og å gå på fjellet! Selvfølgelig henger jeg med venner og alt sånn der sosialt. Har hund men kan ikke akkurat tenke meg å jobbe med dyr eller eks PT. Huff dette er vanskelig altså! Føler jeg plutselig er helt blank - "hva vil jeg egentlig?" - spørr jeg meg selv, men det er helt tomt.
Tingeliing Skrevet 15. juni 2017 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsesøster er jo en mulighet? Privatklinikker kan jo også være mer passende? Det er jo ikke noe i veien med å omskolere seg, og jeg synes at du bør gjøre det hvis du vil det, men hvis det er noe innenfor sykepleieretningen du vil trives med hadde nok jeg personlig valgt det. Anonymkode: 48335...c04 Hadde du valgt noe innenfor sykepleie fordi det er enklere eller hva mener du?
I Grosny Skrevet 15. juni 2017 #11 Skrevet 15. juni 2017 1 time siden, Tingeliing skrev: Er så forbasket usikker på jobb nå. Jeg er sykepleier men vil ikke jobbe som det lenger. Hater alt ansvaret, liv og død og alt det triste å tunge som følger med jobben. Jeg vil ta en ny utdanning men vet ikke hvilken. Vil ha en jobb hvor jeg ikke sliter meg totalt ut, ikke jobber turnus og får bra betalt. Noen som har noen tips til yrke? Du kan jo få deg en administrativ stilling med de kvalifikasjonene du har nå. Boligleder for utviklingshemmede er en slik stilling der sykepleiere er ettertraktet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #12 Skrevet 15. juni 2017 Sitat Takk for at du er så positiv! Bare hyggelig, kjenner ei som har tatt 2 mastergrader og et profesjonsstudium, og hun er det lykkeligste mennesket jeg kjenner, kanskje fordi hun kan drive med det hun virkelig brenner for (Hun er over 60 nå, men det viser jo at det er lov å ombestemme seg). Sitat Har hund men kan ikke akkurat tenke meg å jobbe med dyr eller eks PT. Hva med toller? Der kan man vel videreutdanne seg med hund også senere, om det kunne vært noe? Mange bedrifter er åpne for at interesserte kan komme og se hva de gjør, så om du finner noe du kanskje er bittelitt gira på, så kan du dra å se? Anonymkode: 08021...24e
ajarRun Skrevet 15. juni 2017 #13 Skrevet 15. juni 2017 Trafikklærer! Er liv og død da også, men hvis du gjør jobben riktig så dør ingen da. Aner ikke hva turnus er, og jeg skjønner ikke helt hvordan normale folk har arbeidsdager. Jeg jobber når jeg vil jobbe, og har fri når jeg vil ha fri.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #14 Skrevet 15. juni 2017 Hva med ingeniør? Anonymkode: b2ca9...638
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #15 Skrevet 15. juni 2017 Saksbehandler i NAV. De ønsker ofte folk med kompetanse innom helse og omsorg da så mange av brukerne sliter med nettop helse og vurderingene NAV-personal gjør er i stort sett basert på helsesituasjon. Evt. kan du kontakte en sv karrieresentrene. De er gratis :-) Anonymkode: 48e10...48e 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #16 Skrevet 15. juni 2017 2 timer siden, Tingeliing skrev: Ja jeg tenker at jeg skal begynne å studere igjen! Men er så usikker på hva :/ Har bare lyst til å få meg en utdanning jeg trives godt med nå! Er så lei Medisinstudiet? 👍🏻🙂 Anonymkode: 8b682...938
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #17 Skrevet 15. juni 2017 Kjenner en som startet jusstudiet i en alder av 55 år. Nå er han advokat! Anonymkode: 8b682...938 1
MinnieM Skrevet 15. juni 2017 #18 Skrevet 15. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Medisinstudiet? 👍🏻🙂 Anonymkode: 8b682...938 Siden hun sa at hun ikke likte alt ansvaret, liv og død og alt det triste som følger med jobben som sykepleier, tror jeg ikke det hadde vært noe bedre å jobbe som lege. Selv om man selvfølgelig kan bli forsker 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #19 Skrevet 15. juni 2017 Hva med å gå på et vikarbyrå eller lignende, så du kan prøve forskjellige jobber mens du tenker? Anonymkode: 7bcdf...a95
Tingeliing Skrevet 15. juni 2017 Forfatter #20 Skrevet 15. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Saksbehandler i NAV. De ønsker ofte folk med kompetanse innom helse og omsorg da så mange av brukerne sliter med nettop helse og vurderingene NAV-personal gjør er i stort sett basert på helsesituasjon. Evt. kan du kontakte en sv karrieresentrene. De er gratis :-) Anonymkode: 48e10...48e Ja jeg har kontaktet et karrieresenter idag også skal jeg få time innen noen dager, gleder meg til å få litt svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå