Gå til innhold

Egoistiske foreldre som sender unga bort i en hel uke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sender bort bhg barn på ferie/avlasting i en uke eller to: hvorfor gjør dere det? De er jo bare små barn. Synes det er trist og det viser at foreldrene tenker kun på sitt eget beste, synes det er egoistisk faktisk. Vet om et par med tvillinger som som ble sent til Besteforeldre i et annet land, med et annet språk i hele 5 uker da de var 3 år! Synes det er helt forferdelig. Disse barna er i bhg 7-17 hver dag enda dem ikke har behov for å være der så mye ift jobb. Mange egoistiske foreldre som bare vil late seg og dyrke seg selv ja

Anonymkode: 5fd86...8d3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Råkkenråll
Skrevet

Blablabla *oppkonstruert vissvås* :sove:

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å forholde seg til en problemstilling som ikke er så vanlig. At du kjenner ett foreldrepar som gjør slik gjør det ikke så vanlig at man spør KG "hvorfor dere gjør slik".

Anonymkode: f2fbe...06e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Spør dem da vel. Altså de det gjelder: foreldrene til akkurat de tvillingene. Du kjenner dem jo tydeligvis godt, siden du vet hvordan deres jobber er og at de er egoistiske og dyrker seg selv, og at det ikke er bra for barna å være hos besteforeldrene og lære språket. Hvorfor gjør de det?

Jeg "sender bort" barnehagebarnet mitt på 6 år fire dager til besteforeldrene akkurat denne uka jeg, fordi han vil, de vil og vi har jobbarrangementer og overtid å jobbe inn før ferien, så det er vinn/vinn. Man dyrker ikke akkurat seg selv når man gir barna lengre ferier enn fem uker fordelt på et helt år.

Anonymkode: 789fd...701

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn enda, men dersom jeg får vil jeg gjerne sende dem til besteforeldre når de blir store nok, siden mine foreldre bor så langt unna, og jeg synes det er bra om de får muligheten til et nærere forhold. Da jeg vokste opp var det helt vanlig var besteforeldre tok ungene i deler av sommerferien, siden skole/barnehage ofte hadde lengre stengt enn foreldrenes ferie, og besteforeldre ofte er pensjonister/hjemmeværende. (Eksempelvis tilbrakte jeg 8 ukers sommerferie slik: Mor 2 uker, far 2 uker, mor og far 2 uker på reisefot og besteforeldre 2 uker.) Dette er jo utelukkende positivt, så lenge barna er trygg på og trives hos besteforeldrene.)

Anonymkode: 195d5...88e

• Liker 8
Skrevet

Hva har du problemet med?  1 uke? Eller 5?

Jeg kunne ikke sende mitt bort i en uke når de var bitte små, men det var pga meg og savn - jeg ville rett og slett ha savnet de alt for mye.  MEN, de har vært med lange helger fra når de var liten, med besteforeldre, og dette har hatt veldig bra påvirkninger på våres 2.   Å være foreldre 24/7, uten pauser, er veldig vanskelig og slitsomt.  Hvis du se på andre kulturer, har de mange tanter/onkler/besteforeldre/naboer osv som hjelper å oppdra barna, hvorfor da er det helt feil at dere her i Norge kun se foreldrene som de eneste som skal være sammen med barna?  

Foreldrene som få pauser og litt fritid sammen slik at de kan dyrke forholdet sitt kommer ofte gjennom det tøffe perioder med forholdet intakt.  De som aldri får det mulig har større sjans at de går fra hverandre - bli litt morsomt å vite tallene på dette faktisk. 

Er det egoistisk? Eller sunn fornuft at foreldrene får en pause innimellom?  At barna blir kjent og trygg med å ha andre omsorgspersoner inn i bildet og at foreldrene kan finne tid sammen slik at de holder ut?  

Til slutt, hvorfor tror du DU har noen som helst å si om hva passer for hver familie?  Har du barn selv?  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine to barn få fire og ni år skal til farmor og farfar i Trondheim, i to hele uker nå meget snart. Ene og alene for å lette litt på min, og min manns, samvittighet og for å gjøre hverdagen vår enklere. Vi får ikke ferie før i midten av juli, så da er det like greit å sende "problemene" ut av Oslogryten. Ut av syn, ut av sinn... 💃🏻 💃🏻

Anonymkode: d7905...c75

• Liker 3
Skrevet

Både barna og foreldrene trenger flere impulser utenifra, ny "input", annet enn å klenge på hverandre 24/7, uka, måneden og året igjennom.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

...to barn på*

Anonymkode: d7905...c75

AnonymBruker
Skrevet

Barnet på 4 mitt skal til bestemor og bestefar i 4 dager. Jeg skal sove og koble ut, og jobbe. Vaske litt hus og vaske klær.

Hente meg inn slik at jeg får mer energi fremover. Det blir deilig. :) Godt å vite at barnet hygger seg sånn også, og får en fin tilknytning til sine besteforeldre. Vi er heldige.

