Gå til innhold

Tette skruehull i murvegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfraring med å tette skruehull i murvegg?  Har prøvd å google, men da kommer det bar eopp sånne tips om utvendige sprekker i murveggen.  Dette er skruehull i stua...

Anonymkode: 6156b...32f

Skrevet

Sparkel. Har du ikke det, kan du bruke akryl. Har du ikke det, kan du til nød bruke tannkrem. :-) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble veldig usikker på om jeg kunne bruke vanlig sparkel som jeg bruker på gipsplater?  For det har jeg en del erfaring med, men ikke noe med bur/betong.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble veldig usikker på om jeg kunne bruke vanlig sparkel som jeg bruker på gipsplater?  For det har jeg en del erfaring med, men ikke noe med bur/betong.

På sparkel-embalasjen står det vel hvilke materialer den er ment for.

Anonymkode: 05fe7...559

• Liker 2
Skrevet

Ja, til skruehull i murvegg kan du bruke vanlig sparkel.

Skrevet

Du kan bruke sparkel, som regel finnes det flere versjoner for mur/betongvegg, og noen tillater også mur/gips. Akryl er mer vanlig å bruke på tre og mdf plater. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir dårlig finish og rart med vanlig sparkel/akryl på murvegg. I hvertfall akryl. Enten om du kjøper en boks husfix og blander pulver og vann eller kjøper en ferdig boks med dette. 100 lapp på maxbo. Blir veldig bra finish. Krymper ikke like mye som ting beregnet på gips heller.

Anonymkode: f73bc...7d8

AnonymBruker
Skrevet

Hør med de i forumet på byggebolig.no, om de har noen gode tips hvis du ikke får svar på det du lurer på her! 

Anonymkode: d259b...e31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket sparkelen hjemme og det stod at den også kunne brukes til mur.  Så da prøver jeg det og sjekker hvordan utseendet blir etterpå :unsure:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...