Gå til innhold

Aldri hatt kjæreste i alle disse 36 årene - er jeg unormal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre var jeg ikke så opptatt av kjærester, for jeg elsket friheten til å reise i lengre perioder utenlands, og ikke tok hensyn til noen. Det resulterte i tilnærmet null kontakt med kvinner. Hadde det strålende med andre ting, og det skjedde bare ikke. Så ble jeg plutselig 30 og følte på at jeg burde finne noen. Ikke nødvendigvis DEN RETTE, men i alle fall en man kan få forholdserfaring med og lære litt om hva man har behov for i et forhold. Alltid jeg blir interessert i en jente, så gjør jeg litt Research på henne i sosial media, og finner ut at hun har noe på gang.

Jeg har utdannelse, bra jobb, god økonomi og egen eiendom, men fortsatt ikke en partner. Jeg er ikke veldig kjekk, men heller ikke stygg. Jenter blir så alvorlige når de ser meg, jeg skjønner ikke hvorfor. Det blir aldri noe flørt, kun seriøst prat.

Hvordan klarer noen å finne seg partner i 20 årene og blir gift og får seg barn i 30 årene, mens jeg fortsatt leter etter den rette.

Anonymkode: 45273...fef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å finne noen hvis du vil. Det er bare å sette igang. Angre kan man gjøre etterpå.

Anonymkode: d6901...69e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har en veldig alvorlig og seriøs fremtoning? 

De fleste som reiser mye er åpne og positive mennesker som lett havner i flørt og kortvarige flings med andre, tenker at det er helt forståelig du ikke hadde tid og plass i livet til kjæreste på den tiden men rart du ikke engang havnet i noe kortvarige greier? Var du egentlig noe sosial når du reiste? Er du egentlig noe sosial av deg i det hele tatt nå? At du gjør research på en dame du ikke engang dater høres også veldig seriøst ut, ser for meg deg som en veldig stiv, mutt og seriøs type , men kan jo være jeg tar feil. At noen får seg kjæreste og andre ikke handler mest om fremtoningen de har, om de er glad, edgy, avslappet og uanstrengte, sjarmerende og åpne, eller stive, mutte, tørre og forsiktige med å utlevere seg selv. 

Anonymkode: 76aab...710

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Litt unormal ja. Men det gjør vel ikke noe?

Anonymkode: f2d9d...eb2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har en veldig alvorlig og seriøs fremtoning? 

De fleste som reiser mye er åpne og positive mennesker som lett havner i flørt og kortvarige flings med andre, tenker at det er helt forståelig du ikke hadde tid og plass i livet til kjæreste på den tiden men rart du ikke engang havnet i noe kortvarige greier? Var du egentlig noe sosial når du reiste? Er du egentlig noe sosial av deg i det hele tatt nå? At du gjør research på en dame du ikke engang dater høres også veldig seriøst ut, ser for meg deg som en veldig stiv, mutt og seriøs type , men kan jo være jeg tar feil. At noen får seg kjæreste og andre ikke handler mest om fremtoningen de har, om de er glad, edgy, avslappet og uanstrengte, sjarmerende og åpne, eller stive, mutte, tørre og forsiktige med å utlevere seg selv. 

Jeg er ingen lukket person, men jeg tror det har noe med skjebnen å gjøre og tilfeldigheter???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo svarer selv. Du skrev jo selv at du ikke var tilgjengelig for kjæreste når du var yngre, fordi du var mer opptatt av å reise. Da bygget du en mur rundt deg selv, som holdt damer ute. Nå vil du treffe damer men du har glemt å rive ned denne muren. Den er dønn solid og ugjennomtrengelige. 

Så du er rett og slett ikke tilgjengelig for noen dame. 

Anonymkode: 13a67...f18

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ingen lukket person, men jeg tror det har noe med skjebnen å gjøre og tilfeldigheter???

Ifølge discanalysen tipper jeg du er en sterk b ;) du er lukket. Og tilbakeholden.

Du må åpne deg mer. Gi av deg selv. Og vær obs på kroppsspråket ditt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og dessuten tror jeg at jenter tenker at du har reist og levd ditt liv så lenge at du ikke er åpen for å binde deg. at du kommer til å bli rastløs eller føle deg fanget og stikke så fort det blir seriøst nok.

Anonymkode: b1632...8ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det svaret vitner hvertfall om at du er tafatt og bare håper det skal falle ned i fanget på deg. Tilrettelegg og ta ansvar. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene ts. Jeg er dame på 36 og har heller aldri hatt noe langvarig forhold, Jeg har blitt slått og banket opp av menn hele livet begynner å bli litt lei så håper norske menn kan slutte med all volden sin snart. Regner med du ikke er voldelig? For isåfall blir jo damer redde. Jeg gråter bare menn snakker til meg siden jeg sliter med PTSD. 

Anonymkode: d8b22...371

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo svarer selv. Du skrev jo selv at du ikke var tilgjengelig for kjæreste når du var yngre, fordi du var mer opptatt av å reise. Da bygget du en mur rundt deg selv, som holdt damer ute. Nå vil du treffe damer men du har glemt å rive ned denne muren. Den er dønn solid og ugjennomtrengelige. 

Så du er rett og slett ikke tilgjengelig for noen dame. 

Anonymkode: 13a67...f18

Enig her !!