Anonymkode: cce79...49e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man gjøre dersom man er alene med ansvaret for barna da? SFO er stengt i hele juli, og pga styrt ferie har jeg selv kun to uker ferie i dette tidsrommet. Da er det bedre at barna er sammen med besteforeldrene sine som kan ta vare på dem i løpet av den tiden enn at de skal gå på selvstyr her hjemme?

Anonymkode: 28cb6...88c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å sende barnet mitt på 4 år til syden i 7 dager. Ikke fordi jeg vil sende han bort, men fordi foreldrene mine har veldig lyst å ta han med på ferien sin. De hadde kommet til å storkost seg, det vet jeg, foreldrene mine er barnets aller nærmeste bortsett fra oss foreldre og har et veldig knyttet bånd da mine foreldre er veldig involverte i livet vårt. Grunnen til at jeg enda   Ikke har bestemt meg er ene og alene meg det står på, for jeg kommer til å savne han så mye. 

Anonymkode: fac76...532

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Unger har da meget godt av å være borte fra foreldrene sine av og til.  Bare supert å få være hos bestemor en uke når man er 5-6 år. Det er bare sunt og jar absolutt ingenting å gjøre med egoisme! 

Anonymkode: 21919...0ec

• Liker 3
Skrevet

Du må jo ha lite å bekymre deg over? 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sender bort bhg barn på ferie/avlasting i en uke eller to: hvorfor gjør dere det? De er jo bare små barn. Synes det er trist og det viser at foreldrene tenker kun på sitt eget beste, synes det er egoistisk faktisk. Vet om et par med tvillinger som som ble sent til Besteforeldre i et annet land, med et annet språk i hele 5 uker da de var 3 år! Synes det er helt forferdelig. Disse barna er i bhg 7-17 hver dag enda dem ikke har behov for å være der så mye ift jobb. Mange egoistiske foreldre som bare vil late seg og dyrke seg selv ja

Skilsmissestatistikken til tvillingforeldre er ikke særlig god....kanskje barna var bedre tjent med avlastnings ferier og foreldre som holder sammen...? selv har jeg ikke hatt 3 åringen på overnatting borte enda og hun på 10 kan jeg vel telle på fingrene når det har vært mer enn en natt, men min erfaring er jo ikke andre sin, hva vet du om deres barn, livssituasjon, helse osv osv...? gjør du det som er best for deg, så klarer de sikkert å velge det som er best for dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er uheldig for tilknytningen til barnet/barna å være for lenge borte fra foreldrene. Det er jo heller ikke anbefalt. Forstår at foreldre kan bli stressa/slitne, Men da kan man kanskje trappe ned på jobb/kutte unødige utgifter..eventuelt søke hjelp fra bv om veiledning ifht tilknytning så barna ikke tar skade av foreldres stress.

Anonymkode: fe3dd...636

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ofte hos besteforeldrene mellom 1-2 uker om sommeren da jeg var liten. Har bare gode minner fra det😊 Og tror absolutt ikke jeg tok noen som helst skade av dette. Tror det i tillegg var sunt for foreldrene mine å ha en uke eller to å pleie forholdet på😊

• Liker 1
Skrevet

Barnet på 4 mitt skal til bestemor og bestefar i 4 dager. Jeg skal sove og koble ut, og jobbe. Vaske litt hus og vaske klær.

Hente meg inn slik at jeg får mer energi fremover. Det blir deilig. :) Godt å vite at barnet hygger seg sånn også, og får en fin tilknytning til sine besteforeldre. Vi er heldige.

Anonymkode: cce79...49e

:)  :klappe:

Veldig bra.  

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk for barna å slippe foreldrene en uke da. Skulle gjerne gjort det da jeg var barn, men likte ikke besteforeldrene mine. 

Anonymkode: 449bf...e3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på barna mine når keg sender dem bort. Jeg Jar en sykdom som gjør at jeg i perioder er innlagt på sykehus. Da må det vel vøre for barns beste å vøre hos besteforeldre? 

Barns beste defineres forskjellig fra person til person.

foreldre trenger av og til mulighet til å vøre kun kjærester osv. Tenk hvir heldig disse barna er som får besteforeldre ei uke for seg selv ute maset til mor og far?

det morsomste jeg viste var når jeg var lita var disse ukene jeg fikk alene. Ble bortskjemt, tatt med på turer hver dag. Iskrem i frysern. Picnik i Hagen, alle tingene foreldre også kan gjøre, men det betydde nå lott ekstra da.

mine barn bor i en helt annen del i landet enn sone besteforeldre og ser dem ikke så ofte. Så denne uken får dem gladelig. 

Kanskje er du misunnelig? 

Syns det er værre med de som helg etter helg setter bort barna så de selv kan dra på byen og feste osv.

ofte Er barnehager stengt midt på sommeren og skal hele familien få noe ferie sammen uten at mor og far bruker opp ferien sin hver for seg så må man kanskje gjøre det.

Anonymkode: 85d0a...839

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...