12 timer siden, Simbyxor skrev:

Ifølge discanalysen tipper jeg du er en sterk b ;) du er lukket. Og tilbakeholden.

Du må åpne deg mer. Gi av deg selv. Og vær obs på kroppsspråket ditt. 

Hvordan gi av seg selv da ?? Ved å stille spm til den man prater med så blir man jo interessant :) 

Anonymkode: e0f14...387

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene ts. Jeg er dame på 36 og har heller aldri hatt noe langvarig forhold, Jeg har blitt slått og banket opp av menn hele livet begynner å bli litt lei så håper norske menn kan slutte med all volden sin snart. Regner med du ikke er voldelig? For isåfall blir jo damer redde. Jeg gråter bare menn snakker til meg siden jeg sliter med PTSD. 

Hei, off topic men hvordan oppfølging og hjelp har du fått for dette? Er det egentlig noe å gjøre utenom å fortelle til psykolog? Jeg vil unngå å prate om episoder med psykolog men vil jo ha en slutt på ptsden og traumene...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig her !!

Hvordan gi av seg selv da ?? Ved å stille spm til den man prater med så blir man jo interessant :) 

Det må gå begge veier. Sant at folk gjerne liker å snakke om seg selv, men det kan bli for mye av det gode.

AnonymBruker
Skrevet

Prate med folk, utvid kontaktnettet ditt. Selv om ei jente ikke er aktuell, så bli kjent med henne likevel. Hun har sikker venninner. Uansett får du god trening i å prate med damer. Før du vet ordet av det, møter du ei som er ei fjern venninne av noen du ble kjent med, som du finner tonen med. Så har du en bråte mindre nære venninner som går god for deg.

Anonymkode: 876bd...cf1

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, off topic men hvordan oppfølging og hjelp har du fått for dette? Er det egentlig noe å gjøre utenom å fortelle til psykolog? Jeg vil unngå å prate om episoder med psykolog men vil jo ha en slutt på ptsden og traumene...

Psykolog ja. Og stressmestring. Altså face your fears. Jeg har prøvd å snakke med menn ved å ta initiativ. Men er vanskelig, for hele tiden opplever jeg å møte nye menn som slår meg :( Og da får jeg nye anfall av PTSD osv. Vurderer å flytte til utlandet.  De fleste menn ER jo snille, man må bare lære seg å tro på det. Er det jeg har hørt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vil ikke si det. Bare uheldig. Prøv deg frem. Greit å drite seg ut et par ganger hvis til slutt finner den rette.

Anonymkode: 57fd7...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok ikke spesielle vansker med å få en partner dersom du vil ha det. Når det gjelder til den seriøse praten med kvinner har nok det mest med din egen fremtoning å gjøre. Det er ikke så rart ettersom du ikke har forholdserfaring før. Det kan ta litt tid å bli komfortabel innenfor området med mindre du får umiddelbar kjemi med en kvinne. Det siste bør du imidlertid ikke satse på, og du bør være forberedt på å ta litt aktive tak selv. Så lenge du viser interesse med blikk og kroppsspråk og deltar aktivt i samtalen skal det ikke så mye til for å få en kvinne (eller en person generelt) til å snakke åpent med mindre hun er veldig reservert eller at kjemien kræsjer totalt. 

Anonymkode: 0ce24...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok ikke spesielle vansker med å få en partner dersom du vil ha det. Når det gjelder til den seriøse praten med kvinner har nok det mest med din egen fremtoning å gjøre. Det er ikke så rart ettersom du ikke har forholdserfaring før. Det kan ta litt tid å bli komfortabel innenfor området med mindre du får umiddelbar kjemi med en kvinne. Det siste bør du imidlertid ikke satse på, og du bør være forberedt på å ta litt aktive tak selv. Så lenge du viser interesse med blikk og kroppsspråk og deltar aktivt i samtalen skal det ikke så mye til for å få en kvinne (eller en person generelt) til å snakke åpent med mindre hun er veldig reservert eller at kjemien kræsjer totalt. 

Anonymkode: 0ce24...711

Sant ;) 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig her !!

Etter å ha datet litt, så har jeg skjønt at en del menn tror man blir interessant med å vise interesse for den andre. Problemet er at mange tar det for langt. De blir godt kjent med meg, for alt blir vridd tilbake til meg, men jeg blir overhodet ikke kjent med dem. Jeg faller ikke for noen som jeg ikke vet noen ting om, ergo avslutter jeg, og de skjønner ingenting. 

Det er mulig jeg er rar, men med tanke på at disse mannfolka har vært single like lenge som meg, så kan det hende konklusjonen er at damer flest ikke er så selvsentrerte som disse mennene ser ut til å tro. 

Den andre implikasjonene ved å alltid vende samtalen tilbake til dama, er forøvrig at du selv ikke tror du er interessant og har noe spennende å komme med. 

Anonymkode: 8c898...147

• Liker 1
Skrevet

Det spør hva en definerer som normalen. Om vi ser på statistikken så er du nok langt ute på siden av fordelings kurven. Men du er ikke den eneste. Jeg er snart 30, uten forholdserfaring og i tillegg jomfru. Jeg tror det har noe med krav til seg selv om andre. Etter høyere krav etter vanskeligere er det finne en av de rette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